Jump to content

Betydningen av sko?


HenrikMagnum

Recommended Posts

Jeg er en ganske fersk skytter og leter stadig etter punkter jeg kan forbedre.

Hadde egentlig ikke tenkt over hva jeg har på beina når jeg skyter,

inntil jeg en dag kom i kraftige vinterstøvler. Skøt veldig godt den dagen uten

at jeg tenkte over hvorfor.

 

Etter dette har jeg eksperimentert litt med å bytte fra støvler til joggesko under samme

trening. Hver gang merker jeg at jeg skyter bedre med støvler.

 

Mitt spørsmål nå er: Hva skyter dere andre i? Og finnes det butikker i Norge som selger

sko for pistolskyttere? ( Regner med at vinterstøvler sikkert ikke er perfekt heller :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Reglene:

I baneskyting inkl luft er det begrensninger på hvor høye skoen kan være. De skal ikke gå over/stive av ankelleddet. Det er kanskje litt å vinne på tynne, stive, harde såler vs myke joggesko. Har både seilersko og skytesko, og merker ikke mye forskjell på dem.

 

I feltskyting er det ingen begrensninger på skoene, og der er det helt klart en fordel med høye fjell/jaktstøvler vs lave joggesko.

Link to comment
Share on other sites

På vår stevnet i larvik er det vel med masse vann/regn/gjørme skjøt jeg 2 skudd ut med finpistol iført altfor store soreil med 0 støtte gyngende i vanndam/gjørme med løse sokker... så jeg tror nok at det legges litt mere i dette enn nødvendig. Underlaget er jo skiftende avhengig av standplass, og rødder, og genrerelle ujevnheter er mere normen.

 

Takke meg til komfortable gode joggesko med godt grep og grovt mønster. Komfort/funksjon forran form/annet.

 

 

 

Helt harde sko... og flate under? høres ut som HMS risiko i felt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...