Jump to content

KRISE!! Boresnaken har satt seg fast!!!


Hjortetrekk

Recommended Posts

Bruker noen dråper Super 1 olje bakerst på snaken, slik at det legges igjen en tynn oljefilm i pipa. Husk å tørrpusse kammer etterpå.

Jeg bruker forøvrig kun boresnaken i rein pipe under jakta, og etter dager der det har vært nedbør eller har vært fare for kondens i pipa.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøper lapper i så store kvanta at jeg sliter med å finne plass, så for min helt egen del går de rett i søpla etter bruk.. ;)

 

Børstene går i ultralyden. Har mellom 3 og 6 børster for hvert av de 4 riflekalibrene jeg har, så det er heller sjeldent jeg har behov for å vaske dem umiddelbart

Poenget mitt var vel at hvorfor bruker folk en stoff-strømpe om igjen og om igjen, tilsynelatende i det uendelige, mens vi kaster pusselapper og pussepropper etter en gangs bruk.......

Link to comment
Share on other sites

Poenget mitt var vel at hvorfor bruker folk en stoff-strømpe om igjen og om igjen, tilsynelatende i det uendelige, mens vi kaster pusselapper og pussepropper etter en gangs bruk.......

Pusselapper blir vel littegrann mer tilgriset og vanskeliger å vaske enn stoffstrømper... :roll:

 

Litt av samme grunn man ikke bruker kondomer omigjen på vranga... :oops:

 

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Boresnake er for feltbruk. Om den er litt skitten gjør ingenting. Jeg er ikke nevneverdig redd for å skyte skudd nr 2 i et løp som fremdeles er skittent etter skudd nr 1, så det å dra gjennom en Boresnake som har litt karbonrester etter sist bruk er ikke noe jeg tenker over. Men det er meg da. Noen pusser kanskje etter hvert skudd?

 

Passer på å dra beint ut av løpet så jeg ikke sliter på kroninga, utenom det så er Boresnake et fint hjelpemiddel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en hjemmelaget pussesnor som jeg er fornøyd med. Man tager et tykt fiskesnøre (havfiske)med lengde litt mer enn 2x pipelengden. Tvinner den (feks med batteridrill), bretter den dobbelt og lar de tvinne seg sammen. Du har nå en ende med to løse tamper, som kan smeltes sammen- og en ende med en løkke til pusselapper. Den er stiv nok til å føres inn fra kammerenden, lett å rengjøre, er meget lett og tar ingen plass. Ferdige pusselapper med uniform størrelse er fint, da kan man prøve seg frem til riktig antall lapper.

Ligger i en lite pose med noen lapper, og litt olje på en sånn liten plastflaske det har vært øyedråper på. Fint lite feltkit når man vil dra gjennom løpet etter en våt dag.

 

Edit: til du har funnet passe antall pusselapper, kan det være lurt å feste en "angresnor" i løkka, f.eks tanntråd. Da kan du dra skiten ut igjen hvis den kiler seg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...