Jump to content

sako quad eller cz455


nøtts

Recommended Posts

Sliter med å bestemme meg om jeg skal kjøpe meg en sako quad eller en cz455. Er det noen som har erfaringer med disse? Skal ha både 17hmr og 22lr. Kommer til å bli mest brukt til trening, rekreasjons skyting. Og noe småviltjakt.

Link to comment
Share on other sites

CZ blir en del mer børse for pengene, MEN du må bytte avtrekk og polere sluttstykket. Pipebytte er ikke ille på CZ heller, såfremt du ikke skifter daglig.

 

Er ikke penger et tema, gå for Sako.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har selv en Cz 455 Varmint, og kan anbefale denne. Sluttstykket måtte gå seg til litt, men det var gjort på en liten time ved hjelp av slipepasta. Har nett montert Yodave sett på avtrekkeren, men original avtrekket var slettes ikke verst det heller. Løsningen med tanke på løpsbytte fungerer fint. Så generelt sett mye rifle for pengene!

Link to comment
Share on other sites

Var innom J&F her for noen dager siden å fikk klå på begge da jeg har lurt på samme som trådstarer. Må si Sakoen skuffet meg. At den har bedre avtrekk er jeg ikke enig i. Plast hevearm er heller ikke noe jeg ønsker meg. Stokken var i kjip myk billigplast. Så jeg kommer til å gå for 455. 455 er mye mer våpen for pengene. Så er det mye mer tilgang på deler om det skulle være nødvendig. Pressisjons messig kan jeg ikke forstå at det skal være stor forskjell på de. Alle cz'er jeg har vært borti har gått skamgodt.

Link to comment
Share on other sites

Mye enig med Pistolmannen sier over her! Har selv 455 og er veldig godt fornøyd med den. Som andre sier her så går sluttstykket seg til etterhvert. Vet ikke om jeg synes prisforskjellen er verdt det på en 17HMR/22LR. Men så vet jeg ikke noe om din lommebok ;)

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha flere løp og du regner med å bytte løp ofte er det Quad som vinner. CZ er mye mer fiklete. Skal du ha syntstokk er det også Quad, da den stokken er mye stivere enn CZ synt. Avtrekket på Quad kan justeres uten å kjøpe ekstra deler.

Presisjonen er veldig bra på begge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg dro for å kjøpe Sako,n, men fikk tilfeldigvis se Cz tommelhull henge på veggen da jeg kom inn i butikken, jeg endte opp med Cz .17 tommelhull.

Fikk just/slipt avtrekket og skyter samlinger jeg nesten ikke trodde var mulig.

Ble også overrasket over hvor bra demperen fungerte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...