Jump to content

Hordaland Benkeskyteklubb


Aircooled

Recommended Posts

Jeg har forsøkt i lengre tid å få tilgang til banene her på stord. Svaret jeg har fått er at jeg er hjertelig vellkommen til jegertrening, og hjertelig vellkommen som medlem i det lokale skytterlaget, men å bruke banen til BR skyting, har jeg fått negativt svar på. Dette har vært som privatperson.

Om det er lettere å få tilgang hvis man har en større organisasjon i ryggen vites ikke, men det kan da ikke være negativt i alle fall.

Derfor prøver jeg å lage Hordaland Benkeskyteklubb. Tanken er å få tilgang til en bane i distriktet hvor vi kan arangere treninger, og på sikt stever, samt knytte oss til NBSF. Jeg vet det pågår ting i kulissene, og at Solheimen og Streken har jern i illden. Men er vi klare for å organisere oss??

Jeg vil bruke denne tråden til å lufte interessen. Jeg mener, det blir ikke mye til klubb om det bare er meg som er med. Personlig tror jeg at eneste muligheten til at vi skal få tilgang til bane, er som lokal klubb, med moderorganisasjonen i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er med. Det vi MÅ, er at vi blir en klubb "underlagt" NBSF. Da tror jeg (vet) at vi blir mye mer seriøst behandlet i enkelte kretser. Noen som vet hvordan vi registrerer oss som en forening? Får vi lov av NBSF å være en NBSF lokalklubb? Skal komme tilbake så snart jeg vet hvordan prosjektet vårt går. Nå er vi så heldige at vi har Per-S med som konsulent, da trenger vi liksom ikke tenke så mye selv :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tenk at ikke DFS var interessert, da. Det sjønner jeg bare ikke. De er jo så åpne og støttende til alle som driver skyting.

 

Jeg er med! En av mine drømmer som pensjonert børsemaker er å vise at det går ann å bygge vaskeekte BR-børser her på berget også!

Link to comment
Share on other sites

Flotters dere :D Det er jammen på tide vi går sammen. Vi har jo pinadø snakket og snakket i flere år snart.

 

Lykke til :D morro å se at det gror

 

.Fossdal .................mine drømmer som pensjonert børsemaker er å vise at det går ann å bygge vaskeekte BR-børser her på berget også!

Rust opp vi går til kamp mot amerikaimport. Genialt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Se her ja..........hurra hurra... :!::!:

Noe av det mest positive jeg har lest her inne på lenge.

Flott at dere drar igang der vest også........her ser jeg ett stort potensiale for Nidaros Benkskytterklubbs årlige heisatur til våre venner i Hordaland Benkeskyteklubb. :mrgreen::mrgreen:

Håper Dere får tingene på plass, og får avtale med eller annen banefasilitet.

 

Ps: Hiv dere i hardtrening.......vi (NBSK) skal ha "åpent" NM i 500 meter helgen 19-20 Juni iår.

Link to comment
Share on other sites

Under jaktfelt-NM hørte jeg en skytter yte sterk motvilje mot navn han ikke klarte å huske og/eller uttale sent på kvelden etter noen drinker.

Kanskje dere burde kjøre en test; knerte innpå en halvflaske og så uttale navnet hurtig 3 ganger etter hverandre. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at navnet virker kjedlig, men vi må ha en større horisont enn Bergen. For å få innpass på diverse baner rundt i distriktet, så tror jeg at vi må kalle klubben for noe annet enn Bergenxxxxx (ikke alle i distriktet som liker Bergensere heller :mrgreen: ). Medlemmene kommer også fra hele fylket.

Link to comment
Share on other sites

her var det liv :D

Først det praktiske: Kan samtlige som vil være med på morroa sende meg en PM med navn, adresse og epost adresse så fort som mulig.

Inntil videre er vi "prospects" til NSBF, men det kan endre seg fortere enn vi trodde. :D

 

 

Så navnet. Skal vi virkelig favne hele vestlandet :shock: Likte Hordaland Benkeskyteklubb jeg, eller Hordaland Benkeskytterklubb kanskje, for vi kan ikke være dårlige enn "trønderan" :mrgreen:

Jeg er selvsagt åpen for forslag om navnet, men vi holder det enkelt og greit.

For å vise at jeg og kan litt kultur så får jeg sitere litt Shakespeare da " hva er i ett navn?, ville en rose luktet anderledes, hadde den ett annnet navn? " (fritt etter hukommelsen) nuvell

 

Baner: Her på Stord har vi to. Stord skyttarlag på litlabø og fitjar skyttarlag på fitjar. Men hvor ideelt det er å få tilgang her, er jeg ikke sikker på. Det er vell bare meg og magne(u)m som har bopel på riktig side av fjorden. Nå kjenner vi jo noen prominente mennesker i Bergen Jeger og fisk, og de bygger jo ett flott annlegg på Kismyl. Der har de vell plass for noen kjekke benkeskyttere. :arrow: Jmonsen hint hint.

 

 

Eirik

Link to comment
Share on other sites

Da har følgende sagt seg interesert

Aircooled (fungerende formann)

Solheimen

Streken

Endrebil

Jmonsen

Magne(u)m

Edge

Kfor

Fossdal

20 mm canon

Geronimo

PerS

Crazy John

Oddvar

Mauser68

eg trenger navn, adresse, tlf og epost på pm så fort som mulig. Hvis det er noen som står på listen over, som ikke vil så send pm om det og :shock:

 

NBSF sin klubblov vil bli brukt som basis for HBSK (Hordaland BenkeSkytter Klubb), og jeg har tatt på meg rollen som formann/leder inntil første generalforsamling.

Klubbloven er å finne på http://www.benchrest.no/images/klubblov.pdf

 

Det vil ikke bli krevd inn særkontigent til HBSK før det foreligger ett vedtak om det på generalforsamlingen. Medlemmene i HBSK vil bli fakturert sentralt fra NSBF som medlem tilsluttet klubb, som er 120,- kr pr år.

 

Søknaden om opptak til NBSF vil bli sendt i løpet av helgen, så det er viktig at jeg får adresser osv før det.

Link to comment
Share on other sites

her ser jeg ett stort potensiale for Nidaros Benkskytterklubbs årlige heisatur til våre venner i Hordaland Benkeskyteklubb

 

Det er altså et behov for en klubb i Møre og Romsdal, dere må jo ha en pause på tur opp og ned!

Link to comment
Share on other sites

Jeg bumper denne igjen jeg. De som er merket med grønt 3 innlegg over, har jeg fått personalia av.

Per-S har også meldt seg inn, og det er gledelig (han har vell glemt mer om ytre og indre balistikk enn vi andre dødlige kan lære i løpet av et liv :oops: )

I tillegg har Geronimo også meldt seg inn, og han har 10 års erfaring med BR under beltet. Det kommer også godt med når vi andre benkejomfruer skal til og knalle og skyte ( i alle fall benkeskyting i organisert form).

Søknaden blir skrevet og sendt i løpet av dagen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spurte tidligere i denne tråden om hva som trengs av banefasiliteter for å trene BR. Grunnen til at jeg spør er at Åsane JFF holder på å planlegge en viss ombygging/påbygging av vår 100 meter bane. Først standplass, så ved blinkene. Dersom det skulle være noe "byggerne" våre bør ha i mente av teknisk karakter med tanke på BR, så bør de informeres så de evt. kan ta hensyn til det. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg spurte tidligere i denne tråden om hva som trengs av banefasiliteter for å trene BR. Grunnen til at jeg spør er at Åsane JFF holder på å planlegge en viss ombygging/påbygging av vår 100 meter bane. Først standplass, så ved blinkene. Dersom det skulle være noe "byggerne" våre bør ha i mente av teknisk karakter med tanke på BR, så bør de informeres så de evt. kan ta hensyn til det. :)
Nå skal ikke jeg skryte på meg enorm kompetanse (enda) men primert er det benker. Gode stabile skytebenker. Det tar jo nødvendigvis litt plass, men går an å lage skyvbare. Så skytes det jo på godt gammeldags papir, ikke elektronik, så man må ha mulighet til å sette opp skiver. I tillegg er det en stor stor fordel om det er mulighet til å sette vindflagg mellom standplass, eller sitteplass som det kanskje burde hete innen BR, og blinkene.
Link to comment
Share on other sites

på åJeg spurte tidligere i denne tråden om hva som trengs av banefasiliteter for å trene BR. Grunnen til at jeg spør er at Åsane JFF holder planlegge en viss ombygging/påbygging av vår 100 meter bane. Først standplass, så ved blinkene. Dersom det skulle være noe "byggerne" våre bør ha i mente av teknisk karakter med tanke på BR, så bør de informeres så de evt. kan ta hensyn til det. :)
Nå skal ikke jeg skryte på meg enorm kompetanse (enda) men primert er det benker. Gode stabile skytebenker. Det tar jo nødvendigvis litt plass, men går an å lage skyvbare. Så skytes det jo på godt gammeldags papir, ikke elektronik, så man må ha mulighet til å sette opp skiver. I tillegg er det en stor stor fordel om det er mulighet til å sette vindflagg mellom standplass, eller sitteplass som det kanskje burde hete innen BR, og blinkene.
+200 Meter ??
Link to comment
Share on other sites

Jeg spurte tidligere i denne tråden om hva som trengs av banefasiliteter for å trene BR. Grunnen til at jeg spør er at Åsane JFF holder på å planlegge en viss ombygging/påbygging av vår 100 meter bane. Først standplass, så ved blinkene. Dersom det skulle være noe "byggerne" våre bør ha i mente av teknisk karakter med tanke på BR, så bør de informeres så de evt. kan ta hensyn til det. :)
Nå skal ikke jeg skryte på meg enorm kompetanse (enda) men primert er det benker. Gode stabile skytebenker. Det tar jo nødvendigvis litt plass, men går an å lage skyvbare. Så skytes det jo på godt gammeldags papir, ikke elektronik, så man må ha mulighet til å sette opp skiver. I tillegg er det en stor stor fordel om det er mulighet til å sette vindflagg mellom standplass, eller sitteplass som det kanskje burde hete innen BR, og blinkene.

 

Er det noe som er uklart i denne sammenheng - så skal jeg etter beste evne forsøke og gi informasjon. Men jeg synes at dere er kommet meget godt igang.

 

NB: Husk - er det noen av dere som har hatt sin medlemstilknyttning til NBSF tidligere - (og det er det) - og som nå har registrert seg i Hordaland Benkeskeskyttter klubb - og nå fått tilsendt medlemsgiro fra NBSF for enkeltmedlem på kr. 250,00 - hiv denne i søppelkassa - og så får dere tilsendt en ny pålydenende kr. 120,00 fra meg.

Link to comment
Share on other sites

Fint at du tar ledelsen på dette initiativet Aircooled !

Jeg vil tro at det kan være gunstig å kraftsamle på to områder i første omgang;

1: Br 50 for .22 i forbindelse med BJF, da de allerede har vist interesse for dette. Her har jo BJF visse fortrinn da de har holdt på med innendørs .22 skyting i åresvis, om enn på 25 meter.

2: 100 og eller 200m br Ifbm med BJF, der antar jeg man blir mottat med god stemning ?

 

3: ( jeg kan ikke telle) 500 meter på Fjell skytebane, men her kreves det antagelig en del arbeid opp mot styret i DFS.

Her må det evt fysisk lages en ny standplass.

 

4: lokale initiativ..

Link to comment
Share on other sites

ehh, søknaden til NSBF er sendt, og da med klubbnavnet Hordaland Benkeskytterklubb. Grunnen er enkel. Det skal være styremøte i NSBF allerede i neste uke, og for å få fortgang i prosessen, tok jeg en sjefsavgjørelse. Nå er det sikkert ikke noe problem for å døpe oss om, men det er nå bare ett navn.

 

Så veiene videre. Etter at søknaden er behandlet, og forhåpentligvis godkjent, må vi tromme sammen ett møte. Vi må sette oss i sving, for å si det sånn. Ha klubbens første generalforsamling, og enes om veien videre.

Link to comment
Share on other sites

Ta frem sprudlevin, rull ut saluttkanonen og fyr av konfettien. Jeg fikk akkurat en hyggelig mail fra Jofla. Hordaland Benkeskytterklubb sin søknad ble behandlet på styremøte til NBSF, og godkjent. Medlemsgiroer til våre medlemmer er på vei. Da kan vi starte med banejakt for benkeskyting.

:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...