Jump to content

Hva har dere med til hund på jakt turen


Sauer Highland 3006

Recommended Posts

Jeg har ikke med noe i sekken. Jeg skyter noe å gir hunden underveis,men bare i de tilfellene den ikke greier å drepe noe spisbart selv

I nordnorge går du under kategorien "skrytpeis" :mrgreen:

Bruker å ha med meg en halv box med labb vom, det gir ny energi i massevis, slaktavfall får de hvis vi skyter noe :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke med noe i sekken.

Jeg skyter noe å gir hunden underveis,men bare i de tilfellene den ikke greier å drepe noe spisbart selv

 

Å, de må være skikkelig tøffe de hundene dine! :roll:

Her skryter du av at de dreper dyr selv for å få mat,

i en annen tråd forteller du oss at de spiser Dachs...

Er du 14 og en smule seint utviklet?

Eller er det bare enda værre?

Det lurer jeg på!

Finner ikke slikt morsomt det hele tatt.

Vet ikke en gang om det er et forsøk på humor...

Link to comment
Share on other sites

Har ikke den type hund jeg går langt inn i fjellet med, så tilleggsforinga skjer i hytte/hus når jeg selv tar lunsj. Da får han gjerne noe våtfor for væsken sin del + at det kommer kjapt ut i systemet. Passer på å ikke fore mye, ikke bra for bikkja å løpe neste økt på full mage. Ellers så knasker han tørre mus og lemen han finner selv som snacks ute i marka! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke den type hund jeg går langt inn i fjellet med, så tilleggsforinga skjer i hytte/hus når jeg selv tar lunsj. Da får han gjerne noe våtfor for væsken sin del + at det kommer kjapt ut i systemet. Passer på å ikke fore mye, ikke bra for bikkja å løpe neste økt på full mage. Ellers så knasker han tørre mus og lemen han finner selv som snacks ute i marka! :mrgreen:

Du e da ingen fintrønder Ranger så må innta lunsjen i hus :lol:

Når du snakker langt inniheia, er jeg jo enig, har fuglbikkje også og den har nok et større behov for påfyll enn Bassetene, men har man tre loser på en time eller to hver trengs det påfyll.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke med annet enn dekken og peiler på tur med dachsen.

Vann er det overalt og jeg pleier å gi henne litt mat om morgenen før vi drar ut.

Ifjor holdt jeg på å miste henne fordi hun jaget seg HELT tom for krefter og vi endte opp hos veterinær hvor hun måtte ha intravenøst for å komme til hektene.

Etter dette har jeg alltid foret henne om morgenen før en lang jaktdag.

I nøden får hun ei halv pølse e.l ved bålet, men stort sett så får hun ingenting før vi kommer hjem. og ja.. til å være dachs så er hun en liten jaktidiot! :roll: .. og det er min egen feil..

Link to comment
Share on other sites

Har ikke den type hund jeg går langt inn i fjellet med, så tilleggsforinga skjer i hytte/hus når jeg selv tar lunsj. Da får han gjerne noe våtfor for væsken sin del + at det kommer kjapt ut i systemet. Passer på å ikke fore mye, ikke bra for bikkja å løpe neste økt på full mage. Ellers så knasker han tørre mus og lemen han finner selv som snacks ute i marka! :mrgreen:

Du e da ingen fintrønder Ranger så må innta lunsjen i hus :lol:

Når du snakker langt inniheia, er jeg jo enig, har fuglbikkje også og den har nok et større behov for påfyll enn Bassetene, men har man tre loser på en time eller to hver trengs det påfyll.

 

- Rekker bare én los i løpet av en time, så den blir vel ikke så ofte fora som dine ute i marka! :lol:

Næi, æ e itj nå fiiintrønder nei, å har itti myttji mat i skau å fjell! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har erfart det iallefall, ei hardt arbeidene bikkje trenger påfyll,som mange sier er det viktig å ikke overdrive,en go lunsjpause må til for at bikkja skal få nytte av måltidet og jeg forer aldri for bikkja har hvilt 20-30 min.

 

Støtter den, skal ikke fleipe vekk seriøse ting. Forøvrig forer jeg bikkja ekstra gjennom høsten uansett, spesielt i perioder da vi er ute omtrent annenhver dag, uker i strekk. I lavsesongen får han ca et kvart kg tørrfor for dag, om kvelden. Om høsten ekstra tørrfor om kvelden, og som nevnt våtfor pluss litt rester på formiddagen. Prøver å få bikkja til å legge på seg litt også, men det er ikke lett så mye som han løper for tida...

Link to comment
Share on other sites

Til vorstehn.

Koker opp vann og blander ut med høyenergifor ca 2-3dl i en 1l beholder.

lar stå over natta.

 

Hunden får suppa når vi spiser lunch.

 

Ellers:

langline

turskål til å henge på sekken

bjelle

kort bånd.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

hmmm...

Øks

sag

masse mat og drikke

noe godt å sitte på

god spikkekniv

batterier

 

hehe.. tilbehøret til bikkja er ekstra batterier til peileren... Alt det andre er til meg når jeg venter på han...

 

Hvis du venter på bikkja med øks, kniv og sag så skjønner jeg om du sliter med å få den inn! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...