Jump to content

Hordaland Benkeskyteklubb


Aircooled

Recommended Posts

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da har vi avholdt første møtet i klubben. Referat kommer til medlemmene og forbundet, så snart jeg får skrevet det. Vi fikk valgt styre, og lagt en slagplan for veien videre.

Ellers så var det ett hyggelig møte, og vi fikk lagt grunnsteinene.

Det ble nesten en lang kveld på meg, da jeg hadde 30 sek tilgode før ferga til Stord dro fra haljem. Det ble nesten 40 meter flyvende Citroen ut av det :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vore mulighet for ein som manglar 10 km på å bu i Hordaland å vere med på laget? Har ikkje meir enn 1t15min til danmarksplass. Får jo fnatt av mangel på skyting for tida og for ein som driv å jagar samlingar ved ein kvar anledning må jo BR vere mitt i blinken :)

 

Korleis ligg det an med tilgang på skyting på lengre hold?

Link to comment
Share on other sites

No er det noko ikkje noko umiddelbar fare for det! :D Må vel nesten få seg fat i høveleg utstyr først! Har ei skamfært Remington 700 varmint i 260 rem som på gode dagar har presisjon i rein BR-stil. Men Zeiss 3-12x56 med dot er vel neppe ultimat BR-kikkart :)

Link to comment
Share on other sites

Den riggen der skulle vel ha et bra potensiale med riktig mann bak og kanskje et nytt løp, hvis eg forstår det sånn at det ikkje har presisjon lenger. 8)

Send Aircooled ein PM du, så rekner eg med at det ordner seg.. Kan ikkje forstå at det er eit problem at du er rett over grensa, så dette trur eg går bra. :)

Link to comment
Share on other sites

Skamfaren i den grad at den har heimespikka spraymalt stokk laga med det formål å drepe hjort :D

 

Snakka med ein kar om Hordaland BSK, og han meinte at det var snakk om muligheter for langholdsskyting i Fusa eller noko slikt?

 

Er veldig lysten til å få pratisert litt skyting på lengre hold enn 100 meter!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Jepp, men det er litt av og på med den fritida desverre... Men kjør på med forslag til møtedag, så ser me kva me får til.

Men er det nokon som har litt meir info om baner, plasser ein kan eventuelt skyte i Hordaland ?

 

Eg har snakka med skytebaneoffiseren og grunneiger som har området på Mjølfjell, det er ingen umuligheit at det me kan søke om å få skyte der ute, men det er ca 300 meter på ei bane, og det er 1000 ++ lenger oppi dalen. Litt krevende bane med litt sidedaler, og forskjellige vindretninger. Men dette kan me ta på møtet, eventuelt kostnader og kor tid den kan brukes.

Link to comment
Share on other sites

Harr forresten snakka med skytebane offiseren her i dag. Det er fullt mulig å søke om skyting ei helg, priser og sånt det må me få sjekka opp i, det visste han ikkje pr. i dag.

Mjølfjell har hold inntil ca 1000 meter, og Brandset har hold inntil ca 500 meter. Me får sjekke forholda litt og snakkes om dette, det blir neppe skyting der før til våren eller sommeren. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hvis alt stemme her, kjerringa kjem seg frå jobb litt tidlig og Geronimo skal nedover, så er det mulig eg tar turen sammen med han. Skal sjekke litt opp i det til i morgon. :)

 

Edit : Har snakka med kjerringa og nettopp hatt besøk av Geronimo her, så det ordna seg, eg kjem nedover i morgen. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dårlige nyheter. Jeg kan ikke stille i kveld.

Årsak: Jobb som må være ferdig til i morgen tidlig, samt nyoperert sønn. Det går bra med sønnen, men ØKH og sønn får ikke reise fra sykehuset før i ettermiddag, så jeg må være hjemme, passe jentungen og jobbe.

Dette kom deisende ned på pulten min da jeg kom i dag tidlig.

 

Forslag: Enten avlyses møtet i dag, og taes en annen dag, eller så møter dere som kan i dag, diskuterer mulige baner, om det er ønskelig med nytt styre/leder (arbeidsmengden blir ikke mindre fremomver for meg i vanlige jobben), og de andre tingene vi hadde oppe sist. Vi tar uansett ett nytt møte snart.

 

Jeg beklager dette på det sterkeste, men sånn er det nå engang. Man kan ikke planlegge absolutt alt.

Er tilgjengelig på mobilen. PM meg om nummeret.

 

Eirik

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at vi utsetter møtet. Er litt dumt å ha møte uten presidenten tilstede.

Kanskje du kan sende en mail/SMS til de som evnt. ikke har fått det med seg?

 

God bedring til sønnen din :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har varsla Geronimo iallefall.. :)

 

.....som sprer det han er god for :-)

 

Mottatt.

Kan dessverre ikke hjelpe for at riflen tror den er hagle av og til.( Hvis de var de du mente )

Men med de nye utstyret jeg hentet på posten i dag som kom i fra U.S.A , bør problemet vere eliminert . :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har ett problem. Fra og med neste uke må jeg reise i jobben igjen. Grunnet endringer i prosjektet jeg jobber i, må jeg være i stavanger mandag til torsdag/fredag i overskuelig fremtid. Det gjør det om mulig enda vanskeligere å komme meg over fjorden til Bergen.

Så spørsmålet er hva nå. Er det andre som kan plukke opp delene og gå videre, eller må vi skrinlegge hele prosjektet med benkeskytterklubb her vest?

Aktivitetsnivået har ikke vært i nærheten av det jeg ønsket, men med 45 timers arbeidsuke, så må jeg bare erkjenne at jeg ikke makter og strekker til. Kone og barn må også få sitt :D

Tanker/innspill?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

:?::?::?::?::?:

Hva skjer :?: Skyttere i Hordaland "hyler" etter langhold, benkeskyting og skyting i det hele og store så blir det bare helt stille på feltet?

JMonsen: hva med Kismul, hva blir det til med evt benkeskyting og langhold?

 

Jeg og en kompis har nettopp invistert i ganske mange høvdinger for å hive oss inn på bølgen av de druge hold men tilsynelatende så må vi arrangere eget opplegg ( ikke noe problem da tilgang til plasse for langt hold er mange ) men som kjent så er jo flere bedre! :D

 

Ville hvert kjekt med en oppe gående lagholds/benkeskytterklubb her i Hordaland/Nordhordland, litt langt å kjøre til Jæren :wink:

 

Uanset, dersom det er noen der som fremdeles har noen idè/sug/lyst/hunger i å få en slik klubb opp på beina så skal jeg bidra med den lille tiden jeg har dersom det er ønskelig. Har ikke så mye erfaring fra hverken benk eller langhold men er nevenyttig og en satan til å jobbe :evil:

 

JMonsen: Hva er lengste mulige hold på Kismul?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...