Jump to content

22LR patroner til 3kr pluss. Hva er vitsen?


Mas-36

Recommended Posts

Kan noen forklare meg når en 22LR patron til 3kr pluss er ganger bedre en annen kvalitets ammo? Ser Eley, Lapua og RWS lager slike patroner.

 

CZen min lager 9 av 10 ganger bare er raggete hull(hvis skytteren gjør sitt, ofte han som er skyld i den gruppa der ikke alt er på plass også) på 50meter med Kvalitets ammo fra RWS og slik som kostet meg mellom 70 øre og 1 krone. Så ser liksom ikke helt grunnen til slik ammo i salongen?

Link to comment
Share on other sites

Kan noen forklare meg når en 22LR patron til 3kr pluss er ganger bedre en annen kvalitets ammo? Ser Eley...

Ved Olympiaden i London leverte de ut Eley til skytterne for å sikre at de fikk kvalitetsammo og stilte med så like forutsetninger som mulig.

Det dreier seg her om utvalgt ammo med høy og jevn kvalitet til konkurranse bruk. Slikt koster.

 

En av vinnerne var Sergey Martynov - En Russer som bor langt vest i Belarus.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sergei_Ma ... shooter%29

Han jobber på en militær flyplass.

Som treningsammo kunne han rapportere at han brukte .22LR fra 80-tallet.

Ett parti av jevn og fin kvalitet (Det ble laget ammo av ypperste kvalitet til skarpskyttere og konkurranse bruk i Sovjet-Unionen - Det er viktig å vinne)

Han hadde ei nyere rifle men til Olympiaden så brukte han ei eldre ANSCHÜTZ rifle.

serveimage?url=http:%2F%2Fwww.biathlonews.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2008-8-15-4-35-48-a49fda23526c43efb0336f2c71031ced-a49fda23526c43efb0336f2c71031ced-2.jpg&sp=cc510ea300c3b17b8b21b0f90f7baeb6

Her er marginene for å vinne så små at det gjelder å luke ut alle randomiteter.

 

Hvis du vil vinne ett F1 racerløp så gjelder det å ha de beste dekkene.

 

På veien bort til handledisken ved grensen klarer jeg meg fint med 2 pent brukte Michelin foran og noe småskummelt resirkulert bak.

Det gjelder å velge kvalitet etter behov.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Svaret er vel så enkelt som at den dyre ammunisjonen holder jevnere kvalitet og er myntet på konkurranseskyting, som nevnt her.

 

For oss vanlige dødlige så er SK std+ mer enn bra nok, men de som legger litt energi i skytinga går ofte for Midas+ eller Polar Biathlon til konkurranser.

Det handler om å ha færrest mulig variabler. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...