Jump to content

Krutt til 308w


AsgeirK

Recommended Posts

3 timer siden, AsgeirK skrev:

Hogdon CFE 223 da ?

 

Bra krutt til formålet det, men er vel utsolgt i kongleriket for tiden(?). Med N 140, N 540 og N 150, som nevnt over her, så har du jevn og stabil tilgang på krutt som ikke er noe mindre egnet, og massevis av tilgengelig ladedata.

Edited by znopi
feil tegnsetting
Link to comment
Share on other sites

Med de kulevektene du nevner, i .308, er vel n140 midt i blinken. N150 fungerer også, for all del. Superformance er for sent for «normale» kulevekter i .308, men jeg ser Jørund Lien har testet det med 200grs kuler med høvelig resultat- hvis det skulle bli aktuelt. Har ikke prøvd denne kombinasjonen selv, men har litt lyst faktisk. 

CFE 223 har jeg ikke prøvd selv, men jeg har hørt at noen har slitt litt med å få god presisjon med dette kruttet. Farten er det vanligvis ikke noe å si på. 

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke jeg går høyere opp i kulevekt enn 165/168 grs, har 3006 for 180++ :)

 

bestillte CFE 223 så får teste det først så teste n140-150 etter det om det ikke funker

 

virker som att børsa mi ikke liker tyngre kuler da 185 lapua mega spredde som ei hagle på oppskytinga igår x)

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer at det kan være lot-variasjoner i n-11. Men lotene må være rimelig store. 

 

Det er mulig jeg er heldig, men jeg har kjøpt samme lot n-11 i 3 år. På 3 forskjellige plasser. Sist kjøpte jeg de siste 9 boksene på Rogne. Dette var riktig nok i fjor. Den første boksen kjøpte jeg på ABC- fritid i Trondheim. Det er noen år siden. 

Link to comment
Share on other sites

Sjelden på rødstreken med jaktammo, men synes det er greit å vite hvor den er. Synes det er morro å teste maks hastighet man kan få i et kaliber med en gitt kule,Akkurat nå er det .30-06 med bla. 202 og lette kuler, kanskje bare meg som driver sånn.308 gidder jeg ikke kronografere, bare lade til midt på ladetabellen.Hadde jeg kjøpt 9 bokser Norma 11 hadde jeg sikkert hatt krutt til .308 resten av livet

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...