Jump to content

Gjengebeskytter sonic 45


Premium2006

Recommended Posts

Her har selgeren vært en klovn. Demper, flammedemper, brems, gjengebeskytter osv skal IKKE tilpasses våpenet eller vice versa, nettopp fordi slike problemer som dette oppstår. Både rifle og munningsdings skal være gjenget etter ISO-standard, og helst ikke ekstremt ytre grense (finnes de som gjenger pipe på maks. og demper på min., da blir det fort trivelig å skru av og på..).
Hvordan passer den ikke? Er den vond å skru på, går den ikke i det hele tatt, eller stopper den før den er helt på?

Link to comment
Share on other sites

Stopper før den er helt på. Snur jeg beskytteren går den ikke på i det hele tatt. Demperen går helt fint på. Er en seriøs forhandeler jeg kjøpte av. Han mente at jeg kunne prøve en annen type, som kanskje var litt mer romslig i gjengene. 

Han så også at sonic hadde sluttet å levere med beskytter som alltid passet.

Edited by Premium2006
Link to comment
Share on other sites

Skyter du med den også? Den var enkel og billig ;) 

tror jeg går for metall.. 

må jo være mulig å få gjenget opp den beskytteten jeg har, sånn at den går på pipa? Kan vel ikke koste all verden? Kan se på jobb om jeg har gjengetapper som er i denne dimensjonen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok et gjengesnitt å gikk over gjengene på pipa.Brukte ikke svingjern,kun fingrene.Dette har fungert utmerket.Alle dempere/rekylbremser som har vært prøvd,har passet utmerket.Har heller ikke problemer med at noe løsner. 

NB. Anbefales IKKE hvis du har ti tommeltotter,og/eller null erfaring med bruk av sådanne verktøy. Treffer man skjevt går ting til h...ete..

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Premium2006 skrev:

Skyter du med den også? Den var enkel og billig ;) 

Jeg har i det siste lett litt etter gjengebeskyttere selv. Jeg har det nemlig med å miste dem. Jeg har kviet meg litt, nettopp pga produksjonstoleranser etc, som gjør at «riktig» gjenge ikke nødvendigvis passer. Da jeg leste innlegget ditt, fant jeg ut at jeg ville rote litt på gutterommet for å se om jeg kunne finne noe med tilsvarende funksjon. Gardenaløsningen er således helt ny, og ikke felttestet 😀. Men sitter, det gjør den.

Link to comment
Share on other sites

20 minutter siden, Premium2006 skrev:

Funker det gjør den, men hadde ikke sett for meg «gardena løsning»på ei smekke ny rifle i rustfritt.. blir litt kræsj for meg.. ;)

 

Da er det bare å få børsisen til å lage til deg, veldig fint med gjengebeskytter du nesten ikke ser. Jeg har alt for stort våpenbudsjett og har dette for alle mine rifler 😎

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...