Jump to content

hundeførerbørse på 700-kasse


Jørgensen

Recommended Posts

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg "løste" tilnærmet samme behov for en links, lett, kort grovkalibret rifle med å sette inn en 53cm 9.3 pipe i en Browning SS. Her har du sikring på kolbehalsen som sikrer tennstempel, avtrekker og hevarm. "Løst" boksmagasin i hengslet underbeslag og topp presisjon. Kun litt ombygging av magasinet og en limbsaver rekylkappe, og du har en topp grovkalibret rifle med vekt under 3 kg, -som aldri svikter. :D Med en lett Leopold VXlll, 1,75-6x32 på toppen, har du en hundeførerbørse uten like. :wink:

2ryn71g.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja er klar over at det er gjort, men har ikke funnet noen med praktiske erfaringer, ladedata, hastigheter osv...

 

 

Det kommer svar :wink:

det er brukere her på kammeret som har gjort dette.

Selv har jeg som nevnt 20" løp i 350 RM til en seven med løpsbyttesystem. genialt kaliber, men litt hissig i lett børse. Data til 350 RM finner du på nettet. Basert på WSM hylse kan du legge på 15-20% i hastighet, kanskje mer i enkelte våpen :oops:

Link to comment
Share on other sites

Ja er klar over at det er gjort, men har ikke funnet noen med praktiske erfaringer, ladedata, hastigheter osv...

 

 

Det kommer svar :wink:

det er brukere her på kammeret som har gjort dette.

Selv har jeg som nevnt 20" løp i 350 RM til en seven med løpsbyttesystem. genialt kaliber, men litt hissig i lett børse. Data til 350 RM finner du på nettet. Basert på WSM hylse kan du legge på 15-20% i hastighet, kanskje mer i enkelte våpen :oops:

 

Takker, dette frister veldig når en elgvelter skal bygges...

Link to comment
Share on other sites

Jeg "løste" tilnærmet samme behov for en links, lett, kort grovkalibret rifle med å sette inn en 53cm 9.3 pipe i en Browning SS. Her har du sikring på kolbehalsen som sikrer tennstempel, avtrekker og hevarm. "Løst" boksmagasin i hengslet underbeslag og topp presisjon. Kun litt ombygging av magasinet og en limbsaver rekylkappe, og du har en topp grovkalibret rifle med vekt under 3 kg, -som aldri svikter. :D Med en lett Leopold VXlll, 1,75-6x32 på toppen, har du en hundeførerbørse uten like. :wink:

2ryn71g.jpg

 

Hvilket 9,3 kaliber?

Hvis det er en 9,3*62, tviler jeg sterkt på at vekta er under 3kg. Uten andre modifikasjoner en et noe innkortet løp.

(forutsatt 17mm munning. Får man bort under 100g på de 7 første cm)

Browning med lang låskasse veier 3.2-3,3kg fra fabrikk.

Samme våpen med kort låskasse veier 2,8-2,9kg.

Så kommer kikkertsikte og mont. Som gir yttligere 4-500g.

 

Måtte bare.

Link to comment
Share on other sites

Siden du bare måtte, så må jeg vel svare på det - og din tvil er ditt problem, ikke mitt. Denne modellen Browning lang SS veier faktisk 2.95 kg i 30-06..... Mulig andre modeller har tyngre skjefte og annet underbeslag/sluttstykke? Med samme pipeprofil som på 30-06 løpet, Lothar Walther SS, men med noe større høl innvendig, blir det ennå lavere vekt. Jeg sier at børsa veier under 3. kg, ikke børse med montasje og kikkert. Det er faktisk vanlig å oppgi vekta på børsa på denne måten... :roll: . En original rem 7, 2008 modell er faktisk like tung- om ikke tyngre. Montasje må du nok ha på denne også, og du får den ikke i links. Denne modellen har lettvekts sluttstykke og lettvekts underbeslag. Vekta kan ennå slaktes noe med å ta ut litt mere av skjeftet, noe jeg valgte å ikke gjøre. Jeg hadde planer om flutet løp, men Ola Gujord valgte en tynnere pipeprofil i stedet.

Lett QR-montasje, og lett kikkert på toppen.= En meget behagelig og effektiv børse. Hadde vekta vært ennå mindre, ville nok en 9.3x62 blitt på grensen til ubehagelig.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Dumpa borti denna i forbinnelse med en anne tråd her inne.

 

http://www.voere.com/das_sicherheitsspannschloss.htm

 

Det må vel være den idielle sikringsmekkanismen på en hundefører børse på 700 kasse.

Ble sikkelig sugen på og få ettermontert en sånn på min 700.

Men det koster nok fort vekk 3000 ferdig.

Sikkert og godt med en oppspenner sikring på hundefører børsa.

Link to comment
Share on other sites

synd du ikke fikk tatt en tur opp og snakket litt om hvor håpløst livet er for oss links skyttere redfox.

 

remington kasse virker litt håpløs nå, men har snakket med et par stykker som pleier å klare og leite opp det meste her. en links skytter og en remington frelst amerikaner, og de burde bli en bra kombinasjon :)

 

men hvis jeg ikke finner ei rem kasse står det litt mellom sako 75 og browning. men hater tanken på å bygge på andre valg. men må man så må man.

 

når det gjelder å få vekta under 3 kg. trenger jeg nesten ikke å tenke noe på montasje og kikkert. det blir bare en base med en doctor sight oppå, og det veier nesten ikke noe. løpet skal være kort, og enten tynn profil eller fluta. stokken er bestemt, hvis jeg finner ei rem kasse.

 

prisen er det derimot et annet problem. har en følelse av alt kommer til å bli DYRT når jeg skal være så sta og skal ha det akkurat slik jeg vil. eneste jeg kan spare litt penger på er at all montering vil bli gjort privat. eneste som jeg kanskje må til børsemåker for er gjenging.

 

@ Melvin: den sikringen var ikke dum. nesten eneste grunnen til at jeg i et svakt øyeblikk vurderte Blaser var sikringen. men tusen takk, der fikk du nok dette "billig" porsjektet enda dyrere :evil::mrgreen::mrgreen:

 

 

må takke for all hjelp og gode innspill!

Link to comment
Share on other sites

Denne modellen Browning lang SS veier faktisk 2.95 kg i 30-06..... Mulig andre modeller har tyngre skjefte og annet underbeslag/sluttstykke? Med samme pipeprofil som på 30-06 løpet, Lothar Walther SS, men med noe større høl innvendig, blir det ennå lavere vekt. Jeg sier at børsa veier under 3. kg. Denne modellen har lettvekts sluttstykke og lettvekts underbeslag. Vekta kan ennå slaktes noe med å ta ut litt mere av skjeftet, noe jeg valgte å ikke gjøre. Jeg hadde planer om flutet løp, men Ola Gujord valgte en tynnere pipeprofil i stedet. :wink:

 

Jeg får det ikke til å stemme. Men begynner å bli intresert. Jeg har surret endel med børser/vekt og regnet brøk med fanden.

Nå er det svært lite vektreduksjon man får på aluminiums underbeslag ettersom den har mer gods/volum enn stål for å oppnå tilstrekkelig styrke. Dette ser man veldig godt hvis man tar et Sako underbeslag i stål, sammenligner og veier. Aluminium underbeslag er standard på Browning. Lettvekts sluttstykke gir ikke mange grammene selv om sluttstykket hadde hvert lagd av aluminium. Noe den ikke er.

Løpet er det heller ikke rare greiene å hente selv om den er nedkortet og med større høl. Hva er munningsdiameter?

(fra 7.62 til 9,3)

Låskassa er som du har sakt av SS. Og med tilnærmet standard vekt. Lite å gjøre med den.

Så sitter vi igjen med stokken. Er denne orginal? Hvilket matriale?

Fremstår våpnet som orginalt eller er det div. deler som er skiftet ut?

 

Remington Titan veier 2,8kg med lang og 2,6kg med kort låskasse og kevlar stokk og kort løp. Og koster oppunder 20000,-.

ULA (Ultra Light Arms) veier ned mot 2,3kg og koster over 25000,-.

Og det er en grunn til denne prisen. Lette og dyre komponener.

Er det en slik ombygging du har? Hva har du evt. betalt?

Mange spørsmål, men jeg håper du kan svare på dette.

Jeg er oppriktig intresert.

Link to comment
Share on other sites

synd du ikke fikk tatt en tur opp og snakket litt om hvor håpløst livet er for oss links skyttere redfox.

 

remington kasse virker litt håpløs nå, men har snakket med et par stykker som pleier å klare og leite opp det meste her. en links skytter og en remington frelst amerikaner, og de burde bli en bra kombinasjon :)

 

men hvis jeg ikke finner ei rem kasse står det litt mellom sako 75 og browning. men hater tanken på å bygge på andre valg. men må man så må man.

 

når det gjelder å få vekta under 3 kg. trenger jeg nesten ikke å tenke noe på montasje og kikkert. det blir bare en base med en doctor sight oppå, og det veier nesten ikke noe. løpet skal være kort, og enten tynn profil eller fluta. stokken er bestemt, hvis jeg finner ei rem kasse.

 

prisen er det derimot et annet problem. har en følelse av alt kommer til å bli DYRT når jeg skal være så sta og skal ha det akkurat slik jeg vil. eneste jeg kan spare litt penger på er at all montering vil bli gjort privat. eneste som jeg kanskje må til børsemåker for er gjenging.

 

må takke for all hjelp og gode innspill!

 

Hei igjen, Jørgensen.

Kan nevne at min Browning Hunter A-Bolt i 308W veier. 2,86kg med 52cm løp.

Løp og låskasse er på 2,05kg. Så med Edge stokken kommer den på ca. 2,6 minus noen få gram pga 358W kalibret du tenker på.

Denne skal jeg få montert et brukt banesauerløp som skal være 55cm lang og 18mm i munning kamres til 6,5-08 AI og montere en McMillan HTG stokk. Vekta vil bli rundt 3,2-3,4kg u/kikkert.

Mulig jeg ordner et lettere løp i samme kaliber og Edge stokken om noen år. (løpsbytte ordning)

Kan også nevne at de orginale stokkene til kort Browning veier i nøttetre 847g og synt 757g.

Sako har en topp låskasse men er tung. Jeg har en i 6mmBR med et tynnt 52cm løp som er 14,8mm i munning og orginal trestokk. Den veier 3,44kg uten kikkertsikte.

Kort og lings Remington og Sako er det ikke mange av i salg. Følg med på internett. Finn.no og foretninger som ligger på nett.

Jeg fant en lings Sako AV i 338W.M. i 2006 ved en forespørsel på daværende sluttstykke.no. Sakoimportøren Aaberg ga meg ikke store oddsen for å finne denne Sakoen. Han hadde ikke sett magnum i lings på laaaange tider. Denne var til en langholdsrigg i 338 RUM.

Prøv, kanskje du er like heldig.

Så jeg vil si at en ny Browning er veien å gå hvis du har det travelt med å komme i gang.

Link to comment
Share on other sites

synd du ikke fikk tatt en tur opp og snakket litt om hvor håpløst livet er for oss links skyttere redfox.

 

remington kasse virker litt håpløs nå, men har snakket med et par stykker som pleier å klare og leite opp det meste her. en links skytter og en remington frelst amerikaner, og de burde bli en bra kombinasjon :)

 

men hvis jeg ikke finner ei rem kasse står det litt mellom sako 75 og browning. men hater tanken på å bygge på andre valg. men må man så må man.

 

når det gjelder å få vekta under 3 kg. trenger jeg nesten ikke å tenke noe på montasje og kikkert. det blir bare en base med en doctor sight oppå, og det veier nesten ikke noe. løpet skal være kort, og enten tynn profil eller fluta. stokken er bestemt, hvis jeg finner ei rem kasse.

 

prisen er det derimot et annet problem. har en følelse av alt kommer til å bli DYRT når jeg skal være så sta og skal ha det akkurat slik jeg vil. eneste jeg kan spare litt penger på er at all montering vil bli gjort privat. eneste som jeg kanskje må til børsemåker for er gjenging.

 

må takke for all hjelp og gode innspill!

 

Hei igjen, Jørgensen.

Kan nevne at min Browning Hunter A-Bolt i 308W veier. 2,86kg med 52cm løp.

Løp og låskasse er på 2,05kg. Så med Edge stokken kommer den på ca. 2,6 minus noen få gram pga 358W kalibret du tenker på.

Denne skal jeg få montert et brukt banesauerløp som skal være 55cm lang og 18mm i munning kamres til 6,5-08 AI og montere en McMillan HTG stokk. Vekta vil bli rundt 3,2-3,4kg u/kikkert.

Mulig jeg ordner et lettere løp i samme kaliber og Edge stokken om noen år. (løpsbytte ordning)

Kan også nevne at de orginale stokkene til kort Browning veier i nøttetre 847g og synt 757g.

Sako har en topp låskasse men er tung. Jeg har en i 6mmBR med et tynnt 52cm løp som er 14,8mm i munning og orginal trestokk. Den veier 3,44kg uten kikkertsikte.

Kort og lings Remington og Sako er det ikke mange av i salg. Følg med på internett. Finn.no og foretninger som ligger på nett.

Jeg fant en lings Sako AV i 338W.M. i 2006 ved en forespørsel på daværende sluttstykke.no. Sakoimportøren Aaberg ga meg ikke store oddsen for å finne denne Sakoen. Han hadde ikke sett magnum i lings på laaaange tider. Denne var til en langholdsrigg i 338 RUM.

Prøv, kanskje du er like heldig.

Så jeg vil si at en ny Browning er veien å gå hvis du har det travelt med å komme i gang.

 

travelt har jeg det ikke. planen er at det skal være ferdig til neste elgjakt. men hvis det skulle drøye enda litt til er det ikke krise. har nok våpen så jeg skal klare meg egentlig. kommer heller til å ta meg tid, i håp om og finne ei kasse etterhvert. men Browning er nok et godt alternativ her. men tiden vil vise hva det blir.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant en lings Sako AV i 338W.M. i 2006 ved en forespørsel på daværende sluttstykke.no. Sakoimportøren Aaberg ga meg ikke store oddsen for å finne denne Sakoen. Han hadde ikke sett magnum i lings på laaaange tider. Denne var til en langholdsrigg i 338 RUM.

Prøv, kanskje du er like heldig.

.

 

:wink: Hvordan gikk det prosjektet ditt? Du lovet vel tilbakemelding på resultatet :)

Link to comment
Share on other sites

akkurat nå står remington på min hat liste. blir bare mer og mer oppgitt. begynner og bli slutt på tålmodigheten. så nå er blikket mer rettet mot en sako A3 kasse eller en kort A-bolt. blir ikke lett og få tak i noen av disse heller. men da har jeg i hvertfall mer jeg kan lete etter.

(men har ikke gitt opp Rem kassa enda :) )

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Mitt råd:

Se etter en brukt mod.Seven. F.eks i .308. Børsa må jo til børsemaker uansett. Kammrer du f.eks i .350 RM får du B.M til å åpne støtbunnen,og montere en Sako utdrager. Det eneste du trenger gjøre for at mating fra magasin skal bli 100% er å kjøpe en patronfølger for en av shortmagpatronene ( Dette vet jeg at Jakt og friluft skaffet til en kompis ). Har selv en .350 RM i Rem kasse ( 673 ) med Lothar Walther pipe på 24 ". Kjempekaliber!!!. Har skutt en del elg,og noen rådyr med denne børsa,og er meget fornøyd med alt.

Med 225 grs Barnes TSX gir denne børsa lett 2850 fts. Fin elgmedisin !!

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Mitt råd:

Se etter en brukt mod.Seven. F.eks i .308. Børsa må jo til børsemaker uansett. Kammrer du f.eks i .350 RM får du B.M til å åpne støtbunnen,og montere en Sako utdrager. Det eneste du trenger gjøre for at mating fra magasin skal bli 100% er å kjøpe en patronfølger for en av shortmagpatronene ( Dette vet jeg at Jakt og friluft skaffet til en kompis ). Har selv en .350 RM i Rem kasse ( 673 ) med Lothar Walther pipe på 24 ". Kjempekaliber!!!. Har skutt en del elg,og noen rådyr med denne børsa,og er meget fornøyd med alt.

Med 225 grs Barnes TSX gir denne børsa lett 2850 fts. Fin elgmedisin !!

 

eneste som blir litt vanskelig er å få en børsemaker som bygger den om til links i tillegg. Seven leveres ikke i lings. :(:x

Link to comment
Share on other sites

Hvis du alikevell skal bygge om, hør med Hansen om hva han skal ha for en av sine kasser og komplett våpen? Etter det du beskriver, så er du langt på veg i mål der. Skal du bygge lett og ikke finner noe her hjemme så er det masse i USA. Men det er noe dritt å få over hit, men det lar seg gjøre om du har god tid. Remington får du mye deler til, men er også et rimelig våpen som har veldig stor kvalitetsforskjell.

Link to comment
Share on other sites

har sett litt på hansen kasse, og bare kasse og stokk uten løp og noe som helst arbeid blir over 15000. bare den billigste kassen koster nesten 11000. det blir vel litt billigere når jeg kjøper det i pakke men.

 

import i fra andre siden av dammen er også til vurdering. må bare finne ut litt mer om hvordan den papir mølla er. skal snakke litt med en remington frelst amerikaner jeg kjenner og høre hva an mener om det. kanskje han også har noen tips.

eventuelt om noen her kan ta en kort beskrivelse av hvordan jeg kan få det over.

Link to comment
Share on other sites

Nei nei nei.

Tålmodighet mann :oops:

Finn deg ei links remingtonkasse, finn ut hvilket kaliber du ønsker og send børsa til børsemaker. Nytt løp i ønsket kaliber på 20" i fornuftig profil, og ny HT stokk bør gi deg ei børse på rundt 2,7 kg uten slankeprosess. Jeg venter pakke fra Rafdal i dag og skal legge ut bilde når denne ankommer. Jeg tror det er noe av det samme du er ute etter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Når du kommer opp i slike prisklasser er det jo et annet meget bra links alternativ. En lett modell fra Blaser med alumontasje. Du kan velge og vrake i et stort antall kalibre. Kjøper du en rett stokk, og har to sluttstykker, så har du i tillegg en topp børse for både høyre og venstreskyttere - om du har behov for det. :wink: Min Professional veier rundt 3 kg, og har meeeeget god åpne sikter. Trackingen er et par hekto lettere :wink: Kikkerten setter du på i løpet av 5 sek. :)

Anbefales!

 

http://www.blaser.de/R-93-Bolt-action-r ... .html?&L=1

R 93 Professional Tracking

Caliber group

Standard

Barrel length

(50 cm)

Overall length

(95 cm)

Weight approx.

6.17 lbs.

(2.8 kg)

.308 Win.

.30-06

8x57 IS

9.3x62

Link to comment
Share on other sites

nå har du kommet med store lovnader her så forventer noe stort i lite format nå :D

 

har enda litt tålmodighet igjen. men som vanlig er ikke den mye å skryte av med mindre jeg sitter på åtet :mrgreen:

 

Postmannen hadde med seg pakke.

Har lagt bilder i galleriet, men klarer jo ikke å få de hit inn :oops::oops: .

er vel 95 % som jeg hadde tenkt, men viktigst, den er lydløs :D

test av bilde

normal_IMG_0131.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Når du kommer opp i slike prisklasser er det jo et annet meget bra links alternativ. En lett modell fra Blaser med alumontasje. Du kan velge og vrake i et stort antall kalibre. Kjøper du en rett stokk, og har to sluttstykker, så har du i tillegg en topp børse for både høyre og venstreskyttere - om du har behov for det. :wink: Min Professional veier rundt 3 kg, og har meeeeget god åpne sikter. Trackingen er et par hekto lettere :wink: Kikkerten setter du på i løpet av 5 sek. :)

Anbefales!

 

var nesten så jeg byttet inn saueren jeg har i en Blaser i sommer. men dette var heldigvis bare et svakt øyeblikk og det ble med tanken.

men jeg kan bygge mye før jeg er oppe i prisen til en Professional. 20000 før morroa har begynt. da er det kapping, gjenging, montasje og nytt feste til doctor sigthen igjenn.

 

og da kan jeg ikke mobbe de som har Blaser :lol:

 

men blaser er ikke så ille , synes det bare er litt drøyt å betale så mye for et løp med plastikk rundt :mrgreen::wink:

Link to comment
Share on other sites

Postmannen hadde med seg pakke.

Har lagt bilder i galleriet, men klarer jo ikke å få de hit inn :oops::oops: .

er vel 95 % som jeg hadde tenkt, men viktigst, den er lydløs :D

 

Nice! noe sånt jeg vil ha, bare i noe som sier pang, ikke puff :D vil jo så klart ha noe som bare sier puff og da!

må være fint for dere som ikke er skrudd feil sammen som klarer å finne ei kasse :evil:

 

det hjalp litt på tålmodigheten. men føler at jeg har sett skremmende mye på Browning A-bolt i dag. men tviler på at den er så mye lettere å få tak i....

Link to comment
Share on other sites

Takk.

Hadde håpet på jevn hylse over gjenger, men dette er så marginalt som det går ann. Ikke blir den sittende på så ofte heller da dette er Demperrigg, både med sub og fulle ladninger.

Blir annen montasje etter hvert, men det ble ikke prioritert nå.

Kommer mer info etter hvert. Skal teste den med flere løp i helga.

 

Takk for hjelpa med bilder 8)

Link to comment
Share on other sites

har sett litt på hansen kasse, og bare kasse og stokk uten løp og noe som helst arbeid blir over 15000. bare den billigste kassen koster nesten 11000. det blir vel litt billigere når jeg kjøper det i pakke men.

 

import i fra andre siden av dammen er også til vurdering. må bare finne ut litt mer om hvordan den papir mølla er. skal snakke litt med en remington frelst amerikaner jeg kjenner og høre hva an mener om det. kanskje han også har noen tips.

eventuelt om noen her kan ta en kort beskrivelse av hvordan jeg kan få det over.

Hva med å sjekke i nabolandet? Kjøpte fra Sverige i fjor og det var veldig greit.
Link to comment
Share on other sites

......var nesten så jeg byttet inn saueren jeg har i en Blaser i sommer. men dette var heldigvis bare et svakt øyeblikk og det ble med tanken.

men jeg kan bygge mye før jeg er oppe i prisen til en Professional. 20000 før morroa har begynt. ............

Slike summer kommer fortere enn du aner når du skal bygge kjeivhente spesialvåpen :) . Det værste er at når du endelig har fått bygd børsa, kommer du sikkert på at du må ha en Blaser i tillegg :cry: Da blir det dyrt da....

Link to comment
Share on other sites

har prøvd å leite litt i sverige og danmark. men har ikke klart å finne noe der heller.

 

men takket være peders og tråden om 458 SOCOM har jeg blitt litt betatt av denne patronen. den kan jo lades opp i greie prestanda. med en 350gr Barnes X kule i 550m/s muligens litt fortere vil den gjøre en god jobb den og. i tillegg har jeg da et ypperlig sub kaliber til rådyr o.l.

det hadde hvert saker det!

men da blir det vel fort en del dyrere... :(

får heller prøve å få til et sånt løp til saueren senere i stedet.

 

@ asterix: det blir nok fort dyrt dette og. men nå kommer det i litt mindre porsjoner, og da virker det mye billigere :wink:

er det samme som å bare bruke kort når man handler. for da ser man ikke at kontantene blir borte fra lommeboken :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

akkurat nå står remington på min hat liste. blir bare mer og mer oppgitt. begynner og bli slutt på tålmodigheten. så nå er blikket mer rettet mot en sako A3 kasse eller en kort A-bolt. blir ikke lett og få tak i noen av disse heller. men da har jeg i hvertfall mer jeg kan lete etter.

 

Åja, frustrasjon begynner å bre seg. He, he. Kjenner til den.

Nå tar det ikke lang tid før du har kjøpt en ny Browning til projektet antar jeg.

Eller at det blir lagt på is.

Link to comment
Share on other sites

Då burde din søken være over! Hvis det då er Rem 700 du vil gå for..?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link

 

VSF er eit glimrande utgangspunkt med ei god låkasse og ein god HS Precision stokk.

 

Eg gjentek vel meg sjølv når eg nevner at det fins nærmast uendeleg med stokkar, montasjar og andre godsaker til SA700 kontra Model 7.

 

Køyr debatt!

Link to comment
Share on other sites

Då burde din søken være over! Hvis det då er Rem 700 du vil gå for..?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link

 

VSF er eit glimrande utgangspunkt med ei god låkasse og ein god HS Precision stokk.

 

Eg gjentek vel meg sjølv når eg nevner at det fins nærmast uendeleg med stokkar, montasjar og andre godsaker til SA700 kontra Model 7.

 

Køyr debatt!

 

skulle hvert det. men, sist den lå ute med samme selger skulle han ha 9000, tror jeg. kan vel kanskje få den litt billigere. og den stokken skulle i så fall ha blitt solgt med en gang. noe jeg tror ville tatt lang tid. men skal ikke se bort i fra at det kan bli den. snakket med en nå i stad og han skulle prøve å finne noe som ville ende opp betydelig billigere. men ligger den der neste uke kan det bli den, eller en lik som er splitter ny til 7790 hos jakt og friluft.

men tror det blir avklart mandag eller tirsdag.

 

Model 7 får det ikke blitt siden jeg er lings :(

Link to comment
Share on other sites

Prisen den stod til var nok noget optimistisk ja! Sjølv om det var med kikkertsikte.

Tilgangen på brukte Rem Varmintrifler er ikkje gedigent, så det gjer sitt med bruktprisane.

Eg gav 6200,- inkl Leupold std basar og 2 sett ringar for ein .308win 700VS for ei tid tilbake. Dette er modellen før VSF og har ikkje fluta løp.

Prisane på brukte Varmint og police/tactical var derifrå og oppover.

 

Når det gjeld stokken, er denne fin om du likar veldig breidt forskjefte. Dette var i meste laget for meg, så McMillan HTG var anskaffa. Sporter-stokken til HS er nokre hakk over Varmintstokken spør du meg.

 

Uansett, lykke til i valget. Eg valgte Remington og har ikkje angra på det!

Link to comment
Share on other sites

kan nok hende at det blir en sånn i 22-250, også kjøpe et annet løp til sommeren. er jo fin å jakte rev med i vinter :D stokken blir nok også byttet i løpet av året. men må tenke litt. er en som mener at jeg burde vente til jeg har råd til å bygge på en hansen kasse også. er jo noe fornuftig i det og. vet litt mer i løpet av helgen håper jeg.

Link to comment
Share on other sites

Eg gjentek vel meg sjølv når eg nevner at det fins nærmast uendeleg med stokkar, montasjar og andre godsaker til SA700 kontra Model 7.

 

Køyr debatt!

 

Hvor mange stokker og montasjer trenger du? Stokken på min Seven, den originale lakkerte trestokken, har vært med i 12 sesonger. Lakken er vel stort sett historie, nettskjæringa omtrent borte, men så er den da brukt også...

Link to comment
Share on other sites

Då burde din søken være over! Hvis det då er Rem 700 du vil gå for..?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link

 

VSF er eit glimrande utgangspunkt med ei god låkasse og ein god HS Precision stokk.

 

Eg gjentek vel meg sjølv når eg nevner at det fins nærmast uendeleg med stokkar, montasjar og andre godsaker til SA700 kontra Model 7.

 

Køyr debatt!

 

skulle hvert det. men, sist den lå ute med samme selger skulle han ha 9000, tror jeg. kan vel kanskje få den litt billigere. og den stokken skulle i så fall ha blitt solgt med en gang. noe jeg tror ville tatt lang tid. men skal ikke se bort i fra at det kan bli den. snakket med en nå i stad og han skulle prøve å finne noe som ville ende opp betydelig billigere. men ligger den der neste uke kan det bli den, eller en lik som er splitter ny til 7790 hos jakt og friluft.

men tror det blir avklart mandag eller tirsdag.

 

Model 7 får det ikke blitt siden jeg er lings :(

 

Den VSF`en har blitt lagt ut flere ganger uten at den er blitt solgt, så han er nok moden for ett lavt bud :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har nett fått ferdig minn rem 700 nå. Kappet løpet så kort som muligt, slik at demperen nesten er i stokken, satte på en ny hs stokk, det er hengslett underbeslag altså bdl, ny picatinny skinne, leupold qrw montasjer og en zeiss conquest 3-9x40 på toppen. Må vell bli ei fin hunde fører børsse dette vell. Skal også bruke den på ettersøk..

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

høres ut som ei fin rifle. bilder? :mrgreen:

 

hos meg har det stoppet opp litt. er enda et par uker til jeg har penger så må vente med å kjøpe noe/gi bud. har veldig lyst på og ta utgangsounktet i VSF'n som ligger på Finn.no men får se.

 

Har også fått et nytt problem. må ha ny kikkert til reverifla så kan hende jeg prioriterer det nå, og heller utsetter dette prosjektet til våren sommeren. men det må tenkes litt på.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

hadde egentlig lagt dette prosjektet på is nå pga problemer med å finne den kassen jeg vil ha. men plutselig glimtet solen til igjen. Peders her på forumet har tipset meg om en 700. og søknad blir levert i dag eller i morgen. sammen med søknad på et par nye løp. den er i 308, også leverer jeg søknad på 458 socom og 350 RM løp. hvis jeg må velge bare en av de, blir det 458. har blitt rimlig hektet på den patronen etter å ha sett diverse rifler i det kaliberet. blant annet peders sitt :D

det ser ut som om det sitter en grei tre stokk på riflen allerede, kanskje litt kort, men det er fort gjort å fikse. så stokk blir ikke første pri. men det skal forhåpentligvis på før høsten. burde vel egentlig bestille nå da hvis jeg skal få den i tide :roll:

så nå ser jeg i hvertfall et lite lysglimt i tunnelen :D

 

@Redfox: sender deg en PM.

Link to comment
Share on other sites

Så bra det blir prosjekt på deg.

Tips, siden du går for socom, noe du garantert vil trives med, velger du 358 Win i stedet for 350 Rm om du ikke vil kjøpe deg ekstra sluttstykke om litt. 358 Win og 458 socom kjører du på samme sluttstykket mens du for 350 RM må ha eget da støtbunnen er større.

Jeg ville også prioritert en skikkelig demper og ventet med stokk som du tenker :wink:

Tmm6 med 10 moduler fungerer helt topp

 

Stå på, det blir mange søvnløse netter nå :lol:

Link to comment
Share on other sites

vi har jo snakket om at jeg må ha annen støtbunn til 350RM før. kom på det for cirka en time siden, så er helt enig med deg der! det som fikk meg til å skrive 350RM var at jeg vet om en som har et slikt løp som kanskje er til salgs :wink:

 

er også enig med deg at demper burde prioriteres før stokk. er ikke helt sikker på om det blir A-tec denne gangen også. Men TMM6 kommer vel på cirka 5000 med ti moduler hvis jeg ikke husker helt feil. så det er ikke et dårlig alternativ. eneste som slår meg er at den må vel bli stygg lang? men med løpet på 47cm og kanskje 40 etterhvert så blir det kanskje ikke så ille alikevel.

men da lurer jeg også litt på om det blir veldig mye hastighets tap med så kort løp når jeg skal kjøre socom på max ladninger? burde jeg kanskje kjøre på et løp mellom 50 og 55cm...

 

men da er det i hvertfall i første omgang å finne ut hva jeg skal skrive som begrunnelse på 308 rifla og 358win. socom har den eminente grunnen hjortejakt :D eneste jeg ikke har søkt på før tror jeg. kan jeg skrive hundeførerrifle bare? og skal jeg skrive på søknaden til løpene at de skal være til riflen jeg søker på, så det blir sett på som en system rifle?

308 til trening, 358 win reserve til elgjakten og socom til hjortejakt..?

blir ikke mye søvn i natt i hvertfall!

Link to comment
Share on other sites

da blir søknadene sendt sørover i dag. var på kammeret her oppe i nord i går, eller rettere sagt utenfor. en settning jeg har hørt ganske mye den tiden jeg har bodd her oppe er: "nei, det er vi fri før." men trodde ikke det skulle gjelde for politifolk på kammeret også! men da får jeg bare sende det sørover selv da. :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

nå trodde jeg alle verdens problemer var løst. har tinget på remingtonen som var på finn.no. men sa det ville ta litt over en uke å få søknaden i orden. etter at jeg det hadde gått cirka to uker sendte jeg mail til han å sa det ville ta litt lenger siden det var fult kaos på poilitikammeret. og svaret jeg fikk i dag var at han hadde solgt den :cry:

 

og jeg som trodde alle problemer var løst. men neida... vet det er en kamerat som har en kort låskasse i links. får bare håpe at han har sånn kasse jeg vil ha. selvom jeg har mine tvil :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...