Jump to content

overflatebehandling av ss


mittiblinken

Recommended Posts

hei

 

er det mulig å blånere ett "sølvfarget" altså ett stainless steel løp og kasse?? ( blander litt språk her :roll: )

 

så det får det samme finishen som de mer "vanlige" børsene der ute??

 

mulig dette er ett dumt spørsmål men jeg har gått rundt å fundert på det i dag!

 

takker for svar!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vanlig blånering er ikke mulig på rustfritt.

Men fortvil ikke! Det finnes en hel masse andre overflatebehandlinger det går ann å benytte. Men et problem kan være at overflatebehandling bygger noen hundredeler, i forhold til vanlig blånering av karbonstål.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk mulig å "blånere" rustfritt stål, men det sies at man da mister noe av stålets rustfrie egenskaper. Vet ikke om det er mange som driver med slikt, hadde det ikke vært for bruken av kromater hadde jeg sikkert gjort noen forsøk selv. ...

Link to comment
Share on other sites

takker for svar!!

 

Sjekk med FN G1 om duracoat kan brukes (matt/blank lakk)

 

det er noe av det samme hvis ikke det samme som "marksman" brukte på sin TRG.viewtopic.php?f=38&t=3269

 

å hvis jeg ikke tar helt feil noe jeg sikkert gjør så er det noe av det samme som sitter på tikka t2 tactical.

 

men er dette noe som er mulig å få utført på en stainless pipe :?:

 

skulle ønske jeg viste hva FN G1 er ! skal søke det opp :wink:

Link to comment
Share on other sites

duracoat

 

 

men er dette noe som er mulig å få utført på en stainless pipe :?:

 

 

Han gjorde det nylig på en rustfri 9,3x62 pipe som sitter på en ZG-47 låskasse for meg. Jeg kan ikke si hvor godt det holder, da det er helt nytt, men han gjorde meget pent arbeid. Det er gjevnt over hele børsa, og ser veldig fint ut. 8)

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg etter hvert har fått ganske god peiling på sauer (de som leveres med fire føtter), har jeg liten eller ingen peiling på Sauer (de man kan ha tofot på).

 

Hvilken modell er det vi ser avbildet? Er det ei DFS-rifle?

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg etter hvert har fått ganske god peiling på sauer (de som leveres med fire føtter), har jeg liten eller ingen peiling på Sauer (de man kan ha tofot på).

 

Jeg har faktisk begynt å få litt peiling på begge Saue-typene jeg nå...... 8)

Link to comment
Share on other sites

Mht. en annen overflatebehandling, parkerisering, har jeg et spørsmål: Er det selve belegget som gir rustbeskyttelse direkte, eller er parkeriseringslaget egentlige oppgave å holde på olje, som i sin tur beskytter mot rust?

 

Og siden det er fredag, og så mange her inne har så godt forhold til sauer, kliner jeg (pun intended) like godt til med et husdyrfaglig spørsmål (som jeg vet svaret på): Noen som vet hvorfor hvite sauer spiser så mye mer enn svarte?

Link to comment
Share on other sites

Mht. en annen overflatebehandling, parkerisering, har jeg et spørsmål: Er det selve belegget som gir rustbeskyttelse direkte, eller er parkeriseringslaget egentlige oppgave å holde på olje, som i sin tur beskytter mot rust?

 

Begge deler. Parkerisering (som bare er en av mange fosfateringsprosesser) gir en viss korrosjonsbeskyttelse i seg selv, samtidig som den holder svært godt på olje.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, Fulmen.

 

Og siden vi er i gang med å gi deg svar, så er det sikkert noe med antallet svarte sauer å gjøre. :wink:

Bamrud har helt rett. Igjen. Han har det i huet, den gutten der. Han tenker utafor boksen. :)

 

Men overflatebehanling av SS? Var ikke det skinnfrakk med tilhørende hodeplagg, egentlig...

Hehe. Det var visst det.

 

Eller sikter du med SS kanskje til en viss saksbehandler i Rikspolitiet? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Men overflatebehanling av SS? Var ikke det skinnfrakk med tilhørende hodeplagg, egentlig...

Hehe. Det var visst det.

 

Eller sikter du med SS kanskje til en viss saksbehandler i Rikspolitiet? :mrgreen:

 

Likheten har vel i visse tilfeller vist seg å være slående like ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Drar denne opp, da jeg har myst litt på CeraKote, ser durano kan levere dette nå. Finnes det brukere her med hands on erfaring mht påføring og bruk.

 

Ser veldig fint ut, låner denne mauseren av lostdot på Australianhunting.net som illustrasjon:

 

DSCF1587.jpg

 

Edit: Glemte å linke til tråden hans: http://www.australianhunting.net/index.php?topic=81563.0 tror du må registrere deg for å komme inn..

 

Edit #2: Fant denne testen på snipershide, virker som dette er noe som må prøves ut: http://www.snipershide.com/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2111843&page=1

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...