Jump to content

Glock 34 ! erfaringer med denne?.


E-TEC

Recommended Posts

Jeg har i den senere tid fått det enkelte kaller for Glock feber :oops: , har sett litt på G 34.

Er dette et brukbart verktøy til feltskyting og trening?. Jeg vet at mange har sterke meninger om Glock generelt, men helt ubrukelig kan den neppe være. Må den tunes mye, avtrekk/sikter osv?

Hva sier Kammerets brukere.?

Link to comment
Share on other sites

Nye sikter bør definitivt regnes med i budsjettet. Jeg har en Glock 41 (tilsvarende løpslengde som Glock 34) til samme bruk som det du skisserer, og som jeg stortrives med, men de justerbare plastsiktene er etter min mening ikke mye å rope hurra for. For egen del er det nødvendig å modde grepet ved hjelp av griptape ved skyting med en hånd siden det blir litt i glatteste laget uten.

Link to comment
Share on other sites

Med svanehals mener du kanskje svalehalespor (min egen fabelaktige forståelse av dovetail - hvilket strengt tatt burde utelukke svaner, svaler, gjøk og stær)? :winke1:

 

Forutsatt godt lys og en god dagsform er det mulig å holde svarten på en 25- meterskive med originalsiktene, men det er slitsomt over tid. Alt det hvite som er klint på dem gjør ikke siktene bedre. Jeg forsøkte en i klubben sin Glock 20 med justerbart baksikte fra Kensight og et høyt korn, og har bestemt meg for at det er veien å gå.

 

Nå må det legges til at jeg faktisk skjøt brukbart med de originale siktene på min gamle Glock 17, så det finnes en mulighet for at min skyhøye alder i kombinasjon med utpreget brilleskrekk utgjør en medvirkende faktor til at jeg synes originalsiktene er trøblete, og at andre derfor kan føle at de duger. Etter min mening er dessuten justeringen en vits - jeg kunne antagelig vært like fornøyd med de faste plastsiktene, en messingdor og en hammer.

 

Glock 34 og 41 har etter hva jeg har forstått samme connector og dermed avtrekk. Det er på ingen måte noe matchavtrekk, men det er heller ikke dårlig (bare veldig "glockete" ;-) ). For egen del har jeg likevel planer om å investere i et fulcrum avtrekkskit så snart kontoen får et påfyll etter julehelvete. Det originale fungerer godt nok (mine kriterier) ved tohåndsskyting, men det blir for mye avtrekk å bale med ved skyting med en hånd.

Link to comment
Share on other sites

Kan fint brukes i felt som den er, startet selv med en G19, byttet siktene, monterte en minusconnector og noen andre fjærer. Koster deg 300.- for fjærene. Skyt MYE, når du så har lært deg skyte med den klarer du skyte alle andre 9mm også :wink:

Når jeg kjøpte min, etter 6 måneders venting, brukte jeg 700 skudd for å bli venn med den såpass at jeg kunne treffe med alle skudd i svarten på press skiva. Med to hender.. Klarte det etterhvert med stark hånd også, men ikke med alle skudd, alltid. Men så er jeg elendig med enhåndsskyting da..

 

Vill du ha en Glock, kjøp deg en Glock, men du hadde mest sannsynlig lettere lært deg skyte 9mm med noe annet våpen med annerledes avtrekk.

 

Sa han som er på vei å kjøpe Glock nr 4 og det blir da en G34..

Link to comment
Share on other sites

Har både G34 og G35. Disse har avtrekk på 3.5 kg. Begge har justerbare sikter både i høyde og sideretning. Står greit på 20-25 meter og lager 50 serier på helfigur i forskjellige dagslys.

 

Ikke hør så mye på hva andre sier om dette med Glock og ikke dugenes etc, ofte er dette folk som av en eller annen grunn gjentar noe de har hørt, eller knapt nok har skutt med Glock selv.

Om man har vært oppsatt med en Glock i Forsvaret og skutt 3-4 ganger i året så har man ikke skutt Glock.

 

Nå har ikke jeg kjennskap til den grenen du skal skyte, men innenfor dynamisk så er det mange som skyter godt med Glock. Eks under Dead Wolf Open i år så gikk jeg i en squad hvor mange hadde Glock. På den ene stagen var det et stålmål på en 30-35 m. Det som jeg la merke til var at de med Glock traff på første eller andre skudd....mange av de andre tok skudd etter skudd før de enten traff eller fant ut at de måtte gå videre om det skulle bli noe resultat....

 

Merk at du kan skyte 9mm i en G35 (bytte av pipe og magasiner) , men ikke 40 kal i en G34 om du skjønte hva jeg mente. Hvis det skulle ha noen betydning for deg.

 

Jeg kjøpte Glock fordi jeg ville ha det, uavhenging av hva andre mener.

Link to comment
Share on other sites

Det var mye gode innspill her ja, nei det er militærfelt/grov den vil bli brukt til. Jeg vet at det er mange gode alternativer som kan brukes som CZ, 1911,Sig, osv men det er noe med

Glock'en som gjør den interessant! hmmm.

 

Gen3 vs Gen4 er det noe vesentlige forskjeller på de? Tenker da på grep og lignende.

Link to comment
Share on other sites

Gen 4 har utbyttbar backstrap, slik at du kan velge mellom small, medium og large. Gen 3 er kun medium.

 

Har du skutt noe særlig forskjellige pistoler? Vil råde deg til å prøve Glock og minst et par andre før du bestemmer deg. Finnes mye annet fint enn Glock, særlig til felt. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Det er mange som skyter bra med glock, men mange som aldri kommer dit også, til milfelt får man endel annet morro.

 

Kjøper du 45acp til milfelt, kan du fortsatt få en G34 i grov, og G19 i spesial

 

For all del, det er flere A skyttere med glock, men det er flere A skyttere uten glock ;)

 

Glock er gøy, og jeg er tilhenger selv.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har prøvd forskjellige pistoler, men jeg har størst erfaring med revolvere i forskjellige kaliber.

Jeg har prøvd en singelstack 1911 av typen SVI i 9mm, det var en ting å si om det, DU Verden!!! En fantastisk pistol til en dessverre like fantastisk pris. Men jeg har aldri prestert like bra samlinger før som med denne pistolen.

 

Men det jeg er redd for er at en god 1911 den er priset høyt. Og billige utgaver må nærmest

bygges totalt om for å få det ønskede resultat.

Link to comment
Share on other sites

Føler med deg der. SVI er helt konge, men det er ikke billig. I de lavere prisklassene har jo for eksempel CZ, Sig og Tanfoglio flere gode modeller. Titter man brukt kan man få den meste til levelig pris hvis man har litt flaks. Men for all del, hvis det er Glock 34 du har aller mest lyst på så er det ikke forbudt å kjøpe det. Hvis du etterhvert skulle få lyst på noe helt annet så finnes det heldigvis løsninger for slikt også.

Link to comment
Share on other sites

Du vill jo ha en Glock. Kjøp deg da en Glock :wink: . Kjøper du den ny og ikke liker den selger du den med tap på et par tusenlapper. Brukte G34 er uvanlige i Gen4 men detdukker opp Gen3 da og da. Jeg ser selv etter en G34 Gen4. G34 skiller ikke mye fra en G17, disse er det vel alltid en eller annen tilsalgs brukt. Kjøper du brukt taper du ikke mye hvis du nå taper noe ei det hele tatt. Da kan du få prøvd deg med Glock.

Link to comment
Share on other sites

Vurder G19 også... den har enn ramme som erfaeringsmessig gjør at fler skyter godt med den. Dvs bedre en G17/34 ramma.

Jeg skytter overlegnet og merkbart bedre med G19...

 

Hva er det som er spesielt med G19 rammen som gjør at enkelte skyter bedre med denne?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hatt annet en gledesmoment med min G34.

 

Avtrekk bør tukles med og siktemidler om man ikke liker standard, det er vell eneste.

 

Her er elsklingen min <3

 

Jeg kjøpte G34'en som første våpen, var fast bestemt på at dette var det jeg ville ha og jeg fikk hele leksa med

"kjøp en .22 og bli god med den først". Det viktigste er å kjøpe det du vil, ingen bør kjøpe noe annet og miste lidenskapen

på den måten.

 

Men! Viktig å prøve ting først om mulig. Jeg og kan tilby deg å prøve min om du bor nogelunde i området.

 

10487207_10154297619935244_778915707051577609_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Enig med siste taler. Sønn og jeg gikk kurs og treningstid i fjor. Hadde selv ikke noe store meninger om 9mm pistol, så sønnen min fikk bestemme. GLOCK 17 var det eneste :D Var ikke måte på hvor dumt det er å kjøpe en sånn.... Jeg ville ha Ruger GP-100...det var visst også dårlig valg... Nei..en skal kjøpe det man vil ha..ikke hva ANDRE mener man skal ha. Poden storkoser seg med Glock'n ( jeg og) og Ruger'n angrer jeg ikke på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært godt fornøyd med mine Glockpistoler. Det sagt, har jeg ingen konkurransegener. Pistolskyting i norge er først og fremst moro, dernest sport for de som får noe utav å hevde det. Jeg vil absolutt anbefale å kjøpe Glock

når du har lyst til det, om ikke av annen grunn enn at den er kurant og du blir lett kvitt den igjen når lysten på noe annet melder seg. Men; vurder brukt! våpen er solide saker, og Glock mer enn de fleste. med litt tålmodighet kan du finne en i grei stand du ikke vil tape noe særlig på ved et evt salg.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Sist feltstevne jeg skjøt (DAL - NOP) så fyllte jeg løypa i militær og spesialpistol med min g19 og forsvarets miljø 9mm... (hadde riktig nok ikke alle innersonene på ragnering...) Men en av konklusjonene jeg har begynt å komme til, er at grepets og håndens overenskomst er viktigere en siktelinje, avtrekk og sikter...

Link to comment
Share on other sites

Ikke dårlig det Hassel! G19 sitter utrolig godt i neven til å være så kort og lett! Er en amerikaner som har litt greie på ting som uttalte at G19 hadde det beste av to verdener. Liten nok til å bære (som jo er viktig for amerikanerne) , og stor nok til å skyte med, nesten som å skyte med en fullsizet auto. Om man glemmer de 22-ene som skytes med i SP er jo G19 nesten som laget for SP etter min mening. Artig å bruke er den også :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...