Jump to content

Clips


Balci

Recommended Posts

Derfor bygger man scout mauser med kikkerten foran utkasteråpneingen, evetuelt bruker ordentlige sikter. Tipper Balci skal ha til en standard M98kF1 jeg, ikke til en jaktmauser

 

Sant så sant, blir ikke noe sporter config. på børsa her nei :)

Link to comment
Share on other sites

Spurte i laget om det var noen som hadde viste om noen slike(mange som jobber i raufoss fabrikken i laget) Fikk beskjed om at de hadde kastet 2 hele trailerlass med de til omsmelting :shock:

 

Ja dere leste rett 2 trailere med de :x ....Hadde jeg spurt før kunne jeg fått så mange jeg kunne bære sa de til meg :cry:

Link to comment
Share on other sites

Er nok ikke akkurat sånne, (er vel SKS stripper klips) men de vanlige 5 skudds Ladeskinnene (norsk er et fint språk!) til HV-Mauseren.
Er det vanlige 5 skudds ladeskinne/clips "norsk utgave" M98 Mauser, du er ute etter. I tilfelle skal jeg ha liggende "noen" (ca 10 stk), ett eller annet sted :?:
Link to comment
Share on other sites

Disse ladeskinnene på eBay ser ut til å bare være 8mm også, blir ikke disse smått for store for trådsstarters kaliber .30-06?

 

Nei, 7.92x57mm (8mm Mauser) har ei hylse base diameter på 11.96 mm, 7.62x63mm (.30 Springfield) er på 11.94 mm.

 

Forskjellene er mikroskopiske, selve forskjellene ligger i hvordan porten til clips'ene er formet på låsekassa.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker skytterlags klips på en m96 (6.5x55). Disse er litt løse rundt hylsa til alle 5 er i skinna. Hva er diameteren på 6.5x55 hylsa?

 

Digger foresten å presse ned 5 kjappe i magasinet i en raus. Er noe eget å smekke 5 ned, skyte 5 kjappe og smekke ned 5 til. :twisted: Mvohaha :wink:

 

Base diameteren på 6.5x55 er 12.20 mm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...