Jump to content

Tofot fra DX


Jakobsen1990

Recommended Posts

Mutteren som sitter på kryssbolten har en tendens til å løsne. En dråpe locktite gjengesikring på den er ikke dumt :) Flere som påstår at pinnen/festeadapteret og beina ryker ved det minste belastning. Tullprat og rent vissvass. Jeg har knust ett adapter med hammer, (for å se hvordan det så ut inni ;) ) og da fant jeg ut hvor solid klumpen er ... Det er i alle fall ikke mye på ei rifle som tåler lik behandling ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt min Versapod kopi i flere år nå på min R93 i 6,5x55 og 338 Win Mag. Passer som hånd i hanske på Vektor pinnen jeg har i skjeftet.. Har lagt mye belastning på i liggende og sittende stilling, og er mer redd for innfestningen til pinnen i skjeftet enn at tofoten ryker, selv på fullt utdradde ben... Kommer til å bestille Atlas kopien til en rifle jeg har med picatinny rail under foran.. En kan og bestille en i reserve for prisen er jo latterlig...

 

 

Sent from my iPad Air using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg hadde en tofot fra dx, og som flere sier her så er selve tofoten gull. Men festet til reima knakk helt plutselig, slik at rifla falt ned på en stein, med kikkerten først.... Utrolig nok ble det bare et stort skrapemerke, men kunne blitt en dyr moro..

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Har selv hatt et par slike. Synes den virka solid, litt tung.

 

Men kvitta meg med de. Liker å ha litt press på tofoten når jeg skyter, det var umulig med denne, iom at den er så glatt under føttene. Var innpå tanken å sette noen karosseriskruer el. igjennom "fotbladene", slik at de får litt feste.

 

Gikk tilbake til harris, med gummiknotter under føttene :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg festet grip rape under føttene, det hjelper.. Men har aldri skjønt hvilket underlag ski er godt egnet på?? RPS er i en egen klasse når det kommer til feste på forskjellig underlag!

 

Du kan jo vurdere Titan tofoten deres, 8500,-...:P

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Heisann ;)

Eg har ein sako 85 hunter, og fikk ikkje den tofoten frå DX til å passe. Skrudde dokke den rett inn i reimfeste hullet? :)

Det er forøverig denne eg har kjøpt: http://www.dx.com/p/21cm-universal-steel-rifle-bipod-for-rifles-universal-mount-18296#.VaPfi5Ptmko

Setter pris på svar!

 

 

Jeg ville ikke ha skruvd ut remfeste du har på sakoen for å montere den tofoten du har kjøpt. Kjøp deg heller en tofot som du kan feste i det orginale remfeste du har på sakoen.

 

http://www.dx.com/p/esdy-6-9-tactical-h ... aPq9DddarU

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...