Jump to content

Vital del på fly


Javelin

Recommended Posts

Jeg har to bostedsadresser i Norge og pendler ofte mellom de. Har bruk for våpnene mine begge plassene, men det koster jo litt å innsjekke det som spesialbagasje. Tenker dermed å sende våpnene i posten, da blir jo prisen rundt 150 kr, og selv om Posten spesifikt nevner på sine hjemmesider at sending av våpen og ammunisjon i post er forbudt, så virker det som at det i praksis er i orden, jf. denne tråden; 

Som den gjerrigknarken jeg er tenker jeg jo at jeg kan spare noen kroner ved å sende våpnene i posten, og så ta med vital del på flyet som vanlig innsjekket bagasje, ettersom det kanskje ikke er lov å ta med som håndbagasje..? Er det noen her ute som vet om det er noe problem å ta med vital del på flyet uten å bestille spesialbagasje? 

 

Isåfall hvis vitale deler er lov; jeg har flere våpen som demontert får plass i innsjekket bagasje. Er det da noe i veien å for eksempel ta med løpet i bagasjen en tur, og så ta med resten av våpenet neste tur? Jeg flyr såpass ofte at det er null problem å ta med en og en vital del på hver tur. 

 

Jeg har for øvrig ei enkeltskuddsrifle i 22 Hornet som ser ut som om den er ombygd fra ei Beretta sekkehagle eller noe sånt. Har ikke funnet lignende om den på nettet, så tenker det kanskje er en lokal produksjon eller noe sånt. Tror den har blitt beskrevet her på Kammeret tidligere. Er det noen som har informasjon om denne? Hadde vært interessant å høre litt :D 

Den har for øvrig ingen vitale deler som lett kan tas fra hverandre, man må skru den fra hverandre i leddet, temmelig tungvint jobb ettersom skrua sitter bom fast...

 

 

Edited by MathiasH
Link to comment
Share on other sites

For å sitere meg selv; "Som den gjerrigknarken jeg er tenker jeg jo at jeg kan spare noen kroner ved å sende våpnene i posten, og så ta med vital del på flyet som vanlig innsjekket bagasje". Spørsmålet er om det går an å ta med en vital del på flyet uten å ha det som spesialbagasje..

Edited by MathiasH
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ser logikken, selv om det jo kan diskuteres rundt at hvis sluttstykke går greit så burde for jo i utgangspunktet andre vitale deler gå greit, med mindre man opererer i at visse vitale deler er mer vitale deler enn andre :D 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...