Jump to content

Vis meg ditt troferom


villreinjegeren

Recommended Posts

Fikk nettopp tilbake Nyalaen som jeg skjøt i 2007 tilbake fra broderen :wink:

p3110010.jpg

p3110011a.jpg

Har brukt en veggpidesteal form som viser mer av siden av dyret og som ikke bygger for mye ut fra veggen. Venter også på en pidesteal av de 4 springbuck farge variantene som finnes :mrgreen:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Eget troferom har jeg ikke, men denne montasjen har fått sin plass i stua. Hvor lenge siden denne ble felt husker jeg ærligt talt ikke ..24xf0uu.jpg

 

Men historien husker jeg; samjag med Basset og strihåret dachs :lol: Jeg var klar over denne bukken og hadde observert den flere ganger, men som den ihuga hundejeger jeg er,,, er det ikke i los, så la det gå... 8)

 

Men denne dagen hadde hundene tatt ut og losen gikk i i små bukter, en strihåret basset og en dachs sammen ga gjenlyd i skogen..jeg posterte ved et relativt nyhogd felt og stod å passet på, men jammen klarte denne karen å komme seg usett over flata og stoppet i kanten til gammelskogen, da fikk jeg øye på den og måtte skyte stående på lang arm fra ca 60 meter. skuddreaksjon umiddelbart og den forsvant inn i mellom granene...men, den lå bare 20 meter inni fra flata..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Endelig er mitt troferom ferdig. Nytt hus som har blitt pusset opp i 3 mnd. Jeg hadde to krav til nytt hus. Garasje og selvfølgelig et eget troferom :winke1:

 

Rom1.JPGRom2.JPG

Bikkjene får lett plass på Zebraskinnet. Tårnfalket er ikke skutt, men funnet på Hardangervidda.

 

Rom3.JPGRom4.JPG

Legger på en folie på vinduene som skal hindre bleking. Reinsdyret er skutt i Rendalen, 756,2 CIC poeng.

 

Rom5.JPGRom6.JPG

Springbuck 14,5" og Kudu 56" skutt i Namibia. Bushbuck, Impala og Gnu skutt i SA.

 

Rom7.JPGRom9.JPG

Black Wildebeest, Stenbuck, Oryx og Reinsdyr. Verdenskartet skal fylles med røde nåler for hver jaktdestinasjon.

 

Rom10.JPGRom11.JPG

 

Blesbuck, Vortesvin og dåhjort.

 

Rom13.JPG

Noen rådyrskaller. Øverste til høyre har fått en skade over øyet som har ødelagt veksten.

 

Det mangler et par trofeer, men de er plassert på hytta. Tilsammen 1 bronse, 4 sølv og 1 gull. 4 Rowland Ward.

Dette var mitt rom,håper flere vil dele sitt med oss som er litt hekta på trofeer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Elegant, FoxPro! Grattis :)

Ellers er det godt å se at det er andre prosjekter på gang også. La oss holde tråden levende!

 

Her er forresten mitt siste bidrag til troferommet mitt. Hjortebukk som holdt til sølv. Levert på døra av Atle fra RZM.

 

IMG_1670b.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

normal_IMAG0453.jpg

starten på et troferom.

oksen der er min og første elgen jeg skaut og rådyrhorna der er et trofe jeg fant 50m fra sjøen jeg bor ved og ca 4-500m fra huset :)

Oksen veide 272 kg ferdig slaktet og hengt et døgn vi regnet den til ca 280 kg men er ikke 100% sikkert at den veide 280 kg ferdig slaktet og varm.

den rådyrbukken er en 140 poengers. alltså gullbukk :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fikk de siste trofeene mine fra sist august for ei stund siden. Legger ved noen bilder.

 

i55223856._szt5_.jpg

 

Black wildebeest, steenbuck (helmontasje), mountain reedbuck og cape eland.

 

 

i55223929._szt5_.jpg

 

7,5' mountain reedbuck

 

 

i55222849._szt5_.jpg

 

Springbukk samling

 

 

i55222958._szt5_.jpg

 

Blesbuck

 

 

i55223078._szt5_.jpg

 

Kudu

 

 

i55223451._szt5_.jpg

 

36,5' cape eland

 

 

i55223329._szt5_.jpg

 

Gemsbuck og impala skinn

 

 

i55222529._szt5_.jpg

 

Impala par

 

 

i55223632._szt5_.jpg

 

4,5' steenbuck

 

 

i55221811._szt5_.jpg

 

11' vortesvin

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

@Wolverin67

Bare for å ha sagt det: Tenna er replica, men i følge taxidermisten veide de 33 pund hver. Dette var en PAC-elefant og tenna ble overlevert Wildlife etter at taxidermisten hadde gjort sin avstøpning. Jeg var veldig i tvil om jeg skulle spandere de ca 10 000 kronene på disse, men angrer ikke. De er helt utrolig naturtro og det skal et meget trenet blikk for se at de ikke er ekte.

Skinnet blir nok plassert under salongen så fort dachs-valpen er blitt stueren...

 

@donner

Duikeren ble utsatt for et rent hodeskudd, så taxidermisten måtte ta til takke med dette. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Begynner å slite litt med plassen selv fanten!

Jeg forundres over at du fikk plass til alt du hadde i bilen når du dro fra Hurum! :shock:

Vi får prøve å begrense oss i April :mrgreen:

He-he... "Prøve" er vel stikkordet her, men vi vet jo begge hvor lett det er. 8)

Men med utsikter til kudu på 56"++, impala på 26"+ og gemsbukk på 40"+, går det kanskje an å være litt selektiv?... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Min vurdering av de impalaene jeg har sett her, blir helt klart subjektiv. Men at jeg så flere med betydelig større trofe enn den på 60cm jeg skjøt, er hevet over enhver tvil. Og så vidt meg bekjent, er jeg den eneste som har skutt impala her på flere tiår. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Artig tråd. Har ikke selv troférom, men noen få norske småtroféer hengende spredd rundt i huset. Mye eksotiske dyr i denne tråden, men hvor er de store bjørnene og resten av viltet som digre elggevir fra Amerika ? Lange flotte villsvin tenner og NZ hjort er nok min høyeste trofé drøm ! Kanskje en stor Keiler bogmontert på pidestall :lol:

Link to comment
Share on other sites

Artig tråd. Har ikke selv troférom, men noen få norske småtroféer hengende spredd rundt i huset. Mye eksotiske dyr i denne tråden, men hvor er de store bjørnene og resten av viltet som digre elggevir fra Amerika ? Lange flotte villsvin tenner og NZ hjort er nok min høyeste trofé drøm ! Kanskje en stor Keiler bogmontert på pidestall :lol:

 

Blir fort noen etter en par turer til Afrika vet du. En NZ hjort hadde gjort seg ja...

:mrgreen:

 

Her er et par tre Norske/europeiske.

 

dsc00084xl.jpg

 

Reinsbukk fra Forellhogna.

 

dsc00085kg.jpg

 

Bukk fra Polen.

 

 

dsc00105nwd.jpg

 

Okse fra Kvikneskogen

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...