Jump to content

Ruger American Ranch 7.62x39


morten0

Recommended Posts

Bruker denne kula på dia..310,5". 

Nå er det vel de her på Kammeret som kan uttale seg mer om Ruger Mini 30 som en gang hadde en overgangskonus (lang friflukt)i kammeret som sizet kula ned til .308" pipe? Slik at man kan bruke militær ammunisjon i .310 " - 311" kuler og sivile prosjektiler i .308". Noen påstår at denne konusen i Mini 30 er skyld i dårlig presisjon. Om denne American Ranch rifla har samme løsning er det litt synd?  

Edited by Vaquero
Link to comment
Share on other sites

En bekjent av meg har en SKS Simonov fra Kina:

Vi prøvde den for noen år siden med patroner fra CBC (sivilprod. Brasil). Kulene målte .308" og vekt 122,0 grain. Rifla gikk den veien høna  sparket.  Pipa er ikke målt, men den er garantert over .308"  i diameter. 

Jeg mener å huske at den gikk bedre med Sellier & Bellot og .310" kuler. For tiden verker det litt å invitere SKS-eieren en tur til mitt øde landsted for videre utforsking av denne SKSen. Jeg har skaffet meg et 7,62x39 die-sett. Det er bare å sette i gang. 

 

Prosjektilene på bilde:

Den til venstre med BT er en S&B kule i .310". Den veier 122,5 grain, den til høyre er fra CBC og veier 122,0 grain. Kula fra S&B (.310") virker mye større og har nok mye annet enn bly i konstruksjonen, den henger som et skudd på magneten. CBC kula (.308") er ren mantel og bly, bitter ikke på magneten. 

7,62x39.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ruger Ranch 7,62x39 kan nå bestilles, fikk denne mailen fra christian@vapen-soilen.no

 

American Ranch i 7,62x39 tar vi kun inn på bestilling.

Prisen er 6900,-

 

Edited by LynxCAT
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...