Jump to content

Prosjekt langhold salongrifle


leon

Recommended Posts

Snakker om å ta den helt ut ja. :D

Tror jeg nøyer meg med min egen fifling og fofling jeg (finnes ikke misunnlig, neida). :mrgreen:

 

 

 

Eley Biathlon sport, er denne i sub hasighet? Pris? Hvem har den til en fornuftig pris?

 

Hevarm, Gjør påbyggingen at kikkerten må mere eller mindre opp fra kassen?

Hva er opprinnelsen til hevarmen?

 

P.s Har samme siktet på en T3 SV i 223r, og det er svintungt. Har det nye oppsettet ditt, nokk tyngde til å beholde balangsen, eller er den nå en ren benkerifle?

Link to comment
Share on other sites

meget bra tråd!

 

har selv planer om å lage en liten langhold/hobby br-sak av anschützen min i jula og dette må sies å være god inspirasjon :D

 

har:

-anschütz 1416 links

 

på vei i posten:

-nikon buckmaster 6-18x40

-en utgammel brukt anschütz stokk jeg ikke har sett bilde av ei gang, men den sies for å være "litt sportslig"

 

må ha:

-div. lakk, epoxy/fyllmasser, verktøy og treverk

-sansynligvis ny montasje, har bare noen leupold ståltinger.

 

rifla kunne med fordel ha hatt et tykkere løp, men det originale går også grusomt godt selv med billig ammo. så jeg holder dette som et økonomiprosjekt og dropper løpsbytte. hvis jeg får lov kan det godt hende jeg tar noen bilder av byggeprosessen og poster det i tråden din.

Link to comment
Share on other sites

Flott prosjekt, Leon.. Minner meg på å få ut fila og snekre meg en mer jaktvennlig stokk til finnfiren..

Are you crazy man?? Nei nei nei.. :shock:

Amen! Du vil ikke si at du har tenkt å voldta en Finnfire med skarpt redskap? :shock: Selg den til meg hvor den kan få et godt hjem hos en som bryr seg om den, og kjøp heller en brukt Anschutz eller CZ som du kan skjende! Fysjom.

Link to comment
Share on other sites

Flott prosjekt, Leon.. Minner meg på å få ut fila og snekre meg en mer jaktvennlig stokk til finnfiren..

Are you crazy man?? Nei nei nei.. :shock:

Amen! Du vil ikke si at du har tenkt å voldta en Finnfire med skarpt redskap? :shock: Selg den til meg hvor den kan få et godt hjem hos en som bryr seg om den, og kjøp heller en brukt Anschutz eller CZ som du kan skjende! Fysjom.

Easy boys.... Har ikke sagt noe om ramponering...

Har en finnfire range, men den stokken er etter min mening temmelig ubrukelig til jakt, og siden det fort koster 3-4laken for en ny stokk får jeg heller snekre en ny. Får kappe løpet litt og vel..

Skulle gjerne tatt turen over, 35W, men tror det lille det evt blir av juleferie i år foregår på trøndersk jord.

Leon, beklager OT.

Link to comment
Share on other sites

Er imponert av resultatet og ikke minst jobben du har gjort med denne rifla, det er helt klart at her er det noen med skikkelig peiling som er på jobb..

Men.. kan du være så snill å lage en ny avtrekkerbøyle? Den Brno har levert er vel den styggeste/kjipeste i hele historien?

Keep up the good work..

 

It takes but one shot...

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk flott rifle du har fått deg der Leon, og presisjonen er ikkje akkurat til å bli skuffa over.

 

Må nok sei meg einig med Speedsix her, det med avtrekkerbøylen. Det er vel einaste som ser "billig" ut på den rifla. Eg for min del tok et underbeslag av ein Mauser og kutta den rett foran avtrekkerbøyle, freste et lite spor i den i forkant. Kutta så skinna på Brno`en slik at den smatt inni det sporet, så når du skrur til skruene, så strammer du ned til avtrekkerbøylen. Det blir ein heil del lekrere.

Lager ein link til bildet, så kan de sjå på dette bildet her, så ser du korleis det blei :

http://www.kammeret.no/bilder/albums/userpics/10086/Kolbe4.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...