Jump to content

kikkert til sauer 200


Tom-H

Recommended Posts

Det finnes ringer som passer direkte på det 11 mm sporet som er på våpenet. Det gir den lavest mulige monteringen.

Det finnes ringer integrert i en skinne som festes direkte i sporene på låskassen, dette er en lettvint løsning som er rask å ta av og på om du skal bytte mellom kikkert og diopter. Av denne typen finnes noen av de beste montasjene du får, Spuhr. Du får også noen av de dårligste i denne typen.

Så kan du montere picatinnyskinne på våpenet og bruke picatinnyringer på kikkerten, det er en fordel om du skal bruke samme kikkerten på andre våpen, ellers blir det dyrt og det gir høy montasje.

 

Jeg tror jeg har liggende en ekstra skinne med ringer for 11 mm spor og 30 mm kikkert. Den kan du få kjøpe om det er interessant. Edit: Jeg sjekket i skuffen, men det jeg har flere av er for 1" kikkert om det kan være interessant.

Edited by Per-S
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
16 minutes ago, Jegermeistern said:

Det var minimalt med opplysninger i "pakken" (plastposen), kun en lapp med "Vision" og "IMI". Sannhetsgehalten skal jeg ikke si så mye om.

Vision skinna er made in Sandnes, skruene til denne er litt spesiell dimensjon, de er kjøpt inn av Vision og er sikkert fra Israel. Du kan jo kaste de og se om du får nye på Jernia…

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Ei tohi varjata said:

Så lar vi politikken ligge.

 

Ole

Så hvorfor står posten med anti-israelsk sleivspark fortsatt uredigert? 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er det ikke takhøyde for å si at en ønsker å unngå produkter fra gitte produsenter/ nasjoner, det være seg Israel, Kina, Russland eller USA, osv, ut fra politisk eller annen overbevisning uten at det kan betraktes som en politisk diskusjon?

Link to comment
Share on other sites

Det er innafor å si at en ikke betrakter IMI som favorittbedrift, på samme måte som jeg stadig ber folk styre unna tyrkiske våpen. Å begynne en debatt om okkupasjon, beskylde andre for å være antisemitter, diskutere hvorvidt gitte grupper er semitter eller ikke, og generelt krangle om ting som har 0 å si for trådens tema er ikke innafor.

Jeg spurte Jegermeistern om skinna virkelig var israelsk, da jeg har slike selv og trodde de var norskprodusert (som de jo faktisk er). 

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg tydeligvis har initiert en "side-diskusjon", må jeg ile til og si at skinna er aldeles utmerket. Den løser begge de to mulige problemene med kikkertmontasje på STR 200: Å få kikkerten lavt nok, og langt nok fram.

 

For å få skinna lavt, bruker produsenten tynne, fingjengete stålskruer som klemskruer, og det kan by på problemer i aluminium. En av skruene "skar seg", men det er 5 igjen, som holder godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...