Jump to content

Hvilke Luftgevær kjøper man til 5000,-


Svein Lerbrekk

Recommended Posts

10 minutes ago, bardp said:

Den på Finn er vel på lager. Har kjøpt og solgt mye på Finn og det har aldri vært noe problem.

Hvis du tenker på linken som ble lagt ut oppi her, så er det en privatperson som selger ett brukt våpen. Veldig dårlig norsk, noe som gjør meg litt skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er disse Weihrach 97 å skyte med ? Hadde en mod.57 som krevde sweet spot. Måtte merke stokken med teip hvor jeg skulle holde for å å ha riktig treffpunkt. Først da var den presis. 

Etter at jeg kjøpte en FWB 300, har jeg aldri sett meg tilbake. Tror ikke noe bedre serieprodusert fjærluftgevær noensinne er laget. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Ruger #1 said:

Hvordan er disse Weihrach 97 å skyte med ?

Helt super, har ingen problemer.

Det er vel en grunn til at HW77/97 er det mest brukte luffen i fieldtarget fjærklassen

 

 

8 hours ago, Ruger #1 said:

Tror ikke noe bedre serieprodusert fjærluftgevær noensinne er laget. 

Sikkert, men best til hva?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke skutt med HW57, men har skutt masse med 97. Min 97 er ikke spesielt holdsensitiv, og er helt original. Når man sammenligner en 10 meter konkurransebørse mot en HW97 er det helt klart store forskjeller. På 10 meter er helt klart en fwb 300 et bedre alternativ enn en 97. Skyter mye med Walther LGR/LG90. Til alt annet stort sett ender jeg opp med min 97. Kan forøvrig ikke sammenligne avtrekkene på en 10 m våpen og en 97 da de er laget for å fungere annerledes. Matchavtrekk og Rekordavtrekk er begge veldig bra på hver sin måte. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Vinge said:

Er ringer eller skinne best? 

Ingen forskjell etter min mening da Hawke ringene har integrert scope stopp, en liten skrue som du skrur ned i hullet på Weihrauch reciveren

Rekylen på HW97 er veldig svak, mine BKL ringer har ikke scope stopp men står som støpt

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, pondus63 said:

Ingen forskjell etter min mening da Hawke ringene har integrert scope stopp, en liten skrue som du skrur ned i hullet på Weihrauch reciveren

Rekylen på HW97 er veldig svak, mine BKL ringer har ikke scope stopp men står som støpt

 

 

Takk for masse gode tips! 
 

Satser på at det kommer på lager snart👏😀

Link to comment
Share on other sites

jeg var ikke helt fornøy med persisjonen med en gang jeg fikk den og så var det litt "twang" i fra fjæren, dette forsvant etter ca 1000 skudd og presisjonen er nå helt på topp. Fjær luffer må kjøres inn  :)  

 

Ser på Weihrauch forum at noen anbefaler og gjøre rent løpet når de er ny, det gjorde ikke jeg

Eller så liker min JSB exact 8.44Gr / H&N Field Target Trophy 8.64Gr / H&N baracuda FT 9.57Gr

 

 

Weihrauch Owners Club - You're not a true Weihrauch owner unless you have membership with us! (tapatalk.com)

 

 

 

 

 

 

Edited by pondus63
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, pondus63 said:

jeg var ikke helt fornøy med persisjonen med en gang jeg fikk den og så var det litt "twang" i fra fjæren, dette forsvant etter ca 1000 skudd og presisjonen er nå helt på topp. Fjær luffer må kjøres inn  :)  

 

 

 

 

 

 

 

 

Om en fjærbørse har tilpassede fjærstyringer og er smurt riktig trenger den ikke "innkjøring". Når et gevær med underdimensjonert styring slutter å vibrere betyr det ofte at fjæra ikke er rett lenger, og dermed går trangere på styringen.

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, evert said:

Om en fjærbørse har tilpassede fjærstyringer og er smurt riktig trenger den ikke "innkjøring".

Nåja, mener nå at all mekanikk som skal knikke og gnure trenger en inkjørings tid .... motorer / girkasser / tannhjul / lager / .........

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
18 hours ago, pondus63 said:

Har du vært i postkassen nå?

Jepp, pakken kom idag! Desverre viser det seg at jeg har fått syntetstokk, selv om jeg tydelig spesifiserte at jeg ville ha tre.

 

Prisen var tydeligvis for god til å være sann. 
 

Vurderer å beholde det, siden det klør litt i fingrene etter å komme igang.

 

Er i utgangspunktet litt skeptisk til syntet, men har lite erfaring med det. 
 

Tar gjerne imot fordeler og ulemper fra dere med erfaring, før jeg bestemmer meg! :-)

Link to comment
Share on other sites

 På min HW110 er det (iflg info på nett) trestokk med et slags gummibelegg utenpå, gir veldig godt grep, vet ikke om det er samme på HW97 ? .... men trestokk er jo finest :) 

 

Har prøvd noen spanske hoppetusser med plaststokk, enkelte av disse virker hul og veldig lett som igjen gjør at de hopper enda mer

 

 

Edited by pondus63
Link to comment
Share on other sites

Jeg endte opp med å ta den i bruk. Tror ikke de hadde trestokk inne, og jeg var ikke klar for å vente 3-4 uker på ny😅

 

Bare fått skutt 70-80 skudd foreløpig. Første 30 skuddene var det null presisjon, traff knapt 15 cm skive på 25 meter. Etter det virker det å ha strammet seg opp litt, men fortsatt ustabilt. 
 

Virker som det er veldig sensitivt på hvordan jeg legger ann på stokken, altså at jeg er 100% sentrert på kikkertåpningen? Har kun erfaring med diopter fra banerifler og stolpesikter fra billige luftgevær. Blir nok vant til det etter hvert, men tror muligens jeg må flytte kikkerten lenger unna og justere parallaksen skikkelig?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...