Jump to content

Hvilken jaktstokk til Sauer STR?


AKJ

Hvilken stokk til Sauer Str for jakt?  

26 members have voted

  1. 1. Hvilken stokk til Sauer STR ville dere valgt til medium aktiv jaktform?

    • Bredvold nøtt/laminat
      12
    • KKC
      2
    • GRS Bifrost
      7
    • GRS laminat
      0
    • McMillan
      5


Recommended Posts

Jeg er i tanker om å kjøpe meg en stokk til min Sauer STR. Har sett mange og tildeles sterke meninger om dette på forumet.

Det er ikke alle som flagger sine meninger når klimaet blir for hett, så her tilbys en mulighet til å stemne fram din favoritt.

Jeg trenger balansert info før jeg gjør mitt valg, så vil du stemme og gi en saklig begrunnelse er det helt topp!

 

Stem i vei!

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Dodraugen said:

Jakt med 200str funker nesten utelukket med børsa på skuldra. Til det klarer man fint å drasse på en 4,5-6kg tung børse. Må du gå med børsa i hendene, hadde jeg vurdert noe lett.

Joda, lettvektsrifle hadde vært fint det, men nå vil jeg jo gjerne bruke det jeg har tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, AKJ said:

Den er sikkert bra den, men den tiltaler meg ikke estetisk, og så blir metall så sabla kaldt.

overflatene man tar på på bolthorn er nesten utelukkende plast, hvertfall om man skrur av bakerste skinna på forskjeftet.

 

31 minutes ago, AKJ said:

Joda, lettvektsrifle hadde vært fint det, men nå vil jeg jo gjerne bruke det jeg har tilgjengelig.

Jeg bruker bare 200str når jeg jakter med rifle, men det er ett kompromiss, bærer alltid rifla på skulderen, men syns ikke det er en så stor ulempe.

29 minutes ago, Bly said:

Jeg klarer ikke se at en STR blir noe mere egnet til formålet av å bytte stokk. Spander noen lag med Cerakote på treet (evt. også stålet) så det holder vannet ute, og du er good to go.

originalstokken er over 2kg når den er tørr, men utformingen er fin til formålet.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Torf said:

Det ligger mange fine jaktrifler på finn som koster mindre enn et jaktskjefte til STR. Denne feks:

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=181586188

 

 

Garderoben er nok full her i huset, så et nytt våpen er ikke løsningen for meg.

Er fornøyd med det jeg har, så da frister «gjenbruk» mer en salg og ny handel.

Men du har et godt poeng, hadde situasjonen vært en annen.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, msteiro said:

Bifrost, Bredvold og KKC ligger vel på rundt 1,2-1,4. Lettere, men ikke akkurat lett nei..

KKC ligger på ca 1350 ja, samme med bredvold laminat. Nøtt noe lettere

@AKJ skytterlinken har kampanje på bredvold 

https://www.skytterlinken.no/skjefte-jaktmatch-sauer-200-valnott

Kjøp en sånn, og du kan bortimot selge uten tap igjen om det ikke funker.

Link to comment
Share on other sites

Har det ikke vært snakk om at KKC skjefte til Sauer har en tendens til å sprekke? Mener å ha lest det her inne. 

Jeg har tenkt samme prosjekt som trådstarter, og da landet jeg på Bredvold skjefte. 
Men så kjøpte jeg heller en brukt Tikka Lite i 9.3 som koster mindre enn nytt skjefte og løp til Sauer 200....

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Fysikeren said:

Har det ikke vært snakk om at KKC skjefte til Sauer har en tendens til å sprekke?

Det gjør nok alle laminatstokker som ikke har innfelling for STR sin plastdings i bakkant. GRS har også historie med problemer.

Men det er vel enkelt å løse...

 

Link to comment
Share on other sites

Det du oppnår med en beddeblokk på en 200 STR er jo at den ikke lengre er så kritisk til tiltrekningsmomentet på skjefteskruene. Har satt inn beddeblokk på to av mine og da får jeg samme treffpunkt og samling enten jeg drar til med 3 eller 6 n/m.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...