Jump to content

Mårfangst 09/10


olla94

Recommended Posts

Fikk mår nr 7 i dag :) cb120 med honning som åte. Jeg må få tint den før jeg kan klare å se kjønnet men jeg tipper foreløpig at det er en tispe siden den er ganske liten.

 

Med en god innspurt nå på slutten så kan vi klare 10 stk som var målet i år :twisted:

 

Rune

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hadde ein ikkje så kjekk opplevelse da eg kom bort til fella i dag :( var mykje mårspor i område og eg tenkte at no satt den endelig etter over 1 måneds tørketid :?

Desverre ute ble fangsten men noe virkelig rart hadde skjedd fella hadde klappa sammen og i fella var det hår fra eit eller annet dyr, men den hadde ikkje klappa skikkelig sammen pga utløseren hadde kommet mellom slagbøylene på fella conibear 160. var ein åpning på ca 1-1,5 cm i fella og ein liten mengde med hår. skjønner uansett ikkje kossn det dyret som har hengt i fella har klart og komme seg laus var mykje ekornspor i område og 1 mårspor opp mot fella ser ut på sporene at det ikkje er måren som har gått i fella men eit ekorn da eg følgte mår sporene videre og dei gjekk strakt oppover mot ei annen felle eg har ca 100 m lengre bort men den hadde bare passert rett forbi der. Ein teori eg har er at det har hengt eit ekorn der måren har vert og tatt det også gått videre og ein mett mår går som oftest ikkje i fella :roll: men samtidig var det ingen blod ingen hår rundt der fella hang så er underlig dette?? men det som irriterer meg mest er kordan dette kan ha skjedd og ka som evt hang der og selfølgelig om dyrets tilstand??

590968.jpeg

 

Det samme sjedde meg også for en ukes tid siden,rart sånn kan skje

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg plukket inn den siste mårfella for denne sesongen.

 

Jeg begynte sesongen altfor seint og uten forbredelser. Rådyrjakta tok alt for mye tid, så mårfangsten ble nedprioritert.

 

Prøvde meg ihvertfall med 2 mårfeller ca. 200m fra hverandre. De har vært agna med samme åte hele sesongen, men det var kun den ene fella som fanga. Kjempefornøyd med 3 mår i samme felle.

Neste sesong kommer jeg forhåpentligvis sterkere tilbake med autotrapline og nye dya feller. Skal ut nå i nærmeste framtid å rekronosere terrenget. Trur autotrapline`n blir på nærmere 3 mil !!

 

Skitt fangst videre folkens :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er mange som tror måren har parringstid på ettervinteren. En kapasitet som Fønhus skriver det bl.a. i boka om tredalsmåren. men det er altså feil.

 

Har vært en del snøvær og kulde i det siste, så hadde ikke alt for store forhåpninger til kveldens runde. Noe fangst ble det heller ikke og generellt veldig lite spor å se. 20 kalde igjen i kveld så forholda ser ikke ut til å bedre seg. Håper på mildere vær snart for en god avslutning på sesongen.

 

Bjørn:

autotrapline er sikkert effektivt, men det blir fort dårlig med trim og naturopplevelser! Tror det blir en kombinasjon for midt vedkommende. Noen veinære feller på vei til selve turen(e).

Link to comment
Share on other sites

En kompis fikk nettopp en i sin Haugen felle. Hadde sikkert gått i, få minutter før de ankom.

 

Har stått ute i 1,5 måned med honning og rypehode. Noe den ikke vil ha da den har vært oppe flere ganger i fella uten å spise. Etter 3 dager med min spesielle honning og fiken blanding, så satt den.

 

Så at agnet spiller inn, er det liten tvil om...

 

Fella hans står 300 meter unna den ene av mine feller...

Link to comment
Share on other sites

Er mange som tror m?n har parringstid p?ttervinteren. En kapasitet som F?s skriver det bl.a. i boka om tredalsm?n. men det er alts?eil.

 

Jeg mente ?a lest at m?n kan ha forsinket fosterutvikling og kan forskyve drktighetstiden. Letet gjennom bokhyllen og fant Frank Haug sin serie om sm?ltjakt (bind 2) hvor det st?det at: "paringstid er juli-august men kan ogs?a brunstperiode i februar_mars. I likhet med andre m?yr har arten firsinket forsterutvikling, og drektighetstida kan, avhengig av parringstid, variere fra 1 1/2 til 8 1/2 mnd".

Hvis dette er korrekt vil det si at det finnes "overl?e" som ikke parrer seg av ymse grunner, p?ensommeren, og har en periode i feb-mars. Ikke vet jeg, men interesant er det iallefall.

Jeg var ute i fellene p?nsdag og gjett om det hadde v? aktivitet. M?n hadde passert felle nr 1 p?0 m og fulge opp et bekkedrag opp mot en h? med gammel furuskog hvor 2 av mine feller venter. M?n fulgte parallelt med mine spor fra forrige helg og gikk rett mot rotveltet hvor Conibear fellen ventet. M?n hsatte seg dernest og la fra seg et kjempelura rett under oppgangsstokken f?en svinset videre. Ikke hadde den brydd seg om hverken honningmixen eller n?skrikevingen med Sable oil. Parringstid eller ei, spesielt sulten kan den ikke ha v?.

S?ye ekorn og muse spor s?et er trolig mye annet ?elge mellom i naturens koldtbord. Jeg skal opp i disse fellene igjen p??g og i morgen skal jeg en tur hvor 3 feller med 2 kameraer venter. Gleder meg som F.

Skal f? pr?meg p?even i natt

Link to comment
Share on other sites

Det du har lest om paringstid i boka til Haug var det r?nde synet f?men det med forsinket fosterutvikling stemmer.

Paringstid om vinteren er et syn man har g? bort fra. Jeg siterer litt fra boka "i m?kogen" av Rabben og Vorraa. Boka anbefales p?et varmeste!

 

"Helt fram til midten av 60-tallet mente en at m?n hadde to klart atskilte brunstperioder.... Det er imidlertid aldri p?st paring i vinterhalv?t, verken hos ville eller tamme m?r. Etterhvert har registreringer av befruktede egg hos hunnm?r som er fanget p??n, tvert imot vist at paringa foreg?langt tidligere. Videre har nyere forskning kommet fram til at hannens spermier bare er aktive en m?ds tid p?einsommeren."

Link to comment
Share on other sites

Tok vinterens tredje m?i g?kveld. :)

(D?ig billedkvalitet men det ble m? f?eg var ferdig og kamrablitzen streiket)

normal_Maar_nr_3.jpg

Det hadde falt en god del sn?terrenget siden forrige helg, og det var blytungt ?rampe p?ruger i skavler der jeg stedvis gikk gjennom til l?ne.

Jeg ble mer og mer skuffet n?jeg tomhendt gikk sporet langs det siste fellesettet (3 stk). M?n hadde v? der siden siste sn?let for to dager siden. Sporene gikk p?ryss og tvers av tr?et, men selvsagt behendig unna b? den f?e og den andre fellen. Den lange, tunge myren inn til den siste fellen var helt tom for spor, men jeg tenkte at jeg var n?til ??elt inn for ?jekke likevel. Rett f?ellen dukket imidlertid sporene opp igjen, og jeg var straks mer optimistisk n?jeg gikk de siste meterne frem for ?e. Der hang den, og den slitsomme trakkingen i halvm?t var med ett en trivelig skogstur. :D

 

Dette er den andre m?n jeg f?i CB felle. Fra tidlig desember har jeg hatt 3 syningfeller hengende, og de har gitt 1 m?som ble fanget rett over romjulen.

De siste 3 ukene har jeg hatt 4 oppsett med CB160 i det samme omr?t. Jeg fanget en etter 1 uke og n?n m?til. Forskjellen p?e to felletypene har v? at for syningfellen s?ar jeg hatt en lang rekke spor tett rundt fellene uten fangst. Den korte tiden jeg har hatt CB ute s?ar fasiten v? at spor tett ved fellen = fangst. Uansett felle s?ar de hengt p?r? med oppgangsstokk. Til CB bruker jeg bur av netting/hunbord til ?ette fellen og ?t i.

 

I syningfellene begynte jeg med rester av rype samt honning som ?, men jeg gikk over til fiskehoder n?jeg satte ut CB-ene. Til CB har jeg kun brukt fiskehoder.

 

N?r det jo kun to uker igjen av m?angsten her, men jeg har gjort meg noen tanker om hvordan jeg skal forberede neste vinter. Jeg jakter hjort i omr?t, s?et blir vel til ?enge ut en del bur p?e rette plassene allerede i september. S?orer jeg dem litt inn med fiskehoder ut over h?n, og 1. november... SMAKK! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

har kun ei cb felle ute, i kasse. Har ein eller to m?r som g?ved fella, men ikkje i :evil: slikker av honningen ved inngangen, men t?ikkje seg inn. har pr?med l?men nei.. har eit ikorn som eg tenkte eg sku hive inni. ig?flyttet eg fella 10 meter. h?r den g?i snart... er ein grom plass, har tatt ein m?der f? sesongen...

Link to comment
Share on other sites

Grattis med fangst folkens. Grimm: Ikke s?vanlig at lange tunge myrer er tomme for m?por, m?n liker ikke ?e steder! Den g?dermed gjerne rundt myra slik at rett inn i skogen i enden av ei lang myr gjerne er en god plass. Akkurat slik du n?pplevde!

 

Pang: Synd med den m?n. s?in ut! Lurte litt p?m jeg skulle listef?den som en halv m? men det ble hel!

Link to comment
Share on other sites

Knutis: Takk for det. Det var en bra st?lse p?et som var igjen....

 

Flyttet to feller i dag til et helt nytt terreng hvor ingen har dreve med fellefangst tidligere. Det var spor over alt, s?ipper p?t den sitter i fella om noen dager.

?e: Honning

Luktstoff: L? en rypevinge som "flag"

Link to comment
Share on other sites

Grattis til dere som har lykkes ?ange m?og f? beholde hele m?n :D Pr? meg p??angst i fjor uten ?ykkes.Har fulgt litt med p?orumet ?? med meg mange gode tips,pr? meg p?ytt i ?satte ut noen cb 120 i kasser.Meg og guttungen hadde runden i dag og da hang nr.5 :D hunn 1725gr. Den ene av m?ne jeg har fanget er vist nok tung sies av de garvede,det var en hann 2000gr.veid p?odkjent post vekt,ellers er det.hann 1540gr.hann 1350gr.hunn 1130gr.Har lynghonning og svisker som agn.Har ikke f? lakt med bilde enda men det kommer,n?jeg finner ut hvordan :roll:

Link to comment
Share on other sites

Endelig skulle jeg lykkes med m?angst jeg ogs?:D

M?nnr? at jeg mistet mere og mere trua utover vinteren, ettersom det aldri var noe sporaktivitet engang i omr?t.

Men sist gang jeg sjekka denne fella, s?adde det v? en m?og slikket opp all honningen som jeg hadde smurt opp langs trestammen. Jeg foret fella ekstra, med alt jeg hadde, rypeskrott, rypevinger, fiken (med anisfr?esset inn i fiken-"kj?t") og litt mere honning rundt fella. Samt en ny dose luktestoff som jeg dynker i en dott sau-ull og fester det i barken p?reet under fella, og dekker til med en rypevinge for beskyttelse mot v?og vind.

Det er tydelig at det skjedde noe n?det ble litt mildere v?erioder. Og det var spennende ?jekke om m?n hadde kommet tilbake. Og der satt den selvsagt. Det var et stort og flott eksemplar, 1,7 kg, tispe. Blir nok sendt til preparant for utstopping.

M?n hadde nok kommet litt for lagt inn i fella, og f? slaget over rygg og nakken etter det jeg skj?r...? Men virker ikke som den har kjempet og har nok hatt en rask d?Ser ut som den har kommet seg litt inn litt p?iden av utl?en. Jeg justerte p?en slik at den skal dekke bedre.

 

 

Her er noen bilder:

598207.jpeg

 

598208.jpeg

 

598210.jpeg

 

598211.jpeg

 

Har tatt inn 2 feller, og har bare denne fella og en til st?de ute n?iste 2 uker. Lar kassene st?ed ?t i og skal f? med om det skjer noe utover v?n.

Link to comment
Share on other sites

M?angsten er snart slutt for i ? men har ikke hatt mulighet til dette i vinter :cry: Har kun brukt Syningfella f?men tenkte at jeg skulle bestille noen conibear feller fra USA, samt noen lokkefl?r til rev. Tenkte at jeg skulle kj?kvalitetsfeller f? som sist, men hvilket merke er best? Har lest litt om dette f?men n?igger kammeret mer eller mindre nede, s?eg finner ikke ut hvilke conibearfeller som er best. Er Belisle og Duke bra? har ihvertfall h?disse navnene f?. Hvilke st?lser anbefales? 120, 160 eller 220?

 

fersking1

Link to comment
Share on other sites

Grattis med fangst karer. Her er det snakk om noen uvanlig store eksemplarer. 2 kg er digert. Men hunm?p?,7 m?el nesten relativt sett v? st?!

 

Er det 160 du bruker reinsjeger? Et lite tilleggtips da er ?lassere en liten pinne p?ver side i fella slik at inngangen blir litt smalere. Ellers ser det ut til at settet ditt er helt fint! Forresten vanskelig ?e av bildet hvor dype spora til fellene er, men g?ut fra at du er klar over at fj?ne skal kunne sl?ritt slik at fella ikke hopper framover.

 

Et interresant sp??er for?g om du har sett p?pora om m?n har brukt oppgangstokken eller om den har klatret opp stammen? Om noen andre har erfaring rundt spr?let er selvsagt det og flott!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er belisle 160.

Den vog 2,4 kg med fella, s??eg trekke fra vekt p?ella som jeg anslo til rundt 0,7 kg.

Det er ikke direkte n?tig veiing, men m?n er rundt 1,6-1,8 kg.

 

Det er nok ett godt tips ?ette noe pinner ved siden av utl?en, ja. For m?n min har vel strengt tatt f? slaget for langt bak. Men belisle-fella fungerer godt tror likevel tror jeg.

 

Det er spor-?ing helt bakkover langs hele kassa, s?j?ne har fritt rom n?de sl?ut. Har ogs? spikerfester til fella, s?en st?st?. Tenkte om fella har hoppet frem og over m?n, men testet ut med en pinne n?jeg laget fella, og den slo ihvertfall riktig da. Men fella har sl? for langt bak, s?an v? at den fikk ett hopp frem. Skal teste den neste gang jeg er p?ellerunden.

 

M?n har klatret opp stammen p?reet tror jeg. Det har kommet litt sn?den den gikk i fella, men ser ut til at den hadde sittet og slikket honningen p?restammen f?, og s?ar den nok oppdaget rypevingen som flagret foran felleinngangen. For den hadde nappet i rypevingen, p?ildene ser du at den har noe rypefj?i kjeften.

Link to comment
Share on other sites

Reinsjeger: H? veldig ut som at teorien din om at m?n har sm? seg forbi utl?en stemmer. Ikke noe ukjent problem n?det gjelder 160 fellene.

 

Sjekka fellene jeg satte ut for ei uke siden. Sn? mye i g?og skogen var nesten kjemisk fri for nye spor og nesten alt av gamle spor var sn?ned. Derfor vanskelig ?i hvor mye trafikk det har v? i omr?t. Men innunder ei stor gran 10m fra ene fella hadde en m?rusla f?iste sn?l. Vil tro den har v? innom og snust p?ella.

Link to comment
Share on other sites

Var ute og sjekket begge linene i dag. I den ene st?3 conibear i kasser, i den andre linen blanding av syning og conibear med og uten kasser. Sjekket de to linene sist p?enholdsvis mandag og onsdag. Ikke et eneste spor ?e i dag.

En ting som jeg har vanskelig for ?kj? er at det ene stedet hvor de tre conibearene st?var det helt sinnsykt med spor for 3 uker siden. Jeg rigget opp fellene og hadde trua p?t det skulle skje noe der. Etter dette har det ikke v? et eneste spor der!! Har ogs?igget opp 2 viltkameraer i omr?t som bekrefter at det ikke har v? aktivitet. Begynner ?vile p?ette stedet. Gir det en uke til. Men synes det er merkelig at det plutselig blir bom stopp med aktivitet i et omr? som var helt nedtr?tidligere. Det er forresten ingen som driver fellefangst i omr?t, eneste rival er reven. Fant et halvspist r?r p?ei til denne linen. 2 uker igjen, bare ?i p?.

 

Knutis: Har bestilt boken du nevnte. Takker for tipset.

Link to comment
Share on other sites

var og sjekket fellene i dag igjen.. etter det store sn?let (70-80 cm p? dager) var det endelig spor i terrenget igjen :D hadde vert m?opptil eine fella bak huset men ikkje kul om den hadde g? i :!: s?lytta fella i dag 20 m flytta ogsd?en andre fella som st?50 m lengre ned i dalen 20 m til andre siden av bekken siden alle sporene var p?en siden.. ellers hadde det som forventet g? i eit ekorn i den 160 som st?i granfeltet der det forunderlige skjedde med fella.. var eit relativit stort ekorn og pinade 100 m lengre oppe hadde g? i eit ekorn til litt mindre, s?este gang m?n kommer opp der f?den smake p?korn :twisted: satser p?et sitter ein m?til f?esongen slutter. Har hatt mange problem m?som ikkje g?i fellene i ?. og bare 1 stk har det blitt

Link to comment
Share on other sites

ja det var overraskende med ekorn og det :shock: men har hatt MASSE ekornspor rundt fellene i det siste!! nei bruker fiskehaler av torsk og laks og det heimalaga ?t mitt miks av appelsin jordb?syltet?g honning! tok vare p?en eine halen mens det andre ekornet ville fattern ha utstoppa s??lei det s? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Belisle er bra. Duke er d?ig.

120 og 160 er de mest aktuelle st?lsene.

Ja vel. Blir nok noen Belisle, kommer nok ogs?il ?estille et par av disse:

http://www.fntpost.com/Products/MB+Body ... +Grip+Trap

Noen erfaringer?

Samtidig fikk jeg ?opp for noen runde conibear feller, kan jo lage noen fine sett med de, noen som har pr?disse?

http://www.fntpost.com/Categories/Trapp ... g+Conibear)/RBG+(CTM)+Body+Grip+Traps/

 

Alle innspill i forhold til conibear feller er av interesse, da jeg ikke har noe s?ig erfaring med disse...

 

fersking1

Link to comment
Share on other sites

Svar til fersking1, n?det gjelder rgb fellene s?r de ubruklige etter mitt syn, altfor svake.De andre er sterke som f men har en litt annen st?lse enn vanlige 160 feller. Hvis eg var deg ville eg ha g? for belisle 120 eller 160. Etter ?a tatt 40 m?de to siste sesongene synes eg faktisk at 120 er den beste, mindre feil slag. Men ikke g?or noe annet enn belisle.

Link to comment
Share on other sites

ja det var overraskende med ekorn og det :shock: men har hatt MASSE ekornspor rundt fellene i det siste!! nei bruker fiskehaler av torsk og laks og det heimalaga ?t mitt miks av appelsin jordb?syltet?g honning! tok vare p?en eine halen mens det andre ekornet ville fattern ha utstoppa s??lei det s? :wink:

 

Husker en i en tidligere tr?som br? fikk mye ekorn. han brukte t?isk. Mulig ekorn liker fisk? Selv har jeg f? kun to ekorn totalt. Et p?ugl og et p?onning.

 

Fersking1: De runde har jeg ikke pr?selv, men synes ?uske at lipitor hadde pr?dem og syntes fj?ne var svake. Er for?g en egen tr?om conibearfeller.http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=112&t=29921

 

Ser at c.a.d har samme erfaring med de runde.

120 eller 160 er et omdiskutert valg. Jeg vil personlig anbefale 120 av samme grunn som c.a.d. De er enklere ?ruke!

Link to comment
Share on other sites

Var ?hecka fellorna f?tt par dagar sen. Har satt dem i ett omr? der jag sett en del spor, de har ikke fangat n?i l? av 3-4 uker och det har egentligen varit mycket mindre spor ?e.

 

Jag bruker Syningfella med en mix av honning, jordb?yltet?fiken och knust anisfr?m ?. Sist jag var ?hecka fellorna s?ned jag honning-mixen runt p?rean vid sidan om fellorna f?tt f??n intresserad i omr?t.

Denne g?en hade en m?rusla runt en av fellorna och slicka i sig all honning runt om fellan och p?ppgangsstocken. Han hade ruska om fellan och f? den till att l?ut men ikke g? i sjelv :(

 

Har ett sp??om syningfellan, ska pr?f?ara s?ott som mulig.

 

N?man spenner upp Syning s?an man alternera hur "treg" utl?en ska vara dvs den kan settes helt in mot ing?sh?t eller helt ut p?uppen av utl?en.

Jag tyckte den var v?igt treg te ??ut och dermed satte jag utl?en veldigt n? tuppen men det kanske ikke var s?urt iom att fella l?ut n?m?n ruska om fellan.

S?att detta hade skedd p?tt av de andra fellesetten utan att m?n hade vart der och b? fundera p?m dem hade l?ut av sig sj?.

 

Hur g?i n?ni sp?er upp syning?

Link to comment
Share on other sites

Idag fick jag min første mår :mrgreen::mrgreen:

 

Det var arti nær jag såg att det satt en mår i fella men nær jag gick fram før att ta den ut såg jag att den fortsatt var i live.

Det var mindre trevligt....slaget satt på skrå øver ena ørat och nacken men den levde trots det. Hoppas den inte satt i går kvell, då har den plågats allt før længe :(

Det var en hunn på 1037 gram.

 

Har satt ut 2 fellor på denna platsen och begge har haft besøk, dem har bara stått ute i 2 dygn och det var fullt av mårspor runt begge fellerna så det blir sikkert fler der :D:D

Får bara hoppas att fellan gør jobben så jag slipper ta fram yxan igen... :roll:

 

Bruker Syningfella på oppgangs stock med min honning-mix på oppgangs stocken och inni fellan.

Har bilde men vet inte helt hur jag ska få det in, finnes sækert beskrivelse i en tråd men dem er helt hoppløs att læsa. Någon som vet hur??

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det du fangster keano? mye snø for rådyra her nå. :/

 

Jeg fangster i Farsund kommune. Har vært mye snø, men de siste dagers mildvær har krympet mengdene. Men det er rundt meteren på de verste stedene ennå.

Vi er vanligvis skånt for de hardeste vintrene her nede, men i år har de vært frost og snø i snart 2 og en halv mnd.

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å bli noen tilfeller nå med syningfeller og mår som er i live. Merkelig egentlig for dette er ei felle som burde drepe effektivt. Hadde vært meget interresant å vite hvorfor det i enkelte tilfeller går galt! Kan det være noen feller med dårlige fjærer? Kan det være feller som er dårlig festa? Kan det være at fella fungerer dårlig når måren går i på en spesiell måte?

Link to comment
Share on other sites

Kan hænda att fellan ikke er gott nog festa, har brukt den spennremmen som følger med fellan och den kan vara svår att stramma ordentligt har jag upplevd.

Jag tog yxa och lagde som en hylla på stocken den e festa till och fick dermed ett bættre underlag som gjorde att fellan står stadigare men det e møjligt det må ståltråd till.

Link to comment
Share on other sites

Husker en i en tidligere tråd som brukte tørrfisk fikk mye ekorn. Mulig ekorn liker fisk? Selv har jeg fått kun to ekorn totalt. Et på fugl og et på honning.

 

hmm ja det er godt mulig ekorn er gald i fisk.. får prøve og bare gå over til honning miksen som åte no siste periode då :D ellers er det jo ekorn i fellene no så forhåpentligvis går det ikkje noe annet enn mår i :wink: brodern var oppe og sjekka fellene igjen i dag pga noen turgåere som hadde forvilla seg laaaangt vekk fra skogstien og fulgte sporene våre for og komme til veien. men ingen av fellene var rørt :) , men ein stor mår hadde det gått rett forbi fellene i natt så no kan det ikkje være lenge til det sitter ein :D

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder dette med at måren lever eller har levd i fella må dere huske på at selv om hodet er truffet er bare dyret hjerne død og vitale fuksjoner kan fungere i lang tid etter et slikt slag.

For at slaget skal drepe momentant hver gang må den samme plassen treffes på hvert slag, og det er jo umulig når størrelsen på dyret kan variere med opptil 100%.

Link to comment
Share on other sites

Her er bilde på min første mår.

Har en liten teori om varfør måren var i live. Slaget hade tagit øver ena ørat litt på tvers av nacken, kan hænda måren kommit litt på skrå in i fellan och derfør fått slaget på det viset.

Fella står mitt på stocken och det gør att hålet in i fella hamnar litt på sidan av senter på stocken.

Jag var ute och retta upp detta med ståltråd så nu står fella med hålet mitt på stocken, får se om slaget tar mer rett over nacken som jag tror det vill gøra.

Som sagt en teori, inspill??

599899.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Det samme skjedde for meg i dag.Bruker syning og samme oppsett som deg.Slaget hadde truffet litt over øynene og den var langt fra dau.Fella hadde sklidd rundt stokken og hang opp ned med måren sprellende etter hode.Ett fælt syn måtte legge fella på bakken og slå en stokk over nakken på den :( Største måren jeg har fått 1,9 kg hann.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...