Jump to content

Deler til Shadow 2 som er kjekt å ha


arg

Recommended Posts

Jeg har skutt 11368 skudd med min, og eneste jeg har byttet av slitedeler/defekter var fiberen i forsiktet som løsnet første måneden...

Hvor lenge kan du vente på pistolen om noe blir ødelagt?

Har du andre pistoler du kan skyte med mens du venter på deler fra leverandør?

Link to comment
Share on other sites

Wintel skrev (1 time siden):

Jeg har skutt 11368 skudd med min, og eneste jeg har byttet av slitedeler/defekter var fiberen i forsiktet som løsnet første måneden...

Hvor lenge kan du vente på pistolen om noe blir ødelagt?

Har du andre pistoler du kan skyte med mens du venter på deler fra leverandør?

Har foreløpig bare denne ene, og ikke skutt så mye foreløpig, så om det skulle skje noe så vil jeg få abstinenser om det tar lang tid. Så tenkte det kanskje var lurt å være litt på forskudd med å ha noen aktuelle deler liggende.

Edited by arg
Link to comment
Share on other sites

Ekstra slide stop bør man ha, i alle fall hvis man bruker svakere rekylfjær og hanefjær. Det er bare å forvente at den deler seg i to på midten etter mange nok skudd (10000+ etter min erfaring, men det avhenger også av fjærene). Jeg har brukket to. På stevner setter jeg i en som jeg vet er lite brukt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte et parts kit til min shadow 1, for 500-700.

Mest for at det er jeg er usikker på tilgang og pris om noen år.

Men jeg har vel skutt mer enn 5000 skudd, uten å måtte bytte noe.

Ryktene sier at varsleren er den som knekker først.

 

Her er parts kittet til SP-01, så kan du se hva som greit å ha på lager.

https://www.ipscstore.com/en/service-kit-s/385-cz-sp-01-service-kit-2.html

Edited by Vindvott
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Var innom Jakt- og fiskeboden på Hønefoss i sommer (for å kjøpe ny fiber som forsvant fra forsiktet), og han som driver der har vel mer enn nok erfaring med Shadowene. Han sa at det som ryker er varsleren (slidestop), og anbefalte som Sollie å sette inn en lite brukt på stevner. Han sa også at det var viktig å skifte bufferstopperen hvis den var sliten. Min Shadow 2 har fått et par centimeter med ny fiber, ellers ingen problem, men så har jeg ikke passert 10 000 skudd enda heller. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg trengte for en SP01 var ammunisjon, mye av det.

 

Brukt pistol, rundt 15.000 skudd av forrige eier uten rengjøring, og så etter rengjøring noen 12.000 til av meg (med rengjøring selvfølgelig).

Ingenting gikk i stykker, bare et lite spill på løpet som kunne fikses med en ny "bushing" i sleide, men som ikke er nødvendig for presisjon for vanlige mennesker som ikke er VM-skyttere.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, holme12 said:

Det eneste jeg trengte for en SP01 var ammunisjon, mye av det.

 

Brukt pistol, rundt 15.000 skudd av forrige eier uten rengjøring, og så etter rengjøring noen 12.000 til av meg (med rengjøring selvfølgelig).

Ingenting gikk i stykker, bare et lite spill på løpet som kunne fikses med en ny "bushing" i sleide, men som ikke er nødvendig for presisjon for vanlige mennesker som ikke er VM-skyttere.

Greit å vite at rengjøring av Shadowen min hver cirka 200skudd ikke er nødvendig😂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...