Jump to content

BR reflex, dobbelt så dyr i norge som i finland


høggern

Recommended Posts

For "Malla": HATT PÅ

 

hvorfor koster en BR reflex ca 3000 kr i norge, mens den koster 200 euro, ferdig montert, i finland......

venter på redgjøring fra blårussen som sannsynligvis inneholder ordene: valutakurs, toll, moms, frakt, oversettingsgebyr, finsk kontra norsk prisnivå, osv :lol:

 

Vi betaler en god del mere for demperene inn i Norge enn hva finske butikker betaler for disse. Der sitter en person/et firma i finland som har eksporten, han tar seg betalt for jobben han gjør. I tillegg kommer frakten som er dyrere til norge enn i finland + div andre avgifter. Vi kan ikke reise over/importere dempere uten å måtte betale diverse avgifter til staten på varene våre.

 

Skal du sammenligne priser, bør du sammenligne prisene i land utenfor Finland. Sammenlign oss med den svenske forhandleren av Br-reflex http://www.poff-tech.se/, da vil du se at svenske og norske priser ikke er så langt fra hver andre (der koster en T-8 3100,- svenske) og han har ingen forhandlere han skal holde lager for/serve.

 

Så mitt råd til deg er at om du skal angripe noen bør du angripe riktig ledd i prosessen, i dette tilfellet er det produsent, eksportør, det finske postverket/transportør, finske myndigheter/lover, posten i norge, norske lover/avgifter, så kan du komme til oss.

Føler du trang til/mener du kan løse dette for oss, skal du få din belønning. Sett i gang, jeg skal støtte deg hele veien :roll::roll::roll::lol:

 

For "Malla": HATT AV

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeger64 sier i sin signatur: Bransjehatten er av her inne, ellers har jeg tilknytning til http://www.artemis.as.

 

Du er på grensen til useriøs!

Her stilles det et helt kurant sp. mål - hvorfor blir vi "rippet off" ifht. Finnene. Med grense en times kjøring unna er det spesielt interessant for noen.

 

En slik forskjell bør det stilles spørsmål til!

Link to comment
Share on other sites

For "Malla": HATT PÅ

Jeger64 sier i sin signatur: Bransjehatten er av her inne, ellers har jeg tilknytning til http://www.artemis.as.

Du er på grensen til useriøs!

Her stilles det et helt kurant sp. mål - hvorfor blir vi "rippet off" ifht. Finnene. Med grense en times kjøring unna er det spesielt interessant for noen.

En slik forskjell bør det stilles spørsmål til!

At jeg tar på meg "hatten" kommer av at jeg mener spørmålet bør besvares av den som sitter på informasjonen og rydde i "misforståelsene, eller er det å være useriøs.

Helt klart at man er i sin fulle rett til å stille spørmål, det er måten det gjøres på, er den seriøs :?:

venter på redgjøring fra blårussen som sannsynligvis inneholder ordene: valutakurs, toll, moms, frakt, oversettingsgebyr, finsk kontra norsk prisnivå, osv :lol:

Slik jeg tolker dette har det ingen ting med seriøsitet fra spørsmålstiller å gjøre, heller det å kunne få være spydig/nedlatende, eller :?:

 

For "Malla": HATT AV

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Å så flere har funnet ut det er billigere og kjøpe BR reflex i Finland. Tror nok at inportøren hadde håpet på dette var hemmelig en stund til. Her kommer dem til og miste kjøpere.

Jeg venter selv på svar fra en jegerkompis fra finnmark om hvordan og hvor man skal handle BR reflex så skal jeg gjøre det samme.

Link to comment
Share on other sites

For "Malla": HATT PÅ

 

Å så flere har funnet ut det er billigere og kjøpe BR reflex i Finland. Tror nok at inportøren hadde håpet på dette var hemmelig en stund til. Her kommer dem til og miste kjøpere.

Jeg venter selv på svar fra en jegerkompis fra finnmark om hvordan og hvor man skal handle BR reflex så skal jeg gjøre det samme.

Dette har aldri vært noen hemlighet og lykke til med handelen :wink:

 

For "Malla": HATT AV

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeger64

 

En generell og god leveregel for mennesker som lever av å selge, er å svare på en seriøs måte, ikke som en snurt kjerring, når kunden(e) stiller spørsmål.

 

Og så synes jeg i første omgang du kan si du tar hatten på - evt. fjerne påstanden din om "hatten av" her på forumet.

 

F.. jeg blir forbannet av dette! Sorry

Link to comment
Share on other sites

.

 

Vi betaler en god del mere for demperene inn i Norge enn hva finske butikker betaler for disse. Der sitter en person/et firma i finland som har eksporten, han tar seg betalt for jobben han gjør. I tillegg kommer frakten som er dyrere til norge enn i finland + div andre avgifter. Vi kan ikke reise over/importere dempere uten å måtte betale diverse avgifter til staten på varene våre.

 

om dere må betale en god del mer enn finske butikker, da hadde jeg blitt sur på eksportøren og kuttet han ut. (eksportert selv) Dette kan dere vel ikke sitte å finne( :wink: ) dere i!

 

Så bare lurer jeg på hvilken "andre" avgifter til staten enn MVA det er på en lyddemper :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeger64 sier i sin signatur: Bransjehatten er av her inne, ellers har jeg tilknytning til http://www.artemis.as.

 

Du er på grensen til useriøs!

Her stilles det et helt kurant sp. mål - hvorfor blir vi "rippet off" ifht. Finnene. Med grense en times kjøring unna er det spesielt interessant for noen.

 

En slik forskjell bør det stilles spørsmål til!

 

Hvorfor er Jeger64 useriøs? (Eller på grensen, som du uttrykker det...)

Han ga jo en veldig grei redgjøring for hvorfor ting er som de er?

Jeger64 har også opptrådd veldig ryddig i forhold til sin tilknytning, både i denne tråden og andre.

At du har problemer med å forstå/like det har vel ikke noe med Jeger64's seriøsitet å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

For "Malla": HATT PÅ

Og så synes jeg i første omgang du kan si du tar hatten på - evt. fjerne påstanden din om "hatten av" her på forumet.
Skal ta det til etteretning, men jeg trodde det var innlysende for et hvert oppegående menneske at jeg tok på meg hatten da jeg redgjorde for artemis as, på et spørsmål som var stilt til artemis as. Eller er der andre som sitter med svaret på hvorfor våre priser er slik de er :?:
F.. jeg blir forbannet av dette! Sorry
Da beklager jeg å ha tråkket på følelsene dine.

 

For "Malla": HATT AV

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Leboost: Hadde du lest svaret/innlegget til Jeger64 før han redigerte det, hadde du ikke stilt spørsmål til hvorfor jeg sier han er på grensen til useriøs.

Les nå hva jeg skriver også. Begynn innlegget med "HATT PÅ" eller fjern signaturen med "ikke hatt på her inn på kammeret"

Link to comment
Share on other sites

Dette er tråd xx om prisnivået i Norge og jeg begynner å bli lei. Prisnivået på alle utgifter en en butikk har er mye høyere i Norge enn noen andre steder i verden Det er prisen for en av verdens høyeste levestandarer og kjøpekraft. Er man ikke fornøyd med Norsk pris ordne alle papirer og kjøp et annet sted. Husk en Norsk importør har ikke garantiansvaret på en vare handlet utenlands.

Link to comment
Share on other sites

For "Malla": HATT PÅ

 

om dere må betale en god del mer enn finske butikker, da hadde jeg blitt sur på eksportøren og kuttet han ut. (eksportert selv) Dette kan dere vel ikke sitte å finne( :wink: ) dere i!

Nå har det seg slik at eksportøren er ansatt av/har kontrakt med produsenten og alt av det som skal ut av finland, skal gå gjennom dette firmaet.

 

For "Malla": HATT AV

Link to comment
Share on other sites

Nå har det seg slik at eksportøren er ansatt av/har kontrakt med produsenten og alt av det som skal ut av finland, skal gå gjennom dette firmaet.

 

 

Og nå er det også slik at en produsent i EU som selger i EU, ikke har lov til å nekte andre å eksportere/importere varene. Dvs en produsent kan ha en offisiell importør i ett land, men de kan ikke nekte evt parallellimport eller straffe en forhandler i utlandet for å videre selge til ett annet land.

 

Nintendo fikk jo en bot av EU på $232 millioner for prissamarbeid på 90 tallet hvor dette var ett element.

Link to comment
Share on other sites

For "Malla": HATT PÅ

 

Og nå er det også slik at en produsent i EU som selger i EU, ikke har lov til å nekte andre å eksportere/importere varene. Dvs en produsent kan ha en offisiell importør i ett land, men de kan ikke nekte evt parallellimport eller straffe en forhandler i utlandet for å videre selge til ett annet land.

 

Nintendo fikk jo en bot av EU på $232 millioner for prissamarbeid på 90 tallet hvor dette var ett element.

Stemmer det, men hvilke hindringer de kan legge for å "trenere" en aktør, reguleres ikke. Så jeg tror vi får følge det prisnivået som er her til lands. Vi ligger da ikke så langt unna de som produserer/selger egne dempere her på berget og kundene er stortsett fornøyde (at alle skal være det er utopisk) :wink:

 

For "Malla": HATT AV

Link to comment
Share on other sites

Okey, nå tror jeg folket bør roe seg ned litt.

 

Pust iiiiinn....... Pust uuuut. Og iiiiiinn....... Og uuuuuut igjen. Sånn, ble ikke det litt bedre?

 

Om Jeger64 (eller andre markedsaktører) har hatten på eller av er ikke så viktig, han har flagget sin markedstilknytning klart. Det er ikke lett å ta en slik hatt helt av, så lenge man er klar på tilknytningen synes jeg leseren bør kunne vurdere slikt uten å få det inn med te-skje.

 

Fulmen

Link to comment
Share on other sites

Jeger64, Beklager det var mer ment som litt generell informasjon og ikke ment som kritikk.

 

Og det er klart at å evt gå til sak mot en prosdusent som gjør dette, er vel heller ikke noe så mange forhandlere har råd til... Lyddempere er jo ikke akkurat ett veldig stort marked i norge... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeger64: Ser du gir meg ekstra oppmerksomhet med å ta bransjehatten av og på - noe du burde gjøre for ALLE her inne - ikke bare for meg.

Når du fortsetter å være frekk i innleggene dine og ikke viser tegn til å endre holdning overfor dine kunder, synes jeg du kunne spart deg å redigere bort det jeg kritiserer deg for innledningsvis.

Du fremstår neppe som mer seriøs med denne profilen, men det er jo din egen sak.

Link to comment
Share on other sites

Beklager det, var mer ment som litt generell informasjon og ikke ment som kritikk.

Og det er klart at å evt gå til sak mot en prosdusent som gjør dette, er vel heller ikke noe så mange forhandlere har råd til... Lyddempere er jo ikke akkurat ett veldig stort marked i norge... :wink:

Tok det ikke som kritikk :wink:

Det er vel heller her skoen trykker, hadde man solgt for et betydelig større beløp måtte man ha sett på dette også, men... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeger64: Ser du gir meg ekstra oppmerksomhet med å ta bransjehatten av og på - noe du burde gjøre for ALLE her inne - ikke bare for meg.

Når du fortsetter å være frekk i innleggene dine og ikke viser tegn til å endre holdning overfor dine kunder, synes jeg du kunne spart deg å redigere bort det jeg kritiserer deg for innledningsvis.

Du fremstår neppe som mer seriøs med denne profilen, men det er jo din egen sak.

@Malla- At vi er uenige får være sin sak, det er realt nok :wink:

 

så lenge man er klar på tilknytningen synes jeg leseren bør kunne vurdere slikt uten å få det inn med te-skje.

Fulmen

 

Takk

Link to comment
Share on other sites

Skal du sammenligne priser, bør du sammenligne prisene i land utenfor Finland. Sammenlign oss med den svenske forhandleren av Br-reflex http://www.poff-tech.se/, da vil du se at svenske og norske priser ikke er så langt fra hver andre (der koster en T-8 3100,- svenske) og han har ingen forhandlere han skal holde lager for/serve.

fint du kom med svensk pris. den blir omregnet til norske 2421,- (det som jeg da ikke vet, er om disse prisene er ferdig montert eller om montering kommer i tillegg.) å det er mer enn en tusenlapp billligere fortsatt..... så at disse prisene er så like..... vel.....

Link to comment
Share on other sites

I gode tider går 50% av alle nyskapa firma/butikker konkurs! I dårlige tider som nå, ligger det vel på cirka 70% sist jeg så, våpen bransjen er vel den bransjen som sliter mest! Her på Østlandet er vel stedet hvor presset er høyest! Ikke uvanlig att det gangest med 1,6 !! Det er jævla tøft og drive butikk i Norge, noe og tenke på mens dere klager på priser og hvor dårlig utvalget er i Norge!

 

Ikke bransje tilknyttet!

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye er 200 Euro med dagens kurser da? :oops:

 

Et enkelt triks for å finne pris i NOK er å gå på www.google.com og skrive f eks

200 EUR

Man får da opp prisen i NOK. Det samme trikset fungerer for de fleste valutaer.

 

 

Gå inn på WWW.IMPORTALEN.NO Her er det en valutakalkulator i TILLEGG til at den forteller deg hvor mye det blir i mva og gebyrer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...