Jump to content

Brenpunkt NRK1 kl. 21.30 Dei falske soldatene.


federal79

Recommended Posts

Har ikke sett programmet, men temaet hører absolutt inn under våpen og samfunn. Man må bare passe litt på hva man signaliserer (akkurat som når vi diskuterer norske styrker. Som etter enkeltes definisjoner da heller ikke hører inne i forumet). Jeg er forøvrig enig i at det ikke hører innunder kammerets formål (som ikke har noe med temaet våpen i samfunn å gjøre), men det er det vel ingen som har påstått heller?

Link to comment
Share on other sites

Programmet presenteret da ikke noe nytt, og dette med "private" soldater er heller ikke noe nytt-har foregått i større eller mindre grad siden -70tallet i (spesielt det sydlige) Afrika og og rundt Persiabukta og det indiske hav.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett programmet, men temaet hører absolutt inn under våpen og samfunn.

 

Jeg har heller ikke sett programmet..

Så dette blir litt på prinsipielt grunnlag: Jeg er ikke enig med deg! Jeg synes ikke at alle tema som på en eller annen måte inneholder "våpen" skal være tema for diskusjon på Kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Alldeles enig, Steve - dette har ingen som helst relevans til Kammeret, våre interesser og aktiviteter. Jeg er sikker på at alle som interesserer seg for denslags kan finne et eller tusener dertil egnede nettsteder. Her diskuterer vi våpen brukt i sivile, fredelige og lovlige former med unntak av samling og våpenhistorie.

Link to comment
Share on other sites

Programmet var bare tull. Litt problematisering rundt hvordan man skulle straffeforfølge leiesoldater, og om det var rett av danskene å vurdere å leie inn private. Dette ispedd masse "rambo se tøff ut greier" i beste tabloid stil.

Enig med "Steve" her, blir useriøst å diskutere slikt her på kammeret. Burde prøve å holde det rent og unnlate å koble "oss" opp mot slike greier. Litt for guttevalp vil være rambo.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...