Jump to content

Verdivurdering: Schmidt & Bender 1.25-4x24


BMB

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen som kan gi meg noen pekepinn på hva en S & B 1.25-4x24 med noen bruksmerker kan være verdt? Stått på en drilling, men vurderer å bytte denne i annen optikk. Noen som har noen vurdering eller synspunkter og vil hjelpe meg?

 

Det eneste andre jeg har funnet er en blocket annonse med tilsvarende kikkert, dog færre bruksmerker osv. til 3.800,- 

Men om dette er billig, "akkurat passe", eller overpriset vet jeg ikke.

20181022_145312.jpg

20181022_145325.jpg

20181022_145342.jpg

20181022_145402.jpg

20181022_145419.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stjeler litt plass i tråden din, siden den handler om Schmidt & Bender:

 

Noen som vet hva dette er slags modell? Siden den er 3 X zoom, 4 - 12, er den antakelig ikke helt fersk. Og jeg finner ingenting om den, verken på produsentens heimeside, eller på nettet for øvrig. Etter som den har et "omvendt svalehalespor", er den kanskje beregnet til et luft- eller -.22-gevær?

 

Siden det har max 12 X forstørrelse, ville det kanskje vært brukbart til jaktfelt, hvis man fikk festet det på noe vis?

 

https://www.lauritz.com/da/auktion/schmidt-bender-kikkertsigte-4-12x42-2/i5120179/

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

Du trenger ikke å handle i utlandet for å få tak i slike, Jegermeistern.

 

Jeg solgte nettopp en slik SuB 4-12x42 med elgbaneretikkel og kulebanekompensator. Fortreffelig sikte til jaktfelt i  jegerklassen, med knallgod komp og fint trådkors.

 

Modellen med 50 mm linse er mer vanlig, og dukker regelmessig opp på finn.no, det samme med 4-16x50.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...