Jump to content

Reiser til USA (Florida)på torsdag.Hjelp trenger råd.


stkl

Recommended Posts

I Florida må du sette av tid til Universal Studios, Disney World eller Epcot, kommer ikke til å kjede deg der.

 

Liker du biler er også en tur til Daytona obigatorisk.

 

Kennedy Space Center er et must.

 

Har du et par dager til overs må du også ta kjøreturen ned til Key West, det er en fantastisk tur. Ellers skal du kjøre så velg A1A2 om du kan (Altanterhavsveien). Spesielt i området Fort Lauderdale og Miami er dette en veldig vakker tur, noen steder kjører du praktisk talt ute i havet :) Veien er stengt ved dårlig vær dog.

 

Ellers kan jeg anbefale å stikke innom her:

http://www.shootingcenters.com/delindex.htm (dårlig side men fantastisk hyggelige folk)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var innom en jaktbutikk i Orlando for noen år siden. Mener den var i nærheten av International Drive.
Kan det ha vært Bass Pro, de har noen butikker rundt om i Florida?

 

Jeg har vært på Basspro i Ft. Lauderdale. Den kan absolutt anbefales. Spesielt er det gode priser på amerikanske kikkertsikter....

Link to comment
Share on other sites

Var i Florida i august, å da innom BassPro i Orlando....er bare en ting å si...WOW !!! Det var en GEDIGEN butikk og kunnet vårt dær i timevis, men med et par kamerater som ikke deler min lidenskap for slike ting, så ble det et "kort" besøk. Men uansett klarte jeg helt greit å svi av litt på VIASen!! Ellers bestilte jeg 2xASTRO på nettet 3dager før avreise som lå på¨hotellet da jeg kom dit...

Link to comment
Share on other sites

Var på en 3 ukers rundreise i florida i sommer. Vi fikk med oss verdens høyeste tandemhopp, kennedy spacecenter, universal, disney, alligatorer i everglades, snorkling og vannskuter i key west, 2007-modell porsche carrerra s i miami +++

 

Vi var også på ei lokal våpensjappe og fikk skutt med det vi måtte ønske av handvåpen under .50cal i butikken! Eieren var også meget imøtekommende til sikling og klåing på alt av varer han hadde til salgs, fra .500 S&W til ak-47 osv...

 

ALT av biler og motorsykler kan leies hvis du bare har sertifikater og pengeboka i orden.

Det er et enormt tilbud av div parker, opplevelser osv rundt om i hele florida.

Gode muligheter for konserter med en del store band også. Bare å orientere seg godt!

 

Ta en titt her og se om du finner noe interessant: http://www.visitflorida.com/

 

I florida er det egentlig bare fantasien som setter grenser for hva du kan gjøre :D

 

Hva har du lyst til? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

@stkl, så hva kan du anbefale av friluftsbutikker osv i Florida :D:D:D? Spent på å høre hva du fikk ut av turen din før jul. Fikk meg en tur på Cabelas i fjor i Washington (staten) og den gjorde inntrykk må jeg si! Reiser om en måneds tid til Florida denne gangen og tar gjerne med meg tips i fra deg siden du har vært der nylig (og selvfølgelig fra andre som har noe å bidra med) 8).

Link to comment
Share on other sites

Så ikke tråden før nå, men jeg ville anbefalt deg å dra til Everglades på alligatorsafari. Har selv vært på det flere ganger. Lei en båt m/guide og dra på haifiske, det er utrolig gøy. Fikk en oksehai utenfor Fort Lauderdale for to år siden, og det kaller jeg en drakamp! :wink:

Ellers så er jo Key West et spesielt sted som en bør oppleve - dra på fisking (enormt sportsfiskemiljø) eventuelt vannskutersafari og mange gode restauranter med spennende mat.

 

Ikke dra til Down town Miami, blir litt for spennende mtp sør-amerikanske gjenger.

 

Hilsen en som har bodd og studert i Boca Raton.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...