Jump to content

Bytte av bruksområde våpen?


Rugerdud

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har en AYA sideligger etter bestefar. Denne satte jeg i sin tid opp som affeksjonsverdi og kan derfor ikke brukes i følge våpenkortet. Men nå er jeg uten hagle og kunne tenke meg å bruke denne hagla etter bestefar. Må jeg søke politiet eller holder det med en tlf til våpenkontoret? Noen som har gjort tilsvarende her inne?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ihvertfall flyttet over fra jakt til arv uten problemer, men det var kanskje fordi politiet hadde registrert den feil i utgangspunktet. Sist det var tema her sa de at jeg bare kunne melde i fra pr tlf, men det ble salg i stedet for å flytte over på affeksjon, så jeg testa det ikke i praksis.

Link to comment
Share on other sites

Etter 37 min med "Det er for tiden stor trafikk, vennligst vent..............." så svarte noen i andre enden. Jeg skulle sende inn et brev der jeg skriver at jeg ønsker å bytte bruksområde på aktuelle våpen og sende med kopi av jegerbevis så var det visst i orden.

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Olesøn said:

Jeg fikk ihvertfall flyttet over fra jakt til arv uten problemer, men det var kanskje fordi politiet hadde registrert den feil i utgangspunktet. Sist det var tema her sa de at jeg bare kunne melde i fra pr tlf, men det ble salg i stedet for å flytte over på affeksjon, så jeg testa det ikke i praksis.

 

Arv og affeksjon er to forskjellige ting ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk overført tre våpen til affeksjon pr. telefon. De ringte etter jeg hadde søkt om enda et jaktvåpen og hadde litt for mange i garderoben. Gikk greit og jeg kom innenfor 6 i jaktgarderoben etter overføring. Dette ble gjort for noen få år siden og det er sikkert forskjellig praksis rundt omkring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...