Jump to content

Er dyre piper verdt pengene?


MatsPelle

Recommended Posts

Torf skrev (1 time siden):

Jeg har fått montert "top of the line" piper av nevnt smed, med godt rykte, som ikke har gått i det hele tatt. >5cm@100

Målte du noe på denne? Boring, rifling, retthet, rundhet og retthet på kammer? Konsentrisitet? 

Jeg har hatt EN pipe som ikke har gått i det hele tatt, omtrent som den du nevner der. Bra merke, osv. Målt opp etter at jeg gav opp å få den til å gå. Kammeret er ikke i linje med løpet. Det blir gjort om igjen nå, så får vi se.

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (38 minutter siden):

Også tuller han rundt med M98??

Ja det kan du si. Men tror nokk det prosjektet kun var for og se om en brukt banepipe kunne bli bra til jaktvåpen. Og han har nokk nokk av brukte piper da han i sin tid var en svært habil DFS skytter.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker utslitte Sauer piper til jaktfelt. Kapper av 10-15 cm bak og gjenger opp kammerstykket og setter inn igjen pipen etter å ha dreid den ned noe. Kapper litt i munningen og kroner den. Da får jeg 1500-2000 skudd med akseptabel presisjon til jaktfelt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Per-S skrev (10 timer siden):

Det koster meg kun arbeidstiden, pipen har jeg jo.

Det er jo min egen arbeidstid og det å fikse litt på våpenet er en del av hobbyen. Jeg er ikke spesielt rask med dreiebenken, så det blir nok noen timer før jeg kan dra på skytebanen for å teste resultatet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...