Jump to content

Sauer 200 STR/SSG 3000 - Ressurstråd/Samletråd


300 win mag

Recommended Posts

Etter å ha søkt litt rundt her etter tips om avtrekksjustering mm. ser jeg at det er behov for en samletråd for ting som angår Sauer 200 STR og har herved opprettet en! :D Utrolig lite som ligger her inne ang. denne børsa i forhold til at sikkert annenhver bruker her inne har en eller flere! :lol: Kanskje det kan komme av at alle har en "ekspert" i skytterlaget å spørre, slik at dette bare videreformidles muntlig?

 

Jeg tenkte formålet med tråden skulle være å samle og dele "know how", tips og triks, ideer til ombygging og forbedring, diskusjon rundt utstyr og tilbehør, pusserutiner osv. Del gjerne bilder av din Sauer og erfaringer hvis du har oppgradert den med noe interessant. Det være seg utstyr til DFS-skyting, langhold, jakt, kjøpt stokk, hjemmelaget stokk, chassis, lyddemper, optikk & montasjer el.

 

Jeg kan starte med å legge ut noen linker:

Manualen for 200 STR

 

Tråder på kammeret:

Avtrekksjustering

Vekt på modifisert Sauer 200str

STR pibe med 8" twist

.22 konverteringssett Sauer 200 STR

langholdsstokk til 200 STR

Blaser pipe Sauer 200 STR

Picatinny kikkertmontasje 200 STR

Ny stokk til min Sauer 200 STR , links.

Piper til Sauer 200 STR (Samletråd)

Kolbeforhøyer 200STR

Sauer 200 STR - Årsmodeller - "Forbedringer"

Skjevt kammer, Sauer 200 STR

hvilken løpslende velger bør jeg velge på en 200str

Hjemmelaget karbonstokk til sauer 200 str

Kappe løp på Sauer 200 STR 22lr?

.223 konverteringssett Sauer

Picatinny til 200 STR

Sauer 200 STR

"Ny" SSG3000, for folket

Versapod adapter til skinne (Sauer 200 STR)

Sauer 200 STR chassis.. en som lagde et selv.

 

 

Jeg har også et spørsmål til dere som er erfarne Sauerbrukere. Hva bruker dere for å smøre sluttstykket for å oppnå så lite friksjon som mulig i sluttstykkegangen?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også et spørsmål til dere som er erfarne Sauerbrukere. Hva bruker dere for å smøre sluttstykket for å oppnå så lite friksjon som mulig i sluttstykkegangen?

 

To dråper teflon-olje fra en flaske jeg kjøpte hos Dagfinnrud i noenognitti. Drøy i bruk, ja :-)

Link to comment
Share on other sites

To dråper teflon-olje fra en flaske jeg kjøpte hos Dagfinnrud i noenognitti. Drøy i bruk, ja :-)

Teflonolje må kanskje anskaffes, ja! Ante meg at det var noe lurium som ikke var vanlig våpenolje jeg hadde hørt var i bruk.

Takk for at du startet denne tråden. Uforståelig at det ikke er et eget DFS-kammer her inne når det er en så dominerende gren og organisasjon i skytternorge.

Ja, jeg synes det var en "mangel" at det ikke var et samlet sted for spørsmål rundt denne børsa og bruk av den. Det finnes jo mange tråder her inne om mangt og meget som er relatert til Sauer 200 STR, men det er jo et sammensurium å lese gjennom alt på leting etter f.eks tips om avtrekksmekanismen. Vi har jo en tendens til å snakke oss ut på ville veier på dette forumet, så det kan fort være nevnt i tråder man ikke ville lett gjennom ved et evt søk. Jeg håper tråden kan bli nyttig og bli en god "database" for sauerkunnskap :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
22 timer siden, G.Larson skrev:

Det er ingen som får frem de trådene da det er linker til ett forum som ikke eksisterer lenger etter oppdateringen.

Så det du sier:er at dette ikke er samme forumet etter oppdatering?Da er det noe jeg ikke har fått med meg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...