Jump to content

Andejakta 2012


Xesray

Recommended Posts

Da ble det en liten tur på nyplassen i dag å, og som tenkt låg det ca. 20 ender der. parkerte bila, satte sammen fiskestanga, tok på meg jakka, lada hagla, og sneik meg ned til elvekanten.

 

Ble duble på 2 stokkand hunner, på 1kg og 900g :)

Noen turer til, og vinterens viltlager er berga :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da ble det e årets siste jakttur i dag, og skulle se om jeg fikk brukt om mine 4 siste skudd.

kom ned til elva, og så et par ender lenger oppe. gikk ut i en stor bue, ned til elva og møtte anda rett forran meg.

bomma første skudd, traff andre og så var det bare å fiske den opp. de to andre gjennværende fløy lengre opp,

så jeg gjorde det samme, gkk i stor bue, møtte endene, den ene tok av og falt i skuddet :)

 

Da ble det 2 toppender på årets siste jakttur, og litt mat i frysa :) nå står isfiske for tur ;)

Link to comment
Share on other sites

Må jo nesten gratulere deg med en vellykket andejakt i år Tommy B. Spørs vel bare nå om det blir noe under juletreet så mange ender som du har på samvittigheten :lol:

Er kjipt å være på jobb i nordjøen nå og gå glipp av siste dagene med jakt. Selv fikk jeg bare en toppand i år, men god på smak var den i alle fall :)

Link to comment
Share on other sites

Må jo nesten gratulere deg med en vellykket andejakt i år Tommy B. Spørs vel bare nå om det blir noe under juletreet så mange ender som du har på samvittigheten

Er kjipt å være på jobb i nordjøen nå og gå glipp av siste dagene med jakt. Selv fikk jeg bare en toppand i år, men god på smak var den i alle fall

 

Hehe, takk for det :)

Må være kjipt å miste de siste dagene, men du har det vell ganske fint i jaktsesongen, men noen uker av der du har tid til å jakte? :)

 

spørs om nissen holder seg unna her i år ja :roll: Ser nesten ut som om jeg ikke klarer å holde meg, så får ta med meg salongen og se om jeg finner noen ender litt senere i dag 8)

Link to comment
Share on other sites

Ble som jeg sa, en liten tur til :roll:

 

La meg ned med min winchester wildcat 22LR med kikkertsikt og tofot og brukte subsonic ammo.

Rundt 70M forran meg, låg det 3 stokkand hunner, og 2 hanner som ante fred og ingen ane, siktet på den ene stokkandhannen bak i hode, og fyrte av. Hannen ble liggende urørlig, mens de andre så forvirret rundt seg før de fløy :D

Da jeg fisket den opp, var hele bakhode borte...

 

Dette var nå min offisielt siste tur, med en fin uttelling og første and skutt med 22LR :D

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

takker for svar. Har fått bekreftet at det var en Kvinand. Når har jeg skutt 3-4 til. Enkelt er det ikke, for de er vare som fy.

Dessverre skadeskaut jeg en i går. Utrolig kjip følelse. Jeg skal opp å se om jeg finner den i dag.

 

Nå skjønner jeg hvor myten om at de dukker og biter seg fast kommer fra. Jeg lagde en liten lyd slik at den så meg, da den åpnet vingene for å ta av skaut jeg. Jeg så at jeg traff bra, men den trengte et skudd til, før jeg rakk å skyte 2.skuddet dukket den. Jeg ventet sikkert i 10-20 sekunder før anda kom opp 20-30 meter lengre ut. (Nå utenfor skuddhold med hagle).

 

Den svømte så over til andre siden av vannet, og satte seg i sivet mens den håpenbart hadde store problemer med vingen. Det tok meg 15 min å gå rundt vannet, og når jeg kom dit var det ingen and å finne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...