Jump to content

Knekt tennål på Blaser


jalla

Recommended Posts

Bare lurte siden 308 skal visst være litt spesielt i Blaserene mtp låsing og små forskjeller på ammo-typer og at da kunne sikkert tenn-nålene være litt utsatt også på en eller annen måte :)

 

Er ikke problem med 3006 såvidt jeg vet. Prøv med ny tennål, så kjøp ei annen ei eller noe annet om den ryker igjen. Ville aldri stolt på et våpen som ikke virket som det skulle uansett om det så er på jakt eller midt i feltløypa, uansett om det er Blaser eller Mauser, Pardini eller Ruger :winke1:

Link to comment
Share on other sites

En tennål holder som regel en god stund.

Det er lett å få feil i herdingen under produksjonen.

Den forutseende har noen ekstra deler liggende i en liten lynlåspose.

Se igjennom deletegninger etter kritiske deler som kan ryke.

Den som har en billig plaststokk kan jo sjekke mulighetene

og lete etter ett lurt sted, slik at kritiske smådeler kan følge rifla til enhver tid.

 

Å få deler av jakta spolert på grunn av en tennstift eller fjær som ryker blir dyrt og/eller ergerlig.

 

Å ha en 5 pakning RCBS decapping pins men ingen tennål til ei rifle som koster NOK 20000-30000 blir litt sært.

 

Jeg er den typen menneske som dro på bilferie til Frankrike med en pakke 2-komponent lim i verktøykassa slik at jeg i nødfall kunne lime clutchplata til svinghjulet.

(Noen synes det er sært, men det var ikke jeg som ble stående rådløs i en trafikklomme på Autobahn :-)

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også opplevd knekt tennål på min R93. Veldig ergelig, da det ble oppdaget da jeg skulle skyte en skadet hjort :evil:

 

Min Blaser er i bl.a 308, men jeg tror har antatt at årsaken til at mitt tennstempel knakk var mye tørrklikk på tomt kammer.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jeg er ingen spesiell fan av R93, men knekkt tennnåla kan alle type repeterrifler få! :idea: Når som helst! Har selv opplevd dette 2x med k98 under treningsøkter ... Det er overhodet ingen god ide' og slår av på tomt kammer, det hjelper til. :mrgreen: Ikke klag på Blaser, klag på dårlig og feilaktig våpenhåntering.

Link to comment
Share on other sites

Usikker på R93 men på R8 må sluttstykket til fabrikken for å bytte tennåla. Knakk den på min R8 nå i elgjakta. Etter å ha tryna og slått kikkerten så skulle jeg ta ett par prøveskudd. (skøyt 2 elg i mellomtiden med annet kikkertsikte så børsa funka etter at jeg datt med den). Fikk bare klikk og dro til forhandleren som holder til i nærheten. Joda knekt tennål, så for meg 6 mnd. ventetid da jeg skyter links men han hadde faktisk 2 sluttstykker liggende så etter en telefon til norma hadde jeg splitter nytt sluttstykke og dro og tok noen skudd. Skøyt elg dagen etterpå så flaks at jeg sjekka den dagen!

Link to comment
Share on other sites

Dere som opplever knekte tennåler, klikker dere veldig mye mot tomt kammer?

 

Har vel tørrklikka noen få hundre ganger det 1,5 året jeg har hatt den. Kaliberet jeg pleier å bruke er 308 men brukte 9,3 pipa når nåla knakk. Forhandleren sa at han aldri har vært borti at nåla knekker på en R8 før.

Link to comment
Share on other sites

Problemet mitt ordna seg etter en tlf til norma, jeg sender inn mitt defekte og de sender meg ett demobrukt i bytte.

Mitt med knekt nål skulle sendes videre til fabrikk.

 

Har ikke klikka veldig mye med tomt kammer, jeg tipper det er mere uflaks.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...