Jump to content

Kuiu


Eiesaren

Recommended Posts

Lindbeck1 skrev (12 timer siden):

@yalla ok så om jeg bruker c56-c58 til vanlig hos f.eks härkila. så skal en str 40 hos Kuiu passe? forstår jeg dette rett? 

 

Om Harkila bruker vanlig EU størrelser, så skal vel det stemme :) da bruker du vel str 40 i en vanlig dongeribukse og? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Vekker denne til live. Er på jakt etter jakke og buske for de verste dagene (MYE regn, vind osv), MEN den skal helst være så lydløs som mulig. 

Hvordan er erfaringer knyttet til lyd og vanntetthet? Umiddelbart så dette ut som noen hete kandidater, men tipper den muligens bråker litt:

https://www.kuiu.com/products/kutana-storm-shell-jacket-verde-camouflage-2-0?variant=40340365344926

https://www.kuiu.com/products/yukon-tr-rain-jacket-ash?variant=42101926428830

 

 

Jeg ønsker uisolert jakke da det jaktes i hefitg vestlandsterreng der kalorier forbrennes i høyt tempo. 

Ønsker:

  1. GOD ventilasjon
  2. VELDIG vanntett
  3. Så lydløs som mulig
  4. Fleksibilitet i stoffet er et pluss, men erfaringsmessig vanskelig å kombinere med punkt 2. Kompanseres for ved å velge videre passform.

Har vurdert Kvinnherad GTX som et alternativ, men irriterer meg egentlig litt over at ikke frontglidelåsen går helt ned. Det burde ikke vært noe i veien for å lage en lang jakke med åpning både på siden og foran. I tillegg er den ganske dyr...

 

 

 

Edited by sirhitalot
Link to comment
Share on other sites

Jeg har Yukon jakke og bukse. Den funker knall og jeg er meget fornøyd. Det er jo skallklær, så lydløse er de ikke, men de bråker ikke mer enn alternativene. Hadde Kvinnherad bukse og Swazi Tahr anorakk tidligere, støymessig tror jeg ikke det er noen forskjell. Når det er drittvær nok til at jeg bruker skallklær, så lager været mye mer lyd enn klærne ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har fått kjeft av samboeren for at 1) jeg aldri har noen ønsker til bursdagen og 2) at jeg aldri virker fornøyd med gavene hun kjøper så i år tenkte jeg at jeg skulle være raus og komme med en ønskeliste slik at hun blir fornøyd. På ønskelista skal det stå en ting, jakt klær. 

 

Etter å ha kjøpt en Kuiu sekk og blitt imponert over innovative løsninger og god kvalitet så tenker jeg at jeg nå skal se på jaktklær fra over there. Har sett litt på både Kuiu og Sitka. Ettersom jeg verdsetter lydløs over tørr så må det bli en shoft shell variant. Jeg HATER og ikke ha en god lomme til jaktradioen men så lenge det er en lomme i ca det riktige området så kan en jo bare klippe hull for antennen så går jo det fint. Er det noen som har gode erfaringer med de 2 merkene (og som har jaktradiomodda jakkene sine eller tenkt at den lomme kunne vært perfekt for jaktradio hadde den bare hatt hull til antenne) som har anbefalinger å komme med? Tar gjerne imot anbefalinger på andre merker også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Kuiu sin guide jakke, laget et lite hull til antennen i brystlommen, forseglet kantene med lim og laget et hull i innerlommen for teleslyngen. Fikk madammen til å sette på en stropp på skulderen til å fre pisk antenne gjennom.

 

Funker som bare det. Angrer bare på at jeg skulle ha bestilt med hette. Har attack bukse og er fornøyd med begge to.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk nettopp min første jakke fra Kuiu, en Yukon TR. Den virker svært solid, og stoffet er mer som en softshell enn hardshell, da det er mye stillere og har litt fleksibilitet. Jeg har hatt den på noen timer i øsende regn uten at den ble våt samtidig som min Arcteryx Thetha SV bukse ble våt, men denne er litt eldre og ikke nyimpregnert så sammenligningen er ikke rettferdig. Det negative med jakken er at mansjettene er trange, det er gummimansjetter for å hindre at vann kommer inn når man feks ser i kikkert etc, men disse gjør at jeg ikke kan se på klokken. Irriterende! I tillegg synes jeg ermene er litt trangere enn jeg skulle ønsket. Jeg er 195cm og ca 90 kg, og har ikke noen spesielt tjukke armer. Dette merkes når man har tjukke klær under. Ikke noe problem, men kunne gjerne vært større. Store og gode lommer, god lufting men ikke noen egen lomme for radio, så der må man ha antennen ut av toppen på glidelåsen eller modifisere jakken. Jeg pleier uansett ofte å ha radio i binobaggen på brystet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker L i Arcteryx, XL i Norrøna jaktklær. 54 i Norrøna Finnskogen bukse. Kroppen på XL kuiu er lik disse, men føler at ermene er litt kortere og trangere. Jeg kjøpte også en XL long yukon tr bukse som ble for romslig, så den forsøker jeg å selge før jeg sender tilbake. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...