Jump to content

Test av jaktradioer


Target

Recommended Posts

Tester i norske "jaktblader" gidder jeg ikke lese; det er bare 2-3-4 sider ren synsing.

 

Det er igrunnen ingen av de norske bladene som er verdt prisen-90% tøv preget av skribnetens avtale med forlag om å skrive 1000 ord til hvert nummer. Vapentidningen er såvidt verdt å kjøpe, kom seg når de ga seg med 6 sider dB-målinger i hvert nummer...

Link to comment
Share on other sites

Kanskje ICOM er valget for de kresne.

ICOM har jo holdt på en stund. Hvis jeg skulle betalt NOK 3000 så ville i alle fall jeg valgt ICOM.

 

Kanskje helt feil at jeg skriver om dette her, skal ikke si noe vondt om andre merker men jeg har vært involvert i salg av Icom jaktradioer siden 2009. Har vært med på å levere ut en del hundre radioer til kunder i butikk og via nettbutikk. Jeg har også vært ansvarlig for reklamasjonshåndteringa. Siden 2009 har vi fått inn totalt 2 radioer på reklamasjon, hvorav 1 var feilinnstilt av kunde og 1 ble byttet i ny.

Link to comment
Share on other sites

Ville nok valgt Icom prohunt hvis jeg skulle kjøpt i dag men synes de er litt store, tunge og klumpete.

 

Icom Compact tar over for "gamle" Basic fra i år, og er en radio på størrelse med en Hunter/Lafayette.

Så den første gang på Fäviken forrige fredag, og den er betydelig mindre og lettere enn de gamle, det er nesten så den er så lett at den får en "billigfølelse" som Icom ikke har hatt tidligere. 240g kontra 320g på gamle Basic.

 

Fra importøren:

http://www.vhf.no/om-oss/nyheter/item/282-ny-liten-og-smidig-jaktradio-fra-icom

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...