Jump to content

cci standard 22


gaupejeger

Recommended Posts

Det er etter min mening noe av det bedre av billig 22 ammo. Går stort sett greit i mine våpen, nå har jeg kun 5 stk i 22 lr.,men dog... :roll: Men en 22 kan være utrolig sær, så kjøp ei pakke med 50 og test før du går til de helt store innkjøp.

Link to comment
Share on other sites

ser jaktdepotet har julekalender med cci standard 22 ammo.

 

åssen er denne ammo`n til trening i en sauer salong

 

Eg vil ikkje anbefale CCI standard til trening med saueren.... Kjøpte inn litt til skyttarlaget for å prøve (pga pris) men vart sørgeleg skuffa over presisjonen, både i Sauer og Anschutz. Prøv heller SK Standard - noko dyrare men i ei heilt anna klasse presisjonsmessig. Den lotten eg fekk tak i av CCI kamra litt trangt òg.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
Har også problemer med trang kamring i sauer,men det varierer. Virker ujevne, men det er ikke problem å holde tieren på 15m.

 

Er ikke tieren på 15 m noen få mm da (3-4) om den holder den må det kalles bra for så billig ammo.

Link to comment
Share on other sites

Har også problemer med trang kamring i sauer,men det varierer. Virker ujevne, men det er ikke problem å holde tieren på 15m.

Da har eg kanskje hatt uflaks med lotten... Ein og annan femskot greier tiarsamling greitt, men andre gonger må serien plasserast veldig nøye for å smette innom tiarringen. Mange skot landar i niaren - tildels langt ute :cry:

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde et parti som støvet/sotet og stinka så vanvittig at vi ble nekta å bruke dem på innendørsbanen! :shock:

En skarp, sur lukt som "snørte lungene sammen" og som la igjen et seigt belegg med sot på linoleumen.

Vaskedamene nekta mer, og vi holdt jo på å forgå av røyken...

Solgte dem til folk som skyter .22lr ute.

Opplevde også uforklarlige "slengere" med denne ammoen, selv hos stødige skyttere.

Aner ikke om dette var spesiellt med vår lot, men jeg kjøper aldri slike igjen!

 

Dette gjelder for patroner skutt i pistol og revolver! Vet ikke hvordan de er i rifle!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bruker cci std på de fleste av mine .22 våpen.

Får meget god pressisjon i både rifler og pistoler.

Holder greit 50 serier på 100m med CZ rifla,

men .22 revolveren vil ha litt hissigere ammo for å gi god pressisjon.

Og den er litt for svak til å drive ombyggningsettet på 9mm, men pressisjonen er bra.

 

Så jeg er kjempe fornøyd med denne ammoen.

Men uansett så er det jo lurt å teste litt i egne våpen for det blir innkjøpt store partier.

Link to comment
Share on other sites

Ang. trang kamring i sauer, så er dette problemet kommet med siste parti cci std. Tidligere partier har fungert greit.

Hvis man tar en patron fra hvert parti, så ser en lett forskjell på kulene. Tidligere blei patronene levert i brett med "bein" på, de siste er det bare et brett med huller i.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere blei patronene levert i brett med "bein" på, de siste er det bare et brett med huller i.

 

Og akkurat det er faktisk j....ig irriterende, men det går jo an å pakke om selvfølgelig.

 

Har bra erfaring med CCI standard, den har gitt fra brukbar til svært bra presisjon i de riflene jeg har prøvd den i. Har alltid ett lite lager med noen tusen slike.

 

Billig og bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

har skutt et par kasser slik ammo i sauern min.

presisjonen er iallefall god nok til trening på 15m. men den siste kassa jag fikk var det ca 20 av 50 skudd i pakka som var trege å få lukka sluttstykket på. dette skjedde på alle skytterlagets sauere og min børse og. så skytterlaget har slutta med den typen ammo.

 

her står det litt om ammoen;

viewtopic.php?f=80&t=5407

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...