Jump to content

Prosjekt picatinny-skinne til Sauer 200 STR(nye bilder)


Sharpshooter

Recommended Posts

I flere år har jeg brukt skinne fra Landrø av typen med Weaver spor. På den har jeg hatt en Leupold VariX III 6,5-20x40 Varmint. Den har såpass lang øyeavstand at den har kommet for langt bak mot øyet pga at skinne ikke har godt langt nok framover på låskassa.

 

Så derfor meldt lysta seg til å montere en picatinnyskinne på den som går hele låskasse lengda

Etter noen samtaler med min onkel, så sendte jeg noen tegninger og beskrivelser om hvordan jeg kunne tenke meg skinna til han.

 

Så ut ifra tilgangen han hadde på materialer akkurat nå, så ble vi enig om å lage prototypen så lav som mulig uten 20 MOA vinkling, ettersom jeg har knepp til å nå 900 meter ++ med kikkerten jeg har. I dag fikk jeg mail med bilder av skinna under bearbeidelse. Dette er for prototype å regne men skal bli spennende å se resultatet

 

16022008166.JPG

 

16022008171.JPG

 

20.02

Fikk nye bilder i dag

Skinna kommer i posten i morgen eller på fredag så da blir det å teste den. Skinna skal pusses og sortelokseres etter at jeg har fått prøvd den på Sauer'n i tilfelle det er noen forandringer som trengs

 

19022008179.JPG

19022008182.JPG

 

21.02

 

Da er skinna montert og test skutt.

Var endelig godt å få kikkertsiktet passe langt frem ja :-)

Fikk 20 knepp ekstra tilgjengelig i høyden slik at nå har jeg 137 knepp disponibelt :-)

Ingen korrigering i siden var nødvendig i forhold til den gamle skinna :-)

 

IM000315.jpg

IM000317.jpg

IM000319.jpg

IM000322.jpg

 

Det som mangler nå er pussing og sorteloksering

 

Har endelig fått montert rett kikkertmontasje på rifla :-):-) Men mangler enda å få overflatebehandla skinna

 

DSC00308.JPG

 

 

John-A

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har bedt han gruble litt på en utgave med tilt.

Regner med dere ikke er intr i å bore hull i kassa og gjenge osv? Eller er det et alternativ?

"prototypen" min blir lik den til Landrø med to sett skruer, evnt bruke di to hullene framme på kassa i tilegg. Men er ikke helt bestemt enda. Tanken var å bruke samme prinnsipp som diopter'et. Men som tidligere nevnt ang tilgang til emne så ble skinna for lav til et slikt system.

Men 20 MOA skinna er tenkt bassert på å slippe å bore eller sette noen merker på kassa

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Har bedt han gruble litt på en utgave med tilt.

Regner med dere ikke er intr i å bore hull i kassa og gjenge osv? Eller er det et alternativ?

"prototypen" min blir lik den til Landrø med to sett skruer, evnt bruke di to hullene framme på kassa i tilegg. Men er ikke helt bestemt enda. Tanken var å bruke samme prinnsipp som diopter'et. Men som tidligere nevnt ang tilgang til emne så ble skinna for lav til et slikt system.

Men 20 MOA skinna er tenkt bassert på å slippe å bore eller sette noen merker på kassa

 

 

John-A

 

For min del er det utelukket å bore og gjenge kassa. Er ute etter en skinne jeg enkelt skyver på og av - slik at skifte mellom kikkert og diopter skjer enkelt. Sånn sett er jeg derfor avhengig av å stramme/løsne til skinna slik at kikkert kan stå fast i ringene, og ringene fast på skinna.

Link to comment
Share on other sites

du vil vel ikke få rett øyeavstand med AI skinna vel? er ikke Sauer skinna fremoverbygd for å få nok avstand??

 

AI skinna må maskineres litt ja for å passe Sauer'n pga at den må være framoverbygd som du nevner ja.

Den skinna jeg har nå går ca 10 mm framover kassa der det ikke er fresa spor. Den nye skinna mi går 53 mm framover, da når den til overgangen Løp/Kasse. Mulig jeg strekker skinna 10 mm til.

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Så AI skinne passer altså??!! Men må modifiseres.....?

Det er jo bare å frese bort litt av sporet i fremkant, slik at den slir litt lengre frem. Jeg har allerede en montasje (sikkert orginal) på den, og den er frest helt til den fremre skruen er borte. Sitter derfor med bare 3 skruer, men det holder. Men jeg har alt for lite klikk, mann......... :roll:

 

Da tror jeg at jeg kommer til å gå for den skinna til US-Optics gitt, som Peter henviste til tidligere. Jeg har sendt dem en forespørsel og venter svar.

Link to comment
Share on other sites

 

Da tror jeg at jeg kommer til å gå for den skinna til US-Optics gitt, som Peter henviste til tidligere. Jeg har sendt dem en forespørsel og venter svar.

 

Bustern; jeg sendte US Optics en e-post for mange uker siden, og har fremdeles ikke fått svar. På hjemmesidene deres finner jeg imidlertid en liste over forhandlere, men har heller ikke her funnet noen som har AI-skinna i sitt sortement.

 

Vet du, eller noen andre, om forhandlere av US Optics som enkelt spiser Visa og sender varer til utposten Norge. Og du Bustern, vi kan vel samkjøre evt. bestilling..?

 

Beklager litt OT overfor trådstarter. Det er imidlertid et spørsmål om "liv og død".

Link to comment
Share on other sites

Så AI skinne passer altså??!! Men må modifiseres.....?

Det er jo bare å frese bort litt av sporet i fremkant, slik at den slir litt lengre frem. Jeg har allerede en montasje (sikkert orginal) på den, og den er frest helt til den fremre skruen er borte. Sitter derfor med bare 3 skruer, men det holder. Men jeg har alt for lite klikk, mann......... :roll:

 

Da tror jeg at jeg kommer til å gå for den skinna til US-Optics gitt, som Peter henviste til tidligere. Jeg har sendt dem en forespørsel og venter svar.

 

 

Var kanskje litt uklar med hva jeg mente, men skinna passer på sporet. Men som du sier så må sporet freses bort i framkant for å få skinna langt nok fram

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

 

Da tror jeg at jeg kommer til å gå for den skinna til US-Optics gitt, som Peter henviste til tidligere. Jeg har sendt dem en forespørsel og venter svar.

 

Bustern; jeg sendte US Optics en e-post for mange uker siden, og har fremdeles ikke fått svar. På hjemmesidene deres finner jeg imidlertid en liste over forhandlere, men har heller ikke her funnet noen som har AI-skinna i sitt sortement.

 

Vet du, eller noen andre, om forhandlere av US Optics som enkelt spiser Visa og sender varer til utposten Norge. Og du Bustern, vi kan vel samkjøre evt. bestilling..?

 

Beklager litt OT overfor trådstarter. Det er imidlertid et spørsmål om "liv og død".

 

Dette skal vi uansett få til...... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til å sjekke posten ja :-)

Blir godt å få siktet lengre fram. Neste utgave blir med 20 MOA tilt.

Kommer ann på hvordan tiden strekker til hos han som betjene fresen om det blir noen masse produksjon er usikkert da, men planen er å få til en liten serie når en først er i gang

Har planene klare for div prosjekt ang skinner osv 8)

Blant annet til Sako'en

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Tyvärrä min Svenska är lite si och så.

 

Frågan: Om man inte vill modifisera Sauer 200 STR totalt kunde man hellre använda den här kikarbasen http://www.usoptics.com/accD.php?recordID=AINT-200

 

Med den adapter basen för AW 300/338 behöver man bara borra två små hål för recoil stops.

 

Med den fästen kan man använda både den 11mm rail och den 20 Moa sloped picatinnybasen när man vill. Adapteren höjer kikaren lite mera än en permanent basen men inte so mycket.

 

Med den vanlinga US Optics basen för SSG 3000 måste man skruva den ner permament och då man kan inte alls använda den 11mm rail under picatinnybasen.

 

Vad tycker ni om den http://www.usoptics.com/accD.php?recordID=AINT-200 för Sauer 200 STR ? Passar den ?

Link to comment
Share on other sites

Nå det gjelder Piccatinny til Sauer kommer det i løpet av uke 17 både flate og 20 Moa på markedet som er norskproduserte. Noe må en jo bruke fridagene på :-) og som ihuga Sauer eier får en bare lage det som eventuelt mangler.

 

De er etter malen til EAW med extension front slik at skinna stikker greit foran sporet i kassa så en skal slippe å få kikkerten i hue som en kan risikere med f.eks Sportmatch. Festet er som diopteret med løs side og 4 festeskruer som klemmer i skinna. Ikke noe boring som USO sine. Skinna passer selvfølelig også andre våpen med 11mm skinne. Skrev opprinnelig dette i en annet tråd litt tidligere.

 

Var ferdige igår med 100 stk flate og ca 50 stk 20 MOA igår. Bare eloksering som mangler før levering. Prisen blir som USO (ca 900,-)inkl mva.

 

Skal få lagt ut bilder når tiden strekker til. Blir kanskje ikke før neste helg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Nå det gjelder Piccatinny til Sauer kommer det i løpet av uke 17 både flate og 20 Moa på markedet som er norskproduserte. Noe må en jo bruke fridagene på :-) og som ihuga Sauer eier får en bare lage det som eventuelt mangler.

 

De er etter malen til EAW med extension front slik at skinna stikker greit foran sporet i kassa så en skal slippe å få kikkerten i hue som en kan risikere med f.eks Sportmatch. Festet er som diopteret med løs side og 4 festeskruer som klemmer i skinna. Ikke noe boring som USO sine. Skinna passer selvfølelig også andre våpen med 11mm skinne. Skrev opprinnelig dette i en annet tråd litt tidligere.

 

Var ferdige igår med 100 stk flate og ca 50 stk 20 MOA igår. Bare eloksering som mangler før levering. Prisen blir som USO (ca 900,-)inkl mva.

 

Skal få lagt ut bilder når tiden strekker til. Blir kanskje ikke før neste helg

 

Dette var interessant ja. Her er det vel snakk om aluminium?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...