Jump to content

ALLE Remington 700 får byttet avtrekk?


barerobert

Recommended Posts

Men lykke til å få forhandler til å sende ut.. Sitter fortsatt å venter på at de skal få rævva i gang å sende ut, selv etter de sier de har de liggende klar inne. Lurer på hva Remington hadde sagt om de hører sin norske importør er av den oppfattning at problemene med avtrekkene "kan vente til etter jakta".. I og med amerikanske selskaper er så opptatt av PR, så regner jeg med at de ikke hadde blitt helt fornøyde.

Link to comment
Share on other sites

Men lykke til å få forhandler til å sende ut.. Sitter fortsatt å venter på at de skal få rævva i gang å sende ut,....

Jeg fikk mitt for flere måneder siden. Kjøpte børsa mi gjennom Artemis, og de kontaktet meg på telefon for å få bekreftet leviringsadresse. De sa også at jeg kunne velge i sende børsa inn til dem hvis jeg ikke følte meg komfortabel med å bytte avtrekket selv.

Link to comment
Share on other sites

På Remington sin hjemmeside kan man skrive inn våpen nr. og se om det gjelder din rifle.

 

Fikk nytt avtrekk for flere mnd. siden fra Jakt og Friluft i Arendal, men har ikke montert det enda :D Fikk velge om man ville ha de til å bytte eller få det sendt i posten og montere det selv.

Link to comment
Share on other sites

Men lykke til å få forhandler til å sende ut.. Sitter fortsatt å venter på at de skal få rævva i gang å sende ut, selv etter de sier de har de liggende klar inne. Lurer på hva Remington hadde sagt om de hører sin norske importør er av den oppfattning at problemene med avtrekkene "kan vente til etter jakta".. I og med amerikanske selskaper er så opptatt av PR, så regner jeg med at de ikke hadde blitt helt fornøyde.

 

For å oppklare noen tydelige misforståelser... Alle som har tatt kontakt med importør får tilsendt avtrekk hvis de vil bytte selv, vi sitter "ikke på ræva". Har noen gitt beskjed så kan det, siden vi også er mennesker, skjedd en feil som gjør at det ikke har blitt sendt ut. I så fall,vær så snill å ta kontakt igjen!

 

Remington har selvsagt godkjent teksten vi har publisert til de som tar kontakt med oss. Sitatet, "vente til etter jakta.." er tatt litt ut av sammenheng, det er heller ikke rett sitert, man må huske at dette er noe Remington gjør uten et eneste bevislig uhell med avtrekket. Dette er et tiltak for å unngå amerikanske gruppesøksmål og for å vise at de tar sikkerhet alvorlig.

 

Derfor står det også:

"Ved håndtering av våpen skal sikkerhetsregler alltid følges og uhell, uansett grunn, vil unngås." Dette håper vi alle som innehar våpen forstår og etterlever, er noe uklart så kan man finne disse reglene på nettet, eller ved å kontakte Jakt og Friluft ved mail til Morten.Lunde@jaktogfriluft.no. Bruk samme mail ved usikkerhet og spørsmål rundt avtrekksbytte.

 

Videre diskusjon ang. temaet her inne svares ikke.

 

Mvh

Jakt og Friluft

Link to comment
Share on other sites

Er dette en ny runde fra første gang dette var et tema?

Jeg sjekket nr på min rifle, og tilbakemeldingen fra sidene til Remnington var at min rifle ikke trengtes og bytte avtrekk på, men med den nye linken som ligger øverst i tråden her, ser det ut til at jeg får prøve og sjekke dette opp en gang til! Sikkerhet er viktig!

Link to comment
Share on other sites

http://www.msn.com/en-us/money/companie ... id=UP97DHP" target="_blank

Til alle som ikke helt har forstået omfanget. Så drejer det sig efter ovennævnte link om 7,85 mio Remmington 700 med det aftræk som blev anvendt frem til at man begyndte at benytte X-mark pro.

Det nye tilbagekald omfatter samtlige med den diskuterede Walker Connector. Den detalje som konstruktøren selv advarede om et år efter opfindelsen. men som Remmington i alle årene har nægtet overhovedet kunne være problematisk.

 

PS hop nu ikke på den fikse ide om at montere et Jewel aftræk i stedet for, for at løse sikringsproblemet, for på Jewel aftrækket, er sikringen så håbløs at man uden nogen særlig besvær kan placere den i midterpositionen, så man kan tage aftrækket, og senere udløse skuddet ved at skubbe sikringen helt frem

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg sjekket for andre gang, og svaret fra Remington var som første gang:

YOUR FIREARM IS NOT AFFECTED BY THIS RECALL

Your rifle is not subject to the recall. Safe firearms handling is everyone’s responsibility. The Ten Commandments of Firearms Safety should be etched in your memory. Let them govern your actions wherever and whenever you’re involved with firearms. In the woods. On the range. Or in your home. Please take the time to review and understand these rules.

 

Det er en Remington Modell 700 cal 17. Rem Fireball jeg har, den er fra 2012, men jeg får stole på at Remington har kontroll på kontrollen sin!

Link to comment
Share on other sites

.... Merker du forskjell på avtrekksjusteringen etter du fikk den byttet?

Jeg kan dessverre ikke si noe om dette ennå da avtrekket fremdeles ligger i posen sin i påvente av å bli montert. :oops: Det er mye annet som må prioriteres foran våpen-mekking når man driver å bygger hus og sånnt også...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...