Jump to content

Andejakta 2012


Xesray

Recommended Posts

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2012 blir året for alsidig jakt for min del.

 

Har før bare jaktet rype, men i år blir det kråke, due,gås,and, rype og storfugl (i den rekkefølgen) utover høsten.

Jobber nå med å finne ut hvor jeg kan jakte de fire første. Må vel ta meg en tur på landet og snakke med en bonde eller to for de tre første, og når det gjelder anda så får vi se om jeg finner egnet plass. Noen som har tips til hvor jeg kan dra for å jakte and? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

sitter å ser på en flokk på 20-30 stokkender,som har gått opp i blåbærlyngen for å beite...åsså ligger det ca 70 fugl på brakkvannspollen,og 50 i vannet....lover godt ,kjerringa er på jobb til klokka 15.00 så etter det får jeg permisjon fra pappapermisjonen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

er litt synd at dem er i så store flokker...er bedre med småflokker på 5-10 stk.da får man flere muligheter.....er vell 4 år siden,jeg og mitt søskenbarn lå å ventet på endene....glemmer aldri den lyden av 200 stokkender i en flokk som kom susende....det var vindstille,og lyden av flokken var som en nordvest storm som rassler i bladene på buskene.fikk bare 5 stk av 200 hundre da,men opplevelsen var sinnsyk :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jo fler jo bedre sies det. Vist du skal begynne med lokke fløyte no så kan du begynne å trene å bruke det på jakt neste år. Det er ikkje noe du lærer over natten, det krever mye trening. Eg kjøpte fløyte i fjor, og så til meg sjøl neste år da skal eg begynne å lokke med den, har eg komt så langt å ta den ut av pakken? svaret er nei :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja, er jo klart det.. men siden det er første året og har ikke prøvd dette før, så lurer på om jeg begynner smått med 3par med lokkender :) tenker det samme med lokkefløyte, trening gjør mester.. :winke1:

 

Bor ved en litt større innsjø, med mye elver og grunner med siv jeg ofte har sett de slått seg ned.. få høre med noen grunneiere fremover..

 

Men takker for svar!

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med første and, og til dere and som har fått felt. Det var nesten på meg i dag, hadde det ikkje vert for det jævla knotten så hadde eg lagt klar, hadde 2 stk på 30 meter. Men fikk no lufta børsen ikkje minst. Og 40 nye stikk her og der.

Link to comment
Share on other sites

Tok med meg fluestanga - for å fiske på fjæra i kveld.

Og jaggu landet det ikke et kull med stokkender på andre siden av holmen hvor jeg fisket.

 

120 m - hadde jeg å løpe - for å finne Merkel`en i skapet - og fikk 2 stokkender.

 

Deretter fikk jeg to lyr på ca. 2 kg`en.

 

Og de ble kattemat - da det ikke blir så mye igjen hvis man fileterer slik småfisk.

Men sinnsykt moro med en #4 stang.

 

Synes jeg :oops:

Link to comment
Share on other sites

årets første and i boks....skaut en til,men den krydde seg inn i det tykke sivet.....ble ikke imponert av black clouden....måtte bruke 2 skudd på begge endene...selv med kjernetreff.....

synd at jeg er fri for dem gamle tigerskuddene fra sellier&bellot.....

Link to comment
Share on other sites

årets første and i boks....skaut en til,men den krydde seg inn i det tykke sivet.....ble ikke imponert av black clouden....måtte bruke 2 skudd på begge endene...selv med kjernetreff.....

synd at jeg er fri for dem gamle tigerskuddene fra sellier&bellot.....

 

Da skyter du på langt hold... Sjekk testresultater HER, s&b er de gamle tigerskuddene som jeg og sverget til, blackcloud i størrelse 4 ( som er ideelt på tidlig andejakt) gir flere hagl med bedre inntrengning en 2 bly i magnum tiger...

 

Ellers blir det muligens en liten tur i kveld etter ender, men er ennå fryktelig stiv og støl etter reinsjakta, så langt går vi ikke i dag.

Link to comment
Share on other sites

årets første and i boks....skaut en til,men den krydde seg inn i det tykke sivet.....ble ikke imponert av black clouden....måtte bruke 2 skudd på begge endene...selv med kjernetreff.....

synd at jeg er fri for dem gamle tigerskuddene fra sellier&bellot.....

 

Da skyter du på langt hold... quote]

 

ja,ble vell 25 meter på den ene,og 30 m på den andre.....er det for langt med stålskudd?naboen skaut med bismut i fjord....dem var helt revva på ender.....savner bly jeg 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...