Jump to content

Rypejakta 2015


xxaxx

Recommended Posts

Ser at det utrolig nok ikke er startet noen 2015 tråd, har pessimismen tatt overhånd eller er jeg blind?

 

 

 

Vel, hær telles timene ned til onsdagen og lavoen skal settes opp. Jeg starter utrolig nok opp jakta på fremmed terreng, har til og med kjøpt kort!

To dager skal vi gå i nevnte terreng før jeg skifter beite og drar "hjem", der blir det den årlige rypemiddagen med tre kompiser på hytta før vi alle vandrer opp til fjells på lørdag. Planen er hviledag på søndagen å så videre jakt i hjemlige trakter til og med 16.

 

Ser jeg er dårlig til å ta bilder under høstjakta men et lite bilde fra januar i år må være lov.

 

jakta_i_helga_.jpg

 

hhhmmmm hvorfor kommer ikke bilde opp?

 

http://www.kammeret.no/bilder/displayim ... pos=-23123" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank limt mellom [ img ] [ /img ] skal vel være rett?

 

Fikset bildet ditt.

Blir ikke helt klok på galleri funksjonen selv, som regel dukker ikke den link adressen opp. Derfor pleier jeg å høyreklikke på bildet, velge properties og kopiere linken man finner der.

Forøvrig bra galleri funksjonen brukes, selv om den er knotete.. men da forsvinner ikke bildene fra tråder. Mvh MorganKane

Link to comment
Share on other sites

Her er Balder ( 1 år og 2 uker gammel) på sin aller første jaktdag.

Bra med skarv oppe i høyden, og fikk noen fine stander på flere kull i motvinden.

Så lenge vi var i skjul bak stein og berg var det mulig å komme nær nok for et skudd.

Skarven sitter som kjent ikke og venter særlig lenge.

Balder skjønte det på en eller annen måte (!)

 

normal_STAND.JPG

 

normal_DSC_0080.JPG

Link to comment
Share on other sites

Telemark 11-1300moh.

Lirypa noen etasjer ned var det mer glissent med, men ikke ille.

Derfor litt rart at det var såpass mange (5-6) og store (opptil 8 og 12 fugl) skarve kull på et relativt lite område.

Lang kald vår osv er det jo mer av i høyden.

Det er mye vi ikke forstår av naturens gang..

Link to comment
Share on other sites

Jaktet 3 dager midt i "katastrofeområde" hva takseringstall på produksjon angår. (Sør-tr.lag)Hadd på vingene fjellrypekull på 3,5,4,5,12,4,8,11,10,5. Noen par og flokk på ca30. Lirypekull på 4,5,5,7,7,8,8. Ser ikke ille ut spør du meg. Gledelig etter dystre spådommer

Link to comment
Share on other sites

Just kommet igjen etter noen spennende dager i Troms.

Planen var å "få i gang" unghunden Balder i terreng der det er noe fugl, dårlig med det her sør.

Syns vi lykkes bra med det, finner fugl, stø i stand, finner igjen skadet fugl og går heller ikke så ille etter.

Apporten eksisterer ikke, men han markerer presist død fugl.

Gikk faktisk 72 km den første dagen, fine forhold på alle måter akkurat da.

Møte med reinsdyr var uproblematisk, vek unna som om det var sau, har vært på saue-dressur.

Møte med bjørn var mer action fylt, men han tok det med fatning.

Gikk av seg mye vekt, nå må han fores og hviles ei uke.

 

normal_endAlt_%28Large%29.JPG

normal_IMGP7434_%28Large%29.JPG

normal_IMGP7458_%28Large%29.JPG

normal_IMGP7554_%28Large%29.JPG

Link to comment
Share on other sites

Fikk noen herlige dager i Finnmark fra 10-20 nå. Ble 3 effektive jaktdager, noen fiskedager og selvsagt 2-3 dager med influensa som passet "bra"...

 

Ble likevel 17 fugl og 3 hare på meg og kameraten min på tre dager, så er godt fornøyd. Var bra med fugl, men mye jegere rundt om, så gjelder å finne de gode plassene hvor hundejegerene ikke har vært.

Link to comment
Share on other sites

Litt bilder fra årets tur i Hammerfest. Ble 17 rype og 3 hare på 3.5 effektive jaktdager. Været var upåklagelig, stemningen var topp, naturen var fantastisk og det var godt med fugl! :)

 

12003211_10155965231710648_4645981122038146747_n_zpstuy1uemu.jpg

 

 

Litt "Monsing" må til!

 

12003406_10155965229525648_990541274565427954_n_zpsivasl6nd.jpg

 

Litt luksus får man unne seg:

 

11232716_10155965232285648_5454214884355138397_n_zpsj6jvql3x.jpg

 

12039365_10155978741340648_24180167664849437_n_zpsaku4yc0a.jpg

 

12036830_10155978754525648_5329616200280694471_n_zpsv8x9z6xw.jpg

 

11988500_10155965239285648_7300985652628654052_n_zpsz4d12ylm.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Heisan.

 

Sist helg var "siste sjanse" for UK prøve for unge GS Balder, var påmeldt til NGKs Trysil 3 prøve på Gordon Castle.

Prøven ble avlyst og idag er han to år, langtr frem til AK start....

 

Men jeg ble invitert med på jakt i Eggedal av en god kamerat og bra var det!!!

Balder har vist at stand og reis kan skje, hadde noen fine situasjoner i Gausdal, dog bare på "treningsryper".

Lørdag ble det full dag og vi så ca 10 ryper og en hane i terrenget.

 

Sent på ettermiddagen ble det en flott stand på Balder i åpent og fint terrreng.

Jeg kom opp etter ca 30 sek og gav reisingsordre, frisk og fin reis og en stegg går opp rett foran.

Jeger står klar med hagla og klarer selvfølgelig å fomle det til med hanske og sikring.....!!!!

ERRE MULI' ????

Snakk om å bomme ballen for åpent mål i en cupfinale....

Fortvilelsen var ubeskrivelig !

 

Jeg tasser videre og forbanner meg selv opp og ned i medvinden mens Balder fortsetter med sine moderate slag og vendinger.

Da kommer han i mot meg, står, justerer og står som en påla igjen!

Jeg gå i bue rundt han og kommer opp bak.

Ny reis, og rype går opp rett foran; BOM, ny rype opp og treff :-)

Vill jubel, litt dreping og filleristing fremdeles under vill jubel !!!

 

Endelig et et skikkelig fuglearbeid med felling, det gjorde godt for begge !

Åens E Balder er i gang :-)

 

WkU5RGo1.jpeg

 

Lykke !!!

 

GS Terje

Link to comment
Share on other sites

hvor er det dere har vert? det var veldig mye trær på di bilda dine til at det kan være på kvaløya? ser ut som en fin tur

 

 

De 5 første bildene er fra Vinna. Det siste med det gule treet er fra Snefjord

 

Var et par-tre steder på Vinna med vegetasjon. Ble en 4-5 fugl der.

 

Snefjord ble det ingenting på. Lite fugl, men fant ut at det er et trekk-fjell hvor de samler seg senere i sesongen (fjellrypa altså).

 

Turen var helt vanvittig bra :)

Link to comment
Share on other sites

var e bare enkeltfugl dere så eller var det noen kull igjen? på bæskades og generelt på indre strøk virker det som om kulla er spred utover noe veldig, mye enkel fugl med et og anna par.

 

 

På den dagen vi var der støkket vi først ett kull på en 7-10 fugl (tok ut 3), deretter 2-3 kull til på 5-7 fugl (tok ut 2). To enkeltfugl etterpå som begge ble felt.

 

Vi vet også at det var en annen jeger der dagen før som tok ut ganske mye.

 

De trøkket noe vanvittig som de har gjort i hele sesongen. Man må nesten tråkke på de for å støkke opp.

 

Hørte Kvaløya (utenom H-fest slalåmbakke) og Håja skulle være bra i år.

 

Seiland var bra, men mye hundejegere i lavtliggende terreng, så der var det tatt ut ganske mye. Anbefaler å trekke høyere opp for fjellrypa eller forsøke litt avsidesliggende terreng for lirypa

 

Fikk en film fra kompisen min der oppe i går (seiland) og så at lirypa hadde blitt hvit allerede.

Link to comment
Share on other sites

Så ble det etterhvert tid for rypejakt for min del også.

Lite fugl i området, og jakta er sterkt begrenset. Jaktkort for to dager i ett terreng ble gjort om til treningskort, og for de fem dagene i det vanlige terrenget ble det en baglimit på 1 rype/dag/jeger.

Både kona og jeg har kort, så vi kunne altså gå ned med to om dagen. Hvilket vi ville vært svært fornøyd med, vi er ikke kravstore.... :-)

 

Første dagen ble treningsdag - som nevnt var jaktkortet gjort om til treningskort. Gikk med de to eldste alene på formiddagen. Den eldste bikkja ble sluppet først, og hun kvitterte for tilliten med å søke stort... Normalt fjell-søk for hennes del først, men det dro på... Til slutt var hun på 500 meter før hun snudde, og jeg bestemte meg for at nok fikk være nok og hun skulle kobles. Men jaggu smalt hun i en stand på vei inn! Jeg så henne ikke nedi myr-krattet av sølvvier, men peileren viste på 168 meter unna. Jeg gjorde en bue for å komme bak, men fikk underveis se at hun begynte å løpe igjen. Hun kom tilbake en gang til samme sted, og ut igjen. Når jeg kom fram kom hun tilbake tredje gang og feide opp de to siste..... Det var altså ett kull som måtte ha ligget der. Hvor stort vet jeg ikke, men det måtte vært av normalt god størrelse. Jeg ergrer meg ikke over tjuvreis og ramping med henne lenger. Jeg har viktigere ting å ergre meg over, så vi tuslet videre. Jeg byttet hunder til stadighet, men vi fant ikke mer. På slutten av økta hadde igjen eldstebikkja en stand, men det viste seg å være blindstand. Noe hun har begynt med i senere år - spesielt når hun er sliten.

IMG_1297_zpsh7ebvwq2.jpg

 

På eftan gikk kona og jeg med yngstebikkja, men vi fant ikke fugl.

Men veldig fint vær og farger da...

20150918_185027_zpszjqmifiz.jpg

 

Første rypejaktdag opprant, og vi bestemte oss for å forsøke unngå kø-gåing ved å jakte sent på ettermiddagen. Vi gikk opp med alle hundene i tre-tida, og slapp i fire-tida. Som antatt møtte vi jegere på vei ned - og ingen hadde noen særlig oppløftende nyheter å melde om.

Men vi måtte nå ta en tur, og slapp igjen eldste bikkja først. Hun søkte nå mer normalt og vi bestemte oss for å ta øverste bjørkebeltet bortover. Bikkja søkte langt ned, og ble borte. Men hun tok ikke stand - så jeg på peileren. Plutselig gikk det opp fugl der nede! Hun var på stedet, så hva som skjedde vet jeg ikke. Tjuvreis eller støkk. Tror det var orrhøne men det var litt langt unna. Hun ble nå byttet ut med en andre erfarne hunden, som søkte ivrig i korte søk. Oppe på en rabbe støkte hun plutselig ei rype! Hva pokker, vi hadde da god vind også...? Hun kom tilbake til samme sted, og jaggu støkte hu ei til! Hva skjer?

Så tok hun stand, vi gikk opptil, men det var tomt... Hun utredet etterhvert over ett større område så vi stod og ventet. Når hun kom tilbake skulle hun selvsagt dit rypene hadde ligget, og jaggu lå steggen igjen! Støkk på den også. I all verden! I god vind dessuten? Det hadde nettopp regnet kraftig, så bakke og luft var fuktig. Burde vært gode forhold. Eller kanskje regnet hadde vasket bort lukt? Kanskje det var støkte ryper som hadde var nyslåtte like før vi kom? Ikke vet jeg - men begge de erfarne hundene hadde støkt. Kjedelig start, men vi hadde da sett mer fugl på 30 minutter enn rypejegere vi tidlgiere snakket med hadde sett på en hel dag....

Så var det unghunden sin tur. Vi tok ei god pause for å roe ned og at rypene - som vi så noenlunde hvor satte seg - skulle få spredd litt lukt. Jeg går vanligvis ikke etter kull, men når det gjelder opplæring av unghund så benytter jeg meg av de sjansene jeg får. Vi slapp på, hun vimset rundt - og var på tur. Vi nærmet oss forsiktig området i god vind. Hun fikk tydeligvis interesse for noe, for søket ble bedre. Hun jobbet med vind, men slet med å finne ut av det. Vi stod rolig og lot henne jobbe. Plutselig så jeg såvidt vinger over en bakkekam, og bikkja etter.... Tydelig støkk. Men hun hadde da funnet den.. Vi mente det måtte være flere, så vi fortsatte i svært rolig tempo. Men hun havnet dit hun støkket hele tiden så jeg måtte blåse henne inn. Fikk henne videre, men uten særlig søk. så vi byttet hund. Uten resultat. Vi byttet hunder stadig videre, men fant ikke mer fugl. Dog var vi etter forholdene litt oppløftet, for alle bikkjene hadde da fått sin sjanse - selv om alle missbrukte den.

Dag to gikk jeg formiddag med de to eldste alene. Gikk i bånd inn til ett område jeg vet er bra, og slapp tidlig. Søkte av området godt, uten å finne fugl. Planen var å følge en myrkant skrått hjemover, for å bryte av og få en runde. Frøya - som er eldst - gikk i store søk utover myrene uten å finne noe. Jeg stod og ventet flere steder og så på at hun tråklet seg fram i myra og mellom sølvvier. Etterhvert virket hun mer målbevisst, og i myrkanten nedenfor haugen jeg stod på festet hun stand. Jeg var på vei opptil da hun løste ut, så jeg ble stående. Hun utredet og jobbet seg videre utover myra. Mot ett sølvvier kratt festet hun ny stand. Igjen var jeg på vei opp, men hun justerte en gang - to ganger. Og så gikk tre ryper på vingene! Bikkja etter. Kom tilbake, tre nye gikk opp, og ny rusing etter. En av disse så jeg fløy knappe hundre meter og satte seg igjen. Den så liten ut, og det så nesten ut som om den ikke klarte å fly lenger. Jeg gikk utover mens hun utredet. Hun festet en ny stand som jeg var opptil, men den var tom. Vi nærmet oss der fuglen hadde satt seg, og jeg tenkte i mitt mørke sinn at den blir det vel støkk på.. Men jaggu bråkastet hun seg rundt og stod i stiv spikerstand! Jeg gikk opptil, var sikker på at det lå fugl der. Kommanderte reis, hvorpå hun reiste friskt. Ingen fugl gikk opp! Hun ble stående å se rundt seg - skulle det ikke vært vinger i lufta nå? Hun tok ett skritt til side og rypa gikk opp en snau halvmeter fra henne! Rypa fløy utover myra, bikkja ble stående (av en eller annen grunn....) . Skuddet var enkelt og rypa datt. Da ble det jaggu ei rype iår også! Dagskvoten min var brukt opp... Når jeg tok opp rypa så jeg at den var svært liten. Trolig den minste kylling jeg har sett. Så denne har jeg ikke dårlig samvittighet for, da den neppe hadde overlevd vinteren lell. På vei hjem byttet jeg hund, og Dina - som er yngre - gikk i medvindssøk som hun ikke er god til. Vi støkket ett kull til på 5. Det var store og fine kyllinger.

IMG_1334_zpsdvcd6qku.jpg

 

Stort mer er det faktisk ikke å fortelle om. Vi jaktet med unghunden på ettermiddagen der vi var dagen før. Vi fant riktignok ei rype da også, men det ble igjen støkk av en uforklarlig grunn.

IMG_1341_zpshm2nyriw.jpg

 

Tredje dagen jaktet vi bare med unghunden, og da skar hun opp seg på stein.... så da var den jakta over for hennes del. Vi bruker konsekvent potesokker i dette området, av egen erfaring. Hun var maks 3 minutter uten potesokker i forbindelse med ei pause, og det var nok. Når uhellet virkelig er ute, så skal det lite til! Hadde ikke trengt det nå, da innjagingen selvsagt blir satt tilbake. Men hun skal også bli skogsfuglhund, så hun skal nok få prøvd seg mer i høst...

Dag fire gikk jeg en lang runde med de to eldste, uten å finne fugl. Siste dagen droppet jeg rypejakta og tok en skogsfugltur med eldstebikkja - også det resultatløst. Men vi fant spor etter Den Store Svarte....

 

Snipp, snapp, snute, så var den soga ute.

Lite fugl, men vi har faktisk vært på jakt og sett mindre - selv i bedre år. Noe dritt med skaden på Ronja - men fornøyd med ei rype - og det uten dårlig samvittighet.

Pent kull, liten kylling.

Deler av tiden hadde vi fint vær, og det var knall høstfarger - en får glede seg over noe....

IMG_1352_zps68bhnf8n.jpg

 

Det blir nok noe mer rypejakt utover - eller gåturer i rypeområder....

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Mange takk for det.

 

Bruker ett kompaktkamera - Canon Powershot SX7700. Fordelen med dette er at det er lite, har bra innstillingsmuligheter uten å overdrive, og en veldig god zoom.

 

Men noen bilder er også tatt med mobilkamera - Samsung S5.

Som regel tar mobilkameraene svært gode bilder - i godt lys.

 

Det skal sies at noen bilder etterjusteres litt i Photoshop, da bildene ikke alltid ser slik ut som virkeligheten. Eller at jeg har vært uheldig med innstillinger etc. ute i felt. Dog bruker jeg ikke HDR eller andre spesialeffekter.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Ingen som jakter rype - eller ingen som tør fortelle om det....?

 

Nuvel, jeg jakter - men er ikke særlig effektiv.... :-)

 

Begge dagene kombinerte jeg skogsfugl jakt og rypejakt, ved at jeg jaktet meg oppover lia fra skogbeltet og opp til snaua, og ned igjen hjem.

 

Lørdag ble det eftas tur med Frøya som er eldst. Hun er også best viltfinner og søker. Vi fant ikke skogsfugl, og tråkket opp på fjellet. Fulgte kanten på noen myrer oppover, krysset over en liten kjøl og ned i noen smådaler. Her er det lyng, bær, brisk, sølvvier og bjørk langs en liten bekk. Må være glimrende forhold for rype, og jeg fant da også ei rypefjær. Men ingen ryper. Vi tråkket over kjølen på vei hjem igjen, og plutselig hadde Frøya stivnet i en stand 60 meter foran meg! Jøss - uten noen som helst varsel! Merkeligere ting har skjedd tenkte jeg, og så at det var i starten på ei lita myr med noen få vannpytter rett foran hunden. Briskekjerr og lyng gikk høyere opp til det endte i reinmose ovenfor meg på høyre side. Jeg gikk opptil hunden på høyre side, og kommanderte reis. I samme øyeblikk hørte jeg rypeskratt - bak og til høyre! Der lettet tre ryper på snaut 20 meter! Jeg måtte snu rundt, og så snu svingen på hagla igjen. Førsteskuddet gikk uten mål og mening, og jeg tenkte at jeg måtte samle meg på det siste. Men da gled jeg på reinmosen, og det ble bom det også.....

Det var ikke fler, og det var også de vi så denne dagen.

Ikke nedi skogen fant vi fugl heller. Det vil si - ei kråke kom seilende over meg og ble sendt i bakken.

20151003_171310_zps3k77nlo5.jpg

 

Søndag ble det formiddagstur med Dina

Ingen skogsfugl var hjemme. Det vil si - jeg er usikker. På søndag tok Dina stand i øvre region. På vei opp til standen syntes jeg å høre tunge vingeslag langt unna, men var ikke sikker. Ikke så jeg noe heller. På reisningskommando stupte hun frem, men det var tomt. Hun utredet - og dro med nesa i bakken 150 meter ut før hun vendte tilbake. Det kunne vært tiur som løp. Dina blir stående igjen og er ikke tøff nok til å følge på. Og i dette området har jeg hatt oppe tiur flere ganger før. Så det kan tenkes, men jeg vet ikke.

Vi trødde i fjellet noen timer, men fant ikke noe fugl. Ingen skogsfugl på vei hjem, og ingen kråker denne gangen...

 

Dett var dett.

Ingen fangst, kanskje like greit.

Men fint vær i fjellet.

IMG_1416_zps5qapdran.jpg IMG_1401_zps67ksjxma.jpg

 

IMG_1404_zpsgemhhuyh.jpg

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Ingen som jakter rype - eller ingen som tør fortelle om det....?

 

Joda, jeg jakter. Har ikke hund, og er ikke spesielt effektiv, men jeg kommer meg da ut. På søndag fikk jeg en av de bedre skuddsjansene jeg noengang har fått.

Men fuglen var så vakker, og det har vært såpass lite med fugl, at jeg fulgte den et stykke med børsa, og lot vær å skyte.

 

En av mine bedre jaktopplevelser, jeg har alltid blitt trist de få gangene i mitt liv jeg har skutt en rype.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jakta et par dager i Lierne, Sørli. Så ikke allverdens, det ble med tre ryper totalt. Lite action i skauen au. Hadde ofte en følelse at jeg var <> ute når jeg kom opp i fjellet, hørte flere skudd og så jegere samt mye bikkjer rundt om... Jeg snublet faktisk over en død rype også. Den var skutt og ikke funnet, jeg anslo at den døde for ikke så altfor lenge siden da jeg fant den, siden ravnene ikke hadde begynt å hakke på fuglen. Denne slang jeg bare i sekken, regnes den da som 1 rype på min egen kvote eller tar jeg den som bonusrype? Kan bli vrient å forklare for en oppsynsmann kanskje, hehe. Observerte de angivelige jegerne ikke lenge etter, flanka dem, da de var såpass langt unna og på vei bort fra min rute gadd jeg ikke forsøke å ta dem igjen.

Link to comment
Share on other sites

Hatt en fin dag etter rypa i dag.Syns fuglen har trykket bra og vi har fått flere fine sjanser.sett bra med ryper 40-50 stk noe skogsfugl og se på tur opp men ikke all verden.var ute fra 06.30 til 19.00 så dagen har blitt bra utnyttet.skulle ha lastet opp et bilde men får ikke til det

Link to comment
Share on other sites

Jaktet rype på lørdag.

Var ikke først ute, men siden jeg hadde planlagt en "alternativ" rute for dagen, så gikk jeg opp der allikevel. Slapp i overgangen til snaufjell og gikk motsatt kant av "normalen". Satset på at jegeren foran meg gikk den vanlige ruten, og det holdt stikk.

Men det varte og rakk før jeg kom borti fugl. Bikkja markerte imidlertid flere steder, jeg så noen fjær, og tvilen meldte seg. Var jegeren gått foran meg lell?

Etter halv annen time tok bikkja stand. Vi gikk i medvind, noe hun vanligvis ikke helt behersker, så jeg var noe overrasket. Men peileren viste at inngangen så helt perfekt ut opp mot vinden. Så jeg gikk i en stor bue ned i vind og opp mot hunden. Hun sto fast og jeg nærmet meg forsiktig. Når jeg hadde 5 meter igjen til bikkja lettet rypene - tre stykker. De lå langt foran hunden og var lette, noe som skyldtes at de var begynt å skifte fjærdrakt og satt av den grunn åpent på reinmosen. Det var vel nærmere 25 meter fra meg, og det ble jo fort lenger etter at jeg fikk stokket beina, montert hagla og valgt fugl å skyte på. Fikk av to skudd, var overrasket over at den ikke datt. Men fulgte de med øya langt, og ingen tegn på skadeskyting. Rask utredning viste ingen gjenliggere.

Så noen fugler til etterpå, men det ble støkk og tull. På vei hjem så jeg en jeger nedi bjørka dit jeg hadde tenkt å gå på vei mot bilen, så jeg justerte og gikk nesten rett ned igjen. Ingen fugl med hjem, men vi hadde da sett noen. Ergelig på dårlig skyting, men det er jo noe av fuglejakta.

 

Dina i stand, rypene lå såvidt utenfor bildekant til venstre (viste det seg etterpå...):

20151010100642_zpsdokqpkhx.jpg

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sesongens siste rypejakt ble gjennomført 8. november i fint vær. I 450 m høyde var det våt snø og ingen tegn etter rype så jeg gikk litt lavere i terrenget og traff på liryper i ca 300 m høyde. Fikk en lirype og var fornøyde med det så seint i sesongen. Har vært en fin sesong med bra med fugl, men med en del tåke og regn i september og oktober. :)

 

displayimage.php?pos=-24612

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Dårlig rypeår her midt i landet, men fine opplevelser ble det likevel. :)

 

Her er tre filmer fra i høst som jeg håper dere liker. :)

 

En opplevelsesrik novemberdag etter fjellrypa

 

 

Dro med meg familien på tur i oktober. Lite fugl, men mange fine minner

 

En liten samling øyeblikk fra andre turer i høst og vinter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...