Jump to content

Dårlig service på Leupold


torevr

Recommended Posts

Hei! Jeg leverte min leupold vx-6 inn til rep for ca 2 mnd siden. har enda ikke fått den tilbake, for 2 uker siden var den i USA. vet dette ikke er min butikk sin feil, men er det noen som vet om jeg kan kreve en ny kikkert nå pga. ventetiden? er jjo tross allt en kikkert til 13-14k! fikk utlevert en lånekikkert til 1/10 av prisen og kan sammenlignes med et vannrør...

 

Takk for hjelp og svar!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du får ny pga noe venting. De er ganske strenge på hva som skal gi deg et nytt sikte. Leverte selv engang en Leupold med rusk i linsen direkte til fabrikken, da butikken i usa mente dette er en reklamasjonssak til produsenten. Det gikk ca maks 2 måneder til jeg fikk tilbake siktet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid fått veldig god service hos Leupold.

 

Nå er det lengre ventetid pga papirmølla som også krever at sendingene til og fra USA må gå gjennom offisiell forhandler. Tidligere kunne man sende direkte med 2 ukers round trip. Siste runde for meg tok 4 mnd med en Mk4 kikkert og utført jobb var meget bra uten kostnad på en 20 år gammel kikkert.

 

S&B var også raskere før. Jeg hadde er par kikkerter som jeg sendte dit selv. Jeg tror de dengang bare strippet kikkerten helt og sendte orginalrøret gjennom produksjonslinja slik at jeg fikk igjen 2 stk helt nye kikkerter. Nå har jeg hørt det tar lenger tid.

 

Leica derimot.. Ingen kommentar i fare for å bli anmeldt for sjikane..

Link to comment
Share on other sites

Å vente på at servicen skal gjennomføres pronto når kikkerten må til Statene og samtidig forvente ny og gratis kikkert anser jeg for å stille litt vel høye krav. Hadde vi hatt en mer "normal" forhold til kjøpslov og handel i Norge, så hadde vi vel ikke vært så ekstremt kravstore oppi mot forhandlere.. Jeg svelger at Tesla anser Norge som en viktig land, i og med staten gir el-folket så mange særfordeler at nordmenn går amok og handler Teslaer i øst og vet, men når det kommer til våpen og relatert utstyr så tror jeg neppe verken Remington, Leupold, LaRue eller hvilken som helst produsent gir særlig mange sekunders tanke til norske forbrukere.

 

Vær heller glad for at nordmenn i det hele tatt får service på utenlandske produkter.

Link to comment
Share on other sites

Leupold repareres da i Sverige gjør de ikke?

 

Er siktet kjøpt i Norge kan jo Leupold mene hva de vil, det er den norske selgeren kunden skal forholde seg til og kunden har rettigheter (de som vi får servert alt om når vi lurer på prisnivået i Norge-husker de-ikke sant?).

 

Noe helt annet er at Leupold tydeligvis har lagt om til lavere kvalitet, har sett 2-3 dyre sikter derifra med skjeve kors (og et hvor trådene ikke var vinkelrett på hverandre); for dårlig når prisen er lik europeisk optikk!

Link to comment
Share on other sites

Har et gammelt Leupold sikte jeg kjøpte brukt for endel år siden. Det er godt brukt, og har blant annet et hakk utvendig på okularet. Like før jakta et år viste det seg at den ikke var tett lenger. Leverte den inn, tenkte det var en prøve ved det. Har flere sikte så jeg tenkte ikke så mye mer over saken.

 

Et par måneder etter kom siktet tilbake, med servicerapport som sa det hadde vært i Sverige en tur. De hadde skiftet en sprukket linse, sett over siktet og fylt med nitrogen. Siktet var som nytt og brukes fortsatt. Kostet ingenting.

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er svært god service, jeg ble hvertfall førnøyd!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...