Jump to content

Villmarksmesse i Vikingskipet Hamar 6-8 mars


jan-tore

Recommended Posts

Men er alle utstillere på plass fredag? Er mange år sidan eg var der men den gangen var fleire stander tomme på fredagen, så derfor spørsmålet!
De som kommer, skal være på plass til fredagen. Et annet spørsmål er om hva du finner av aktører.... :?:

Vi (artemis.as) sammen med andre har valgt bort denne messen pga et stadig økende innslag av "støvsugerselgere" :?

Link to comment
Share on other sites

De som kommer, skal være på plass til fredagen. Et annet spørsmål er om hva du finner av aktører.... :?:

Vi (artemis.as) sammen med andre har valgt bort denne messen pga et stadig økende innslag av "støvsugerselgere" :?

 

Fikk utstillerkatalogen i dag, og det ser ut for meg som at det ikke er noen "støvsugerselgere " der, Som jeger64 henviser til.

Tar en tur på fredag for og se og prøve.

Link to comment
Share on other sites

Reiser etter morran på lørdag. Skal i hvertfall ha med meg raseparaden til NKK kl. 12...

Dumme meg klarte jo seff å ikke ha med meg tlf da dem ringte fra Harehundklubben og spurte om jeg kunne være med med schweizer :oops: - men blir vel kanskje muligheter senere...

Link to comment
Share on other sites

Regner med at det blir en tur på fredag. Håper at det ikke er fullt av folk da, og at utstillerne er på plass.

 

Håper på mange gode tilbud, selv om Villmarksmessa i Vikingskipet tradisjonelt sett ikke er av de høyest anerkjente.

Link to comment
Share on other sites

Reiser etter morran på lørdag. Skal i hvertfall ha med meg raseparaden til NKK kl. 12...

Dumme meg klarte jo seff å ikke ha med meg tlf da dem ringte fra Harehundklubben og spurte om jeg kunne være med med schweizer :oops: - men blir vel kanskje muligheter senere...

 

Er vel fortsatt mulighet til det enda,,,,om dem ikke alt har fått tak i ei langøra ei da hihi,,,neida bare tulle med deg j,men snakk med knut som er leder i harehundklubben,eller lederen i dachshundklubben for hun trur jeg har kontroll over det pga at hun skaffer gratisbilett til dem som stiller på raseparaden,,,,,,jeg skal opp med mi gneldre bikkje hehe

Link to comment
Share on other sites

Husker når det var villmarksmesse på sjølyst jeg 8-12år tilbake.Det var messe det!Kunne gå å kikke i tre dager uten å være helt fornøyd..Nå er det vel bare jakt og fiskedagene på Elverum som er no tess!Nå er vikingskipet fyllt opp med fiskeutstyr,spekepølser og tips om ferie i Norge!Kanskje 3 utstillere som har med våpen og vise fram..Heller ikke Lillestrøm er no særlig,skjønner ikke hvor alle utstillere fra Sjølyst er bliitt av?Savner den.

Link to comment
Share on other sites

Heller ikke Lillestrøm er no særlig,skjønner ikke hvor alle utstillere fra Sjølyst er bliitt av?Savner den.

:wink: Tror nok de fleste er med enda men ikke glem at det nå er mye større utstillings områder så dette virker inn på mengden av folk!synes iallefall at villmarksmessa på lillestrøm er den beste messa når det gjelder både utstillere og folk :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker også villmarksmessa på Sjølyst på 90 tallet og var der også på 80 tallet.

Synes det var mye mer å se på den gangen.Villmarksmessa nå har et utrolig kjedelig program. Samme aktiviteter hvert år,og utstillerne har de samme standene på samme sted hvert år.

Veldig lite nytenkning og forandring.Er vel bare og forandre årstallet på messekatalogen fra ifjor og trykke opp de samme om igjen.Har hørt at dette er siste året på kontrakten til de som nå står som arrangør av villmarksmessen på Lillestrøm. Håper dette er riktig og at det kommer en ny arrangør neste år.Jeg har også hørt rykter om at eieren av Exporama på Hellerudsletta skal tilby en svært lav kvadratmeterpris på standene neste år for å få tilbake villmarksmessa.

Blir spennende å se hva som skjer. Måten messa arrangeres på nå er tragisk.

Link to comment
Share on other sites

Ny arrangør! :shock: er du klar over at det er bredesen som begynte m villmarksmessa både på sjølyst,inforama og lillestrøm!det er han og hans medarbeidere som kan denne messa og det har hvert år blitt flere og flere seriøse utstillere ,de har kutta ut neste 100% folk som ikke har med villmarksliv,fiske,jakt+++ så dette er den mest seriøse messa spør du meg :wink: har selv vært med å utstille på denne messa igjennom 12 år så jeg har sett forbedringene som har vært gjort igjennom de siste årene!det er en grunn til at flere store aktører innen jakt,fiske oh fritid kun velger denne messa på lillestrøm!KVALITET og seriøsitet.

Link to comment
Share on other sites

Hjemme fra Vikingskipet etter å ha trasket rundt i en 3 timers tid. Ble ikke overrasket når det gjaldt utstillere, da det stort sett går i det samme hvert år.

Fant likevel noen bra tilbud, og det ble handlet diverse ting. Største skuffelsen var riktignok at jeg hadde misforstått Kristoffer Clausen og trodd at I skogsfuglens rike 2 skulle slippes idag. Den skal slippes på Lillestrøm(egentlig ingen stor overraskelse, når jeg tenker meg om), og siden jeg er på sjøen når den messa tar plass må den bestilles over nett.

 

Handlet forøvrig:

Troll(?) stolsekk - 500(1300 villedende)

Seeland bukse - 500(1200/1300 villedende)

To filmer(Elgfall og Svensk lodjursjakt 1) - 500

Trekopp - 100

 

Grei fangst til greie priser ;)

Link to comment
Share on other sites

Da kom jeg akkurat inn døren etter et par timer på messen. Mye fint å se på, men ingen store overraskelser. Fikk kjøpt en lokkefløyte til rev. Det ble kjempebutikk:

 

"villedende utsalgspris" for flyten: 299,-

 

Messepris: 249,-

parkering: 40,-

Inngang med ett barn: 180,-

Fløyta kostet: 469,-

______________________________

 

..... :roll::oops::roll: .....

 

Fikk tafset på en 700 XCR Tactical. Mullig at det blir en tur til Arendal i løpet av våren.

Link to comment
Share on other sites

Har også slått i hjel noen timer i dag. Endte opp med en Norrøna nikkers for 300 kroner og det er vel en grei pris da den ellers koster drøye tusenlappen.. Ellers ble det en flaske granskuddsirup, litt sopp samt et par såler i lammepels. Og selvfølgelig en gjeddeburger :wink:

Sto også å humret litt når jeg hørte på MBO's markedsføring... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes disse messene blir mer og mer fylt opp av greier jeg ikke har bruk for. Sånn er det jo med så mye i dagens samfunn. I dag brukes det mye mer penger på potensmidler og puppeinnlegg enn det brukes på medisiner mot alzheimer. Så om 30 år sitter vi der med digre reisninger og svære pupper, men ingen husker hva vi bruker dem til.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, MBO-karen la ut i det lange og det brede om hvor fantastisk den siste kikkerten han hadde fått inn var. Han fortalte masse om den, og gjentok hvor fantastisk den var flere ganger. Til slutt spurte han meg hva jeg brukte nå, og siden svaret var "Zeiss" svarte han kontant at jeg allerede hadde det beste. "Riktignok Conquest", sa jeg, uten at han gikk noe mer inn på den fantastiske kikkerten han snakket om tidligere.

 

Er forøvrig standene som selger MC-utstyr og hårpleieprodukter ment som fyll? I beste fall latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...