Jump to content

Nye tråder, gammelt emne


Sako 30-06

Recommended Posts

Antallet nye tråder om gjennomdiskuterte emner begynner å bli lovlig stort nå. Er det jeg som er gretten, eller er det en del brukere som ikke klarer/gidder å søke etter eksisterende tråder? Typiske gjengangeremner er for eksempel haglammo til gåsejakt, "hvilken hagle/rifle/kikkertsikte bør jeg velge?" eller Tikka T3. Flere eksempler:

viewtopic.php?f=5&t=9578&p=93522

viewtopic.php?f=5&t=10334&p=102164

viewtopic.php?f=20&t=6902&p=117940

viewtopic.php?f=14&t=11134&p=112559

viewtopic.php?f=14&t=11505&p=117591

 

Jeg skjønner at det er kult å ha sin egen tråd, og jeg skjønner at mange tror at det er enklere å spørre enn å lese, men forumet blir veldig uoversiktlig på denne måten. Det er også grenser for hvor mange doble tråder man kan regne med at moderatorene har tid til å slå sammen. Derfor:

 

Vær så vennlig (!) å bruke søkefunksjonen før du poster en ny tråd! Det er ofte bedre å fortsette i en gammel tråd, for der ligger det allerede en god del info! Det er dessuten grenser for hvor mange ganger vi gamlingene gidder å gjenta oss på ting vi har skrevet før, så ved å starte en ny tråd uten å søke først vil man fort gå glipp av verdifull info.

 

Til slutt vil jeg anbefale å lese dette. Gjerne to-tre ganger og absolutt før du starter en ny tråd.

 

mvh,

en Gretten Gammel Gubbe™

Link to comment
Share on other sites

viewtopic.php?f=13&t=10889 :wink:

Har prøvd å nevne det før... Taler for døve ører :roll:

Fanken, også! Og jeg som søkte på deg flerfoldige ganger og ikke fant denne som jeg mente å huske du hadde lagt ut. Velvel, da singlet det litt i glasshus fra min side også... :oops:

 

PS: Kanskje du slår sammen disse to ganske identiske trådene, da? ;)

Link to comment
Share on other sites

Bra det Sako, håper alle vi andre som oppretter dobbelttråder med identiske emner tar ditt eksempel til etterfølgelse :)

 

Forøvrig er jeg 100% enig med deg, det virker som at når en kommer på et genialt spørsmål, så skal ett par tre andre gjøre det like bra og opprette sine egne tråder om nesten akkurat det samme!

Link to comment
Share on other sites

Er det jeg som er gretten, eller er det en del brukere som ikke klarer/gidder å søke etter eksisterende tråder?

Jeg skjønner at det er kult å ha sin egen tråd, og jeg skjønner at mange tror at det er enklere å spørre enn å lese, men forumet blir veldig uoversiktlig på denne måten. Det er også grenser for hvor mange doble tråder man kan regne med at moderatorene har tid til å slå sammen.

mvh,

en Gretten Gammel Gubbe™

 

Nei, du er ikke Gretten, da er det isåfall flere av oss :wink:

Merker det så godt selv... Jeg har helt sikkert misset noen tråder, men når overskriften er omtrent tilsvarende fra andre tråder, så gidder jeg ikke å åpne tråden engang :oops:

 

Har full forståelse når man er ung og "bobler" over av spørsmål, så kan det være "kult" å ha sin egen tråd om akkurat sitt eget. Men sorry, jeg gidder ikke :(

 

Går bare rett inn på de emnene som er av interesse, and that's it. Eneste løsning er å være beinhard, noen vil garantert føle at de blir tråkket på tærne og "truer" med å forlate forumet... Vel det er frivillig å være her...

 

Godt mulig jeg bare har en dårlig dag akkurat nå :shock: Og det er derfor jeg har skrevet det slik jeg har :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det begynner å bli svært liten takhøyde her. Dersom en ungdom drister seg til å gi uttrykk for å tro han mener noe, eller gudforby være så frekk å starte en tråd som er i samme gate som en tidligere tråd, får man det brede lag... Gidder ikke svare..... Søk!......

Jo, jeg synes enkelte opptrer som skikkelige GGG.

 

Jeg tror ikke at man generelt danner en ny tråd som er lik tidligere bare fordi man synes det er "kult" å ha en egen. Jeg tror vanligvis at man starter en tråd fordi man ikke finner det man leter etter. At enkelte leter litt for lite, vel alle gjør jo feil. Man trenger ikke bli halshogd av den grunn.

 

Ettersom forumet vokser, antall tråder og innlegg blir flere, blir det mer og mer vanskelig å danne seg oversikten. Søk-funksjonen er svært bra, men også her kan tråder glippe i mellom. Selv GGG`ere har maktet å ikke finne lignende tråd, og startet dobbeltposter. Det er jo faktisk tilfelle med akkurat denne tråden, som fortsatt lever.... Men så er det jo ikke en ungjypling som har startet akkurat denne tråden!

 

Nei, hev takhøyden og tålmodigheten. Svar trenger ikke skrives flere ganger, men henvis til tidligere tråder / svar. Slå gjerne sammen tråder, men begrunn det for trådstarter på en høflig, korrekt måte. Ikke kom med nedlatende svar, eller rett og slett ikke gidde å åpne tråden.

 

Og for å være ærlig, jeg hadde ikke giddet lese igjennom 61 SIDER for å finne ut av ett spørsmål jeg hadde hatt om Garmin Astro. Her står det masse av informasjon, men alle mulige feil/problemer/svar i en og samme tråd! Her må man lese veldig mye uinteressant før man finner akkurat det man er på jakt etter. Dette er det motsatte av å ha mange like tråder, her mener jeg at det er for mye i en enkelt tråd. Her hadde det vært mye mer oversiktlig å dele inn i emner under Garmin Astro. I enkelte tilfeller mener jeg derfor at det er praktisk å dele tråder også.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Mulig det er bare meg, men er det noe jeg synes går igjen så er det sånne sutretråder som dette. Skal det skje noe på ett slikt forum må ihvertfall noen starte nye tråder, hvis ikke ville forumet etterhvert blitt stillere og stillere og endt opp som ett leksikon med oppdatert innfo om noen happenings. Alt er ikke like innteresangt for alle men hopp bare over det og la være å svare. Dere må jo ikke. Det skal jo være ett levende forum, skal det ikke? :)

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk INGEN som får igjen noe somhelst i form av lønn eller tilsvarende for å svare på dette forumet... Da syns jeg pinadø folk bør anstrenge seg for å klare å stille forståelige spørsmål på riktig sted. I allefall om de vil ha svar :D

 

Ikke så sint da. Ingen som tvinger deg til å være her heller. Er høyst frivillig. Ellers er jeg enig i att skal man ha gode svar må man stille gode spørsmål. Bare rart disse sutretrådene er så populære for de er ihvertfall ikke informative. :D

Link to comment
Share on other sites

Mulig det er bare meg, men er det noe jeg synes går igjen så er det sånne sutretråder som dette. Skal det skje noe på ett slikt forum må ihvertfall noen starte nye tråder, hvis ikke ville forumet etterhvert blitt stillere og stillere og endt opp som ett leksikon med oppdatert innfo om noen happenings. Alt er ikke like innteresangt for alle men hopp bare over det og la være å svare. Dere må jo ikke. Det skal jo være ett levende forum, skal det ikke? :)

Selv om jeg i utgangspunktet er enig med Bartemannen ligger det noe i dette. Er med på mange hobby forum og dette forumet er desidert ryddigst. Er fortgjort at det blir lite å prate om hvis ikke nye spørsmål dukker opp. Også ser man at for hver gang et gammelt spørsmål blir tatt opp, kommer det nye svar grunnet nye brukere eller nye erfaringer. Er i alle fall ikke mye problemer på dette fora kontra mange andre store og større forum der ute. Men nå er jo jakt og friluftsfolk beste sorten!

Link to comment
Share on other sites

Sutretråd? Vel, jeg prøvde nå å formulere meg med en konstruktiv oppfordring i noenlunde høviske ordelag. Og hvis man får beskjed om at man "sutrer" hver gang man tar opp noe som man mener gjør forumet mindre oversiktlig og vanskeligere å finne fram i, da synes jeg at Noen™ bør lytte etter glass som singler før de hiver seg på med påstander om lav takhøyde :mrgreen:

 

La nå dette ligge, ett eksempel på en tråd som i mine øyne forsvarer "en tråd til" er ".223 - Hvordan få til presisjon i kaldt vær?". La gå at dette også er Enda En .223Rem-tråd™, men det er et nytt tema. I tillegg har trådstarter brukt en beskrivende trådtittel som fortalte at det var et tema som i liten grad var diskutert her inne. Et eksempel på unødvendige nye tråder er derimot de to som hadde tittel noe à la ".222 kontra .223 kontra .22-250" Her gikk moderator inn og slo sammen trådene. Dessverre ble mod. ikke oppmerksom på dette før tråd nummer to hadde blitt et par sider lang til tross for at det kom en oppfordring tidlig på side 1 om at det fantes en nesten identisk tråd. Da blir det vanskelig å søke og man får en dårligere diskusjon.

 

Jeg sier ikke at brukere med liten fartstid skal sitte ned og holde kjeft, for de har ofte fornuftige ting å komme med. Men jeg skulle ønske at de gjorde som jeg gjorde da jeg var sylfersk på SL: Lurke enm stund til de får en følelse med omgangstone og nivå på diskusjoner, og bruke søkefunksjonen. Hvis de da ikke finner noe, er det selvsagt tillatt å starte en ny tråd. At vi som da vet om gamle tråder ordlegger oss i noenlunde høflige ordelag når vi gjør oppmerksom på slike, er også en selvfølge.

 

Som sagt: http://albinoblacksheep.com/flash/posting.php

Link to comment
Share on other sites

Mulig det er bare meg, men er det noe jeg synes går igjen så er det sånne sutretråder som dette. Skal det skje noe på ett slikt forum må ihvertfall noen starte nye tråder, hvis ikke ville forumet etterhvert blitt stillere og stillere og endt opp som ett leksikon med oppdatert innfo om noen happenings. Alt er ikke like innteresangt for alle men hopp bare over det og la være å svare. Dere må jo ikke. Det skal jo være ett levende forum, skal det ikke? :)

 

Jo det skal det være!

Men, det må da gå ann å stille konkrete spørsmål slik at den ene tråden om "kal 12" kan skilles fra den andre! Og man ikke starte nye tråder for å holde liv i forumet, man kan benytte eksisterende tråder og dra dem på topp igjen, om man lurer på det samme som ble spurt om der. Og om man mener svarene ikke var tilfredstillende i den tråden så ber man om å få utdypet det man ikke skjønner! Man ikke starte en ny tråd for å spørre om det samme!

På den måten mener jeg man får et levende forum som samtidig er litt lettere å finne fram i. Og med informasjonen samlet!

Jeg mener ikke at all informasjon eller alle spørsmål om Rem870 skal i samme tråd, men spørsmål om det samme gjeldene 870 burde samles i en tråd. Har man et nytt tema/spørsmål (omkring 870, som er eksempelet mitt) som ikke er diskutert før starter man en ny tråd!

Link to comment
Share on other sites

Som sagt det er frivillig å være her, og da velger jeg selv hvilken tråd jeg åpner. Er det tråd No.xx om samme emne, så: Nei, den har vi ikke sett... Jeg orker bare ikke.

 

Og når Sako 30-06 tar opp dette i en seriøs tråd og det blir oppfattet som sutring :shock: ...

 

Tenk deg følgende scenario: Hvis du som lærling kommer på ny arb.plass så forteller du ikke han har hatt samme jobben i 20år hvordan han skal utføre jobben sin :wink: De fleste går vel "litt" stille i døra til å begynne med, slik at de vet hvilken vei det er enklest å åpne døra :wink:

"Lærlingen" kan likevel ha et godt spørsmål å komme med, bare det blir stillt på riktig og en seriøs måte. Og ikke samme spørsmålet før og etter lunch i 1mnd... Da blir man lei og gir utrykk for det...

 

 

 

Godt å ikke være moderator lenger da tenker jeg. :wink:

Helt klart :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tenk deg følgende scenario: Hvis du som lærling kommer på ny arb.plass så forteller du ikke han har hatt samme jobben i 20år hvordan han skal utføre jobben sin :wink: De fleste går vel "litt" stille i døra til å begynne med, slik at de vet hvilken vei det er enklest å åpne døra :wink:

"Lærlingen" kan likevel ha et godt spørsmål å komme med, bare det blir stillt på riktig og en seriøs måte. Og ikke samme spørsmålet før og etter lunch i 1mnd... Da blir man lei og gir utrykk for det...

 

Nå er vel heller problemet at det blir stilt like spørsmål, ikke at nye medlemmer av forumet forsøker å belære andre?

For å ta ditt scenario videre: Dersom det kommer en ny lærling måneden etter, så kanskje han har samme spørsmål som den forrige. Og han har jo ikke fått med seg hva gamlekara forklarte han første, da må han jo nesten få lov til å spørre han også, ikke sant? Da svarer man ikke: "Faen Ola, dette forklarte jeg til Per i forrige måned!".

Skjønner du hva meg mener?

 

Tilbake til forumet. Som nevnt er det frivillig. Det er frivillig om man ønsker å åpne å se i en tråd eller ikke. Det er også frivillig om man ønsker å svare eller ikke. Så for all del, om dette er ett stort problem, så la vær å åpne trådene. Jeg tror imidlertid det ville være bedre for forumet om man koster på et par linjer som høflig informerer om at det er tatt opp tidligere, vennligst les tidligere tråd.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Dagl skrev:

Nå er vel heller problemet at det blir stilt like spørsmål, ikke at nye medlemmer av forumet forsøker å belære andre?

For å ta ditt scenario videre: Dersom det kommer en ny lærling måneden etter, så kanskje han har samme spørsmål som den forrige. Og han har jo ikke fått med seg hva gamlekara forklarte han første, da må han jo nesten få lov til å spørre han også, ikke sant? Da svarer man ikke: "Faen Ola, dette forklarte jeg til Per i forrige måned!".

Skjønner du hva meg mener?

 

Men i motsetning til Ola så har vi på formumet en søke funksjon :wink:

Link to comment
Share on other sites

Men i motsetning til Ola så har vi på formumet en søke funksjon :wink:

 

Jo, men det er jo bevist at selv ikke erfarne brukere av forumet alltid finner det de søker etter.... Denne tråden er jo bevis på det.

Jeg mener bare at man må ha litt takhøyde.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Kanskje jeg skal komme med et konkret forslag til hvordan man skal stille spørsmål i stede for bare å sutre...

 

Når du stille spørsmål, vær konkret og fortell hva du selv vet om temaet. Vis at du har lest om det/prøvd, og satt deg inn i problemstillingen. Ikke vær redd for å skrive noe som kanskje er feil, jo mer du klarer å formulere selv, jo bedre svar får du...

Altså ikke spør for generelt, og ikke om for mange ting på en gang. På den måten mener jeg at kvaliteten på trådene heves, og det blir lettere å bruke denne søkefunksjonen som alle ( i allefall sako 30-06 :mrgreen: ) snakker om :idea:

 

Meg å heve kvaliteten på spørsmålene så hever man kvaliteten på svarene, og disse gamle surmaga grinebiterne synes plutselig det er morsomt å svare!!

Link to comment
Share on other sites

Tenk deg følgende scenario: Hvis du som lærling kommer på ny arb.plass så forteller du ikke han har hatt samme jobben i 20år hvordan han skal utføre jobben sin

 

 

 

Dagens lærlinger tar ikke 5 øre for å fortelle gamlingen hvordan ting skal være!og vi gamlingene forklarer i en vennlig og behersket tone at det skal de gi f.. i å gjøre:-)

 

jaja, til topic-alle disee gjentagelsestrådene kan ungås om søkefunksjonen var bedre, hva som bestemmer om en får treff vet jeg ikke-kornprisen i Qatar kanskje?, det virker som bingo. Jeg har selv opplevd å ikke få et eneste treff når jeg søker på feks "grendel", om jeg gjentar søket litt senere får jeg treff.

Det hadde også hjulpet om søk-knappen var litt mer synlig!

Link to comment
Share on other sites

Jau Chiefen, sånne lærlinger var det der jeg og jobbet sist, og for å si det sånn...

 

Det er ikke rart at enkelte av dem aldri fikk tatt noe fagprøve, eller fortsatt sliter med det! Man gidder rett å slett ikke å hjelpe sånne jyplinger, lærlinger eller ikke, jeg gir blanke f**!

Link to comment
Share on other sites

Godt å se jeg ikke er alene :lol:

 

Kanskje derfor jeg nekter å sitte med opplæring på jobben også... Til sjefens store fortvilelse :mrgreen:

Kan bistå når de har "blitt tørre bak øra" og spør om konkrete/saklige ting. Det er flere enn en person som har blitt avspist med det "fortalte jeg deg igår og dagen før der" noe du SKAL vite nå!

Link to comment
Share on other sites

Her prøver trådstarter på en ganske vennlig, men samtidig seriøs, måte å ta opp et betimelig og legitimt spørsmål. Og han kommer med enkle, konkrete og konstruktive forslag til oss alle — inkludert ham selv. Hans hensikt er åpenbar: å gjøre forumet bedre. Jeg er dundrende enig med ham.

 

Sannheten er at det på Kammeret hele tida har vært stor takhøyde, også for virksomhet av den typen trådstarter tar opp. Takhøyden her inne er faktisk mye høyere enn på mange andre fora. Men selv om man her inne nyter stor toleranse og frihet, behøver det ikke gjøre oss så late at kvaliteten på forumet forvitrer.

 

Synes vi alle kan skjerpe oss litt, jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

alltså..

gjennomdiskuterte emner i nye tråder. jeg kan ikkje la være men jeg synes det er helt greit jeg ;)

 

mange "gjennomdiskuterte emner" trenger en ny gjennomgang,, ikkje så sjeldent fra ett nytt perspektiv med nye aspekter.

 

jeg ser heller mange forskjellige tråder med forskjellige inriktinger æn få tråder der en aner att "kanskje finner jeg noe på disse 50 sidene"... nei fytti flaten også!

 

MHV kruttlysten

Link to comment
Share on other sites

 

mange "gjennomdiskuterte emner" trenger en ny gjennomgang,, ikkje så sjeldent fra ett nytt perspektiv med nye aspekter.

 

 

Det er det vel ikke så mange som er uenig i! Nye problemstillinger omkring gammelt tema er greit, men gamle problemstillinger/spørsmål om gammelt tema i ny tråd er verdiløst, da er det like greit å holde seg i den gamle tråden. Det er skjelden mer å hente utav gjennomdiskuterte emner, hvis man ikke klarer å konstruere en problemstilling som er ny!

Link to comment
Share on other sites

ja enig.

men jeg trur også att når det kommer in nye folk med kanskje mindre erfaring så blir di samme tingen spurt om, om igjen fordi di kanskje ikke alltid nøyaktig vet hvordan di skall lese ut av di gamle trådene det di ønsker å vite mere om.. hvis du skjønner.

 

jeg tenker:

-er jo heller ikke vanskelig å opplyse bedre om søkfunksjonen heller slik noen mente tidligere.

-mange tråder som er skrevet om en masse ganger blir det ganske tynnt med info i,, + en del hennvisinger videre till gamle mer infoberikede tråder..

-fordi om du har to foskjellige tråder om så og si ett og samme emnet så blir di ikke så sjeldent veldig foskjellige fra hverandre.. hvis det hade vært kun en tråd så er jeg rimelig sækker på att d ikkje hade vært like mye artig & bra å lese, faktisk.

 

for å summere hva jeg synes om forsettignen så:

Jeg synes vi skall akseptere att det kommer nye tråder jeg... Jeg liker det slik det er, men synes SØKSfunksjonen bør opplyses litt bedre om!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har selv kastet glass i steinhuset (eller var det omvendt), men søkefunksjonaliteten er ikke så veldig god på forumet, desverre. Med erfaringen som "gamlekara" her inne har, klarer de sikkert lett å komponere et søk som gir nogenlunde fornuftig.

 

En veldig god ting som er her, er disse annonseringene som er øverst i alle de ulike forumene, men disse ville vært ennå bedre dersom man hadde fjernet utdaterte annonseringer. Det er begrenset nyttig å vite at Kammeret byttet server for 3 mnd siden... I tillegg, noe som kanskje kunne brukes mer er sticky innlegg som "Kan hagla mi skyte stålhagl".

 

For eksempel "Hva slags ammo skal jeg bruke til gås/hjort/villsvin/elefant/hval/etc" kunne vært en sticky tråd, kanskje med begrenset mulighet for å poste nye innlegg (begrenset for å hindre at den vokser ut over sin nyttighet).

 

(med sticky tråd mener jeg en som blir liggende øverst i forumet)

 

Og til slutt, om det er teknisk mulig å åpne for søk kun i trådtittel? Kombinert med gode trådtitler gjør det det enklere å finne svaret man søker. For om man får opp ørten sider med fjørten ulike temaer, er det ikke enkelt å finne svaret man søker (selv om det nok kanskje er der)

Link to comment
Share on other sites

I dag er det ikke bare mulig at jeg er gretten. I dag er jeg det. Seriøst. Og til en avveksling skal jeg (jeg også!) glemme det min kjære mor og far stort sett klarte å lære meg om folkeskikk og om å la være å bruke kraftuttrykk:

 

Hvorfor i svarteste er det f@£n!!! ikke mulig å prøve å gi ferskinger tips om Hvordan Oppføre Seg™??? Jeg har sjøl fått så ørene har flagra og sveisen har lagt seg bakover når jeg har driti meg ut, både på USENET og på nettfora, og jeg skal pinadø love dere at de tilbakemeldingene har vært av et ganske annet kaliber enn det jeg prøver å legge meg på i blant annet denne tråden! Men vet dere hva? Jeg har tatt det til meg og tenkt over tilbakemeldingene!

 

Jeg synes faktisk dette er nokså beskrivende for diskusjonen:

Vær så vennlig (!)
Kanskje du slår sammen disse to ganske identiske trådene, da?
Dessuten ligger jeg allerede på rygg med blottet strupe
Jeg synes det begynner å bli svært liten takhøyde her.
Men så er det jo ikke en ungjypling som har startet akkurat denne tråden!
sutretråder som dette
disse sutretrådene

Jeg påstår ikke et j...la sekund! at det er antall innlegg eller lang fartstid som skal være avgjørende for om man skal kunne ytre seg. Det eneste jeg f@£nmeg! ber (ja, ber!!!) om er at folk -- uansett om de er "gamlinger" eller "ferskinger" bruker det de bør ha mellom øra før de setter det helv... tastaturet sitt i arbeid! Og at de er såpass oppegående mellom de tidligere nevnte ørene at de er i stand til å lese, forstå og kanskje til og med tenke "Eh... kanskje jeg ikke har rett i alt hele tiden..."

 

Greit?

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg må ha det godt med meg selv. Jeg ser ingen problem med dette i det hele tatt 8)8)8)

En må ikke på liv og død la seg irritere over andres uviten :oops::oops:

 

Ta en titt rundt om i verden. Ta en titt på VG-nett, hva har vi egentlig å suttre for?? Spiller det egentlig noen rolle om samme spørsmål stilles 20 ganger?? Kan noen irettesette meg skikkelig så jeg forstår problemet :roll:

 

Bare fortsett du Gutt, sako 30-06 er ikke så farlig. Han bare liker å ta i skikkelig, så det ikke er tivl om hans synspunkter. Det må du tåle

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har egentlig god sans for Taco 30-06s siste innlegg.

 

Slapp av folkens! Det kan være både deilig og forfriskende å bryte noen regler i blant, bevares. Men som hovedregel synes jeg det er greit at hvis, og bare hvis, det ikke er hensiktsmessig (foreldet tema, på siden av temaet, etc.) å diskutere det i en allerede eksisterende tråd, kan man opprette en ny. :)

 

Å skylde på søkefunksjonen alene, synes jeg i hvert fall er i overkant defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Det blir fort unødig kverulering og skittkasting her. Hør på Sako .30-06, han er kanskje den mest renhårige forumisten jeg noensinne har delt forum med. Jeg har sikkert lest 1000 innlegg av han opp gjennom årene, og ALDRI har han forsøkt å gi inntrykk av å være sjef eller verdensmester! Jeg synes han har et poeng. Klart det skal være lov å starte en tråd, klart man kan ha skjellig grunn til ikke å bruke en annen tråd, men det er LOV å gjøre et søk først, les og lær, finner du ikke et tilfredsstillende svar da så kan du selvfølgelig starte en ny tråd! Men gjør et ærlig forsøk først. I bunn og grunn er det det Sako mener, og det er da ikke noe galt i å mene det? Ikke er det så vanskelig i praksis heller.

 

Grynt! :evil:

Link to comment
Share on other sites

søren og....

 

så var det topic; tror mye blir bedre om kardemommeloven blir tatt i bruk og vi får noen FAQs/stickies om de vanligste gjenngangerene (lyddempere, kikkertsikte, valg av første rifle/hagle/pistol, hvordan bli kvitt katter, ikke lag nye tråder omgamle emner osv).

Link to comment
Share on other sites

Har "man" noen tanker om hvordan man skal fremme ønsker om sticky-tråder?

 

Siden det er et problem med at man spør gamle spørsmål om igjen, og søkefunksjonen ikke alltid gir det svaret man leter etter (selv om svaret fins der), hadde det vært en ide at ofte diskuterte spørsmål får en sticky-tråd i det relevante forumet (eller forumene...)

 

For eksempel, spørsmålet "hvilket kaliber er best til X" er en gjenganger. Da hadde det passet godt med en tråd i for eksempel "Rifle" eller "Storviltjakt" som tok for seg akkurat det temaet (og gjerne krysslinket, så man finner den i begge forumene)

 

Er det en ide å opprette en egen tråd for slike forslag i Forslagskasse? (Og skal den være sticky? :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

hmm,, en tanke bare.. jeg trur att det faktisk forholder seg slik att mange faktisk liker å svare om igjen på di samme spørsmålene.. jo jeg trur det.

 

att di samme "sakene" får nytenning fordi om akkurat den samme problemstillinga har vært oppe tidligare flere ganger synes jeg bare er bra.

 

Når jeg sjølv sker i forumet synes jeg att det er fint og mange ggr artig med flere tråder,, samme problemstillingen dokker ikkje sjelden opp i mange forskjellige tråder som egentlig omhandler det samme temaet.

 

Null problemer synes jeg dette er,, fordi om jeg også skjønner sako 30.06 på samme gang.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmm vet ikke hva jeg synes om det som sies her på denne tråden.

Hva gjør det om folk diskuterer samme tema om og om igjen egentlig, merker at forumet går tregt nå, nesten like tregt som sluttstykket.com på sine gamle dager.

Slutter folk å åpne nye tråder så dør forumet tror jeg. Er jo våpen, jakt osv som diskuteres her inne og emnet er nok mettet for mange av oss, kansje mest for oss som var med fra starten på sluttstykket.

 

Nei jeg mener at vi gamle her inne får heller finne oss i at det kommer nye til, la de få ha det like moro som vi har fått oppleve med tiden på sluttstykket.

Så får det nå heller være at mye diskuteres om og om igjen mener nå jeg da.

 

Sikkert ikke like hyggelig for nye å bli stoppet av gamle her på forumet, og henvist til lesing av gamle tråder i stede for å få åpne sin egen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...