Jump to content

Hvilken stokk til Tikka T3x?!


HausJakt

Recommended Posts

Vet ikke helt hvilken type du er ute etter men jeg er veldig fornøyd med KRG Bravo. Trinnløs justering av kinnstøtte og fungerer like godt med venstre og høyre hånd, to ting jeg liker bedre enn på GRS. Rimelig pris har den også.

 

Har ikke sammenlignet vekt med noen av alternativene siden det ikke er noe jeg bekymrer meg for med min rifle, men vil tro at den med plast og aluminium er en del lettere enn laminatkolbene.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, ladebenken skrev:

 - vertebrae er importør. 

 

- og Andresens Våpenforretning.

 

http://www.vapenandresen.no/vapen-og-jaktutstyr/skjefter/pse-e-tac-3#&variation=781762

 

11.000,- for et enkelt skjefte - temmelig kostbare gram?

 

Jeg skjønner ikke helt at folk kjøper rifler for 5-sifrede beløp, for så omgående å vrake skjeftet, og kjøpe et nytt (og dyrt!).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg har og har hatt flere T3 og T3x. Har prøvd både KKc, eier 2 forskjellige Grs. (en Hunter og en Hybrid)  og chassis fra Mdt. Når det er jakt har jeg en tung langløpet T3x i Grs Hunter, og en veldig kort T3x i originalstokken til de dagene jeg får gå med hund.

Denne originalstokken har jeg satt på Bearproof kobeforhøyer, brattere grep fra Tikka, og mellomlegsskiver bak, også fra Tikka, sånn at den passer meg relativt optimalt, og veier 3 kg med kikkert og demper. Ville ikke hatt det noe tyngre, for litt bedre ergonomi til denne bruken :)

Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, Jegermeistern skrev:

 

- og Andresens Våpenforretning.

 

http://www.vapenandresen.no/vapen-og-jaktutstyr/skjefter/pse-e-tac-3#&variation=781762

 

11.000,- for et enkelt skjefte - temmelig kostbare gram?

 

Jeg skjønner ikke helt at folk kjøper rifler for 5-sifrede beløp, for så omgående å vrake skjeftet, og kjøpe et nytt (og dyrt!).

 

Får vel hunter utgaven til ca 7500. GRS/KKC koster vel rundt 5000kr + de også?

 

Kostbare gram ja, men det er nok av folk med nok penger. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...