Jump to content

Riflebanen på Løvenskiold


andreasb

Recommended Posts

Åpen skytebane i Oslo hver mandag og tirsdag fra 18-21. Fjellhallen, adressen er Myrerskogveien 17.

 

Pleier det å være mange innom denne banen per kveld ? Ser at det er 4/5 Standplasser og lurer på hvor mye tid man får "ved børsa" en typisk kveld. har kjørt forbi ett par ganger og da kan jeg ikke se mer en ett par biler som står utenfor og litt oppover veien

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Skarpskytten skytterlag arrangerer trening på 100 meters riflebanen fra og med førstkommende torsdag - 3. april.

 

Vi har info om jegerskytingene på Løvenskioldbanen på våre hjemmesider:

http://skarpskytten.org/storviltprove-jegertrening-lovenskiold-2014/

 

Østre Bærum skytterlag: Mandag og tirsdag

OJFF: Onsdag og lørdag

Skarpskytten skytterlag: Torsdag og fredag

 

Nytt av året for medlemmer i Skarpskytten: Har du 2014-medlemskap i Skarpskytten og har avlagt storviltprøven inneværende år, kan du på fredager også få skyte mot rund blink på 200 meter med det aktuelle våpenet. Det er nok interessant for mange å se hvordan treffpunktet blir på den avstanden.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Varierer veldig. Men vis du er tidlig ute så får du hvertfall skutt 15-20 skudd per gang du er inne. Det er rullering på banen så det er også mulig å komme inn på banen flere ganger.

 

Takk for svar! Får rusle nedom en tur en dag og titte innom :) Hvordan er det med hørselsvern? Burde man ta det på før man går inn døra eller går det greit å være der inne uten ? Har tinnitus fra før av og vil nødig forværre det..

Link to comment
Share on other sites

Må melde meg inn i Skarpskytten da, så jeg får testa weatherby'en på 200! :-)

Flere med Weatherby ja... :)

 

Ja, gjør det. Så lenge det er egne medlemmer i skytterlaget, så må vi jo kunne tilby de å bruke de mulighetene som finnes. Det kan jo hende flere merker at et medlemskap i DFS-skytterlag kan være greit å ha. :)

 

Fikk høre at det hadde vært ganske mange innom i kveld, gledelig nyhet! Skarpskytten holder åpent også i morgen (fredag 4. april), i tillegg til at OJFF har åpent på lørdager (tror det er mellom 10 og 13).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Et lite spørsmål, hvorfor er det ikke lov til å skyte på selvanviseren på 300m lengre? Det var stort sett eneste grunnen til at jeg dro akkurat dit. Ser at den fortsatt står fremme og at gamlegutta som ligger helt til høyre får lov..?

Link to comment
Share on other sites

Jaha? Kan ikke se for meg at noen personlig eier siluetten som alltid har stått på 314 m? Skjønner de små som henger i stativet til venstre, men de har jeg heller aldri skutt på. Om banen kun er godkjent for 100 m mener jeg at det skal gjelde alle, eller er jeg helt på bærtur?

Personlig føler jeg at det blir feil argument å bruke når standplasslederen legger seg ned å sender 5 skudd i siluettanviseren og jeg 10min etterpå får streng beskjed om at det ikke er lov

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke nok om de selvanviserne til at jeg kan komme med fasiten her. Det er nok "noen" enten i regi av seg selv eller av en forening som har lagt ned litt innsats i de gongene, og som vil styre aktiviteten der. Jeg ser den pedagogiske utfordringen i å styre aktiviteten der uten at det informeres om hvordan og hvorfor. De er ikke satt opp av vårt skytterlag.

 

Som nevnt i et tidligere innlegg, så vil våre medlemmer (Skarpskytten, et DFS skytterlag) selvsagt også ha muligheten til å delta på treninger på 200 m. Da stiller vi litt større krav til at man faktisk er innskutt og har evne til å få alle kulene godt innenfor skiveramma. 200 m brukes jo utelukkende til treninger og konkurranseskyting i regi av skytterlagene (og HMKG/NROF). Derfor har vi satt som krav til jegermedlemmene våre at man faktisk er betalende/aktivt medlem i skytterlaget, og at storviltprøven er avlagt inneværende år med gjeldende våpen. Har man "DFS-godkjente" våpen som en banemauser, Krag eller Sauer, er det veldig trivelig om man hiver seg med!

 

Ført og fremst gjør vi dette for å skape flere som vil trene og konkurrere i DFS. Filosofien er: Jo mere muligheter til trening og konkurranse, jo større mulighet for å skape en DFS-skytter!

 

PS. Lørdag 26/4 arrangerer vi Jaktfelt for våre medlemmer. Litt kjedelig opplegg for de som er vant til forskjellige avstander, men 6 forskjellige elektroniske skiver og dyrefigurer på 100 meter sørger for en intim og intens atmosfære på standplass. Kaffe og premieutdeling etterpå. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

prøver denne tråden.

 

noen som vet om riflebanen er åpen lørdager nå på vinteren? og om den er åpen i morgen?

har lest at den er åpen hele vinteren lørdager 10-13 i en tråd her på kammeret, og andre steder at den ikke åpner før i slutten av april (Oslo jff sine sider tror jeg).

har et stykke å kjøre så hadde vært greit å slippe en bomtur.

 

sikker kunnskap om dette hadde vært prisverdig.

 

har noe hjemmeladet som skulle vært testa :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...