Jump to content

Er Zeiss Conquest V4 3-12x44 noe å satse på?


FJelldal1

Recommended Posts

Conquest er vel økonomimodellen til Zeiss, og i dag skal jo de fleste ha minst 6 x zoom. Tipper det forklarer tilbudet fra XXL, men uansett er ikke dette noe dårlig kjøp. Jeg ser ingen store ulemper med Z-plex #20 retikkel, men er nok også blant dem som foretrekker tysk #4 til storviltjakt. Vanens makt, kanskje?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, BaconErGodtNamNamNAm skrev:

Jeg har en V4 4-16x44. Meget fornøyd. Fungerer fint til gåsejakt og annet "langhold".3-12 er sikkert like bra. Det er sjelden jeg bruker mer en 10 ganger forstørrelse i praksis.

En fordel 4-16x44 (bruker ett på ei 17 hornet børse) har fremfor 3-12x44 er justerbar parallakse fra 50 yards+ i tillegg till ett ballistisk tårn.

Tror sistnevnte er låst på 100 yards. Ikke noe betydning for norsk storviltjakt, men for mindre mål på ymse distanser er det vel greit med justering her.

Selv krysser jeg fingrene for at V4 4-16x50 kommer til salgs her til lands. Den har justerbar parallakse fra 10 yards+ i tillegg til lys i retikkel. Perfekt for 22LR pipa mi til Blasern.

Edited by bback
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
På 3.8.2019 den 22.35, bback skrev:

Selv krysser jeg fingrene for at V4 4-16x50 kommer til salgs her til lands. Den har justerbar parallakse fra 10 yards+ i tillegg til lys i retikkel. Perfekt for 22LR pipa mi til Blasern.

Står 50yrds i specen hos zeiss. uansett interessant på 22...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
På 10.12.2019 den 22.33, AnJo skrev:

@bback interessert i 4-16x50 selv. Hørt noe mer om salg her på berget? 

Veldig seint svar. Beklager. Nei. Maila noen forhandlere og de sa de ikke kom til å ta den inn. Vurderte utlandet men det var motstridende informasjon rundt parallakse (trenger noe fra  rundt 10 meter og opp) så endte opp med å rive ut en Hawke Airmax på tilbud sånn intill videre i hvert fall.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...