Jump to content

Bytte løp,eller Rifle?


moviken

Recommended Posts

Hei

Har et godt forhold til .30-06.Har en gammel Mauser i kaliberet,som jeg alltid har tenkt å bytte løp på når det gamle blir utskutt.Dette har nå skjedd,for en god stund siden faktisk.Har sett litt på priser,både på nytt løp og ny rifle,funnet ut at jeg sparer penger på å kjøpe ny rifle.På Jaktdepoet har de en Zastava til under 5000.- siden dette er en Mauserlås er det kjent og kjært og det frister.De har også noen Howa rifler til gode priser.Disse kjenner jeg ikke,men går ut ifra at kvaliteten er vel så bra som Zastavaen,men favoritt elgladningen min har en lengde på 85mm ,klarer Howa magasinet denne? Siste alternativ er å bytte løp i den gamle Mauserlåsen,blir fort 7-8 tusen ,men det er vel ikke feil å putte noen kroner i børsemakernæringa heller?

Noen som har innspill?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du kan få en ny 30-06-pipe adskillig billigere enn det, til M98. Jeg ville tatt en lite ringerunde til nærliggende børsemakere. 

Zastava tror jeg kan være litt variabel i materialkvalitet, du kan være heldig/uheldig. Howa er et trygt valg. Max patronlengde kan de kanskje antyde hvis du mailer/ringer jaktdepotet.

Link to comment
Share on other sites

22 timer siden, boble skrev:

I motsetning til sine fettere sør for Passau har våre venner tyskerne ikke nødvendigvis utseende med på listen over designkriterier. Derfor antar jeg at trapes-formen på løpene må blitt laget med en god begrunnelse? 

 

Enklere og hurtigere produksjon av både stokk og pipe.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...