Jump to content

Nye 9mm revolvere.


Graakall

Recommended Posts

http://www.smith-wesson.com/webapp/wcs/stores/servlet/Product4_750001_750051_827553_-1_757896_757896_757896_ProductDisplayErrorView_Y

 

http://www.smith-wesson.com/webapp/wcs/stores/servlet/Product4_750001_750051_827555_-1_757896_757896_757896_ProductDisplayErrorView_Y

 

Den 929 modellen er sikkert grom til uspsa der man etter 1/2-2014 får skyte 8 skudd minor.

Titaniumcylider betyr mindre problemer med utslitt tønnelåsing.

 

Den andre er sikkert fin i feltløypa. Det lille hylsevolumet i 9mm gjør det sikkert lettere å lade jevne og svake nok feltpatroner.

 

Får bare håpe at de får diameterne på løp og tønnehalser til å stemme.

 

Skal definitivt ta kontakt med Winge våpen over helga.

Link to comment
Share on other sites

Sendt følgende e-post til S&W med tilbakemelding om at den var videresendt saksbehandler som innen 5 virkedager ville svare:

 

S&W Performance center have just released 9 mm revolvers with 7 and 8 round capacity, model 986 and 929.

 

Is there any plans for a 6 round capacity revolver in 9 mm ? It would be a perfect gun for shooting in Europe because we often use sub 38spl reloads in competitions. A smaller cartridge like 9 mm would be suit better to our needs than 38 spl often used in .357 cylinders.

 

Kona har lagt ned innkjøpsforbud, men jeg har begynt forberedelsene så når Winge har våpnene på lager så håper jeg å være i mål.

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo igrunn være ganske logisk da en blackhawk i 357. Er nettopp 357 og ikke egentlig tenkt for samme kulediameter som 9 mm (355). De smithene som er nevnt her er jo reine 9mm, og går nok temmelig fint med rett ammo.

Hadde jo vært spennende om det kom en lignende 5-6 skudd med 2,5-3" løp, kunne vært en lekker spesialrevolver.

Link to comment
Share on other sites

Prøvde en Ruger Blackhawk . 357 mag, med isatt tønne for 9 mm nylig. Brukte GECO fabrikk 9 mm helmantel. Med anlegg samlet (spredde) den over 20 cm på 25 meter.

Håpløst.

Har hatt helt utmerkede resultater i noen av våre blackhawker med 9mm tønner. Men de dedikerte 9mm revolerene (som de speed six DA revolverne er) er noe helt annet en .357 med .355 kuler.

Da kan jo jeg FÅ en av deg da? :winke1:
få og få fru blom.....
Link to comment
Share on other sites

Oh, der begynte "må ha" genet å røre på seg, usedvanlig snerten den 3" 547 Smithen fra HuntersHouse.

Hadde jeg vært i beit for spesialrevolver så hadde den blitt kjøpt på flekken. 4" kanskje enda mer egnet til spesial, men da med litt løpskapping.

Link to comment
Share on other sites

Kule dem Olav? Hadde veldig lyst selv, men det blir uforholdsmessig dyrt. Blir jo 25% moms i tillegg på brukte våpen, pluss pluss. Blir fort en veldig dyr spesialrevolver. Men, ganske kul og ganske sjelden da.

 

Vil man bruke moonclips så er selvsagt ikke 547 egnet. Jeg tenkte til spesialrevolver eller til revolverfelt, og da gjør mangelen på klips overhodet ingen ting.

Link to comment
Share on other sites

post-21005-0-56229200-1389039799.jpg

 

Elegant 8)

 

Har et "feltrevolverprosjekt" i hodet, snublende nær dette. Greit å ha et beskjedent hylsevolum når man skyter reduserte ladninger. Ikke bestemt hvilken hylse som skal brukes enda, 9mm er en kandidat, .38 short colt en annen. Får høre hva børsemakeren sier.

Link to comment
Share on other sites

@OlavM: Kan du gi en amatør en teoretisk innføring/begrunnelse for hvorfor en 9mm revolver skal gi fordeler sammenlignet med en vanlig .38 i feltløypa?

Tja, mye sofateori dette her men noe skal man spekulere i..Hassel nevner jo mindre hylsevolum, slipper da å trykke kula langt ned i hylsa som mange gjør for å unngå uforbrennt krutt og gi jevnere ladninger. En kort, tilpasset tønne minimerer hoppet fra hylse til løp, bør vel kunne gi en gevinst(sannsynligvis teoretisk)på presisjonen.

Hovedgrunnen er vel at jeg har løpsemne og tønne liggende passende til prosjektet og at børsemakeren er uvanlig kreativ på løsninger utenom A4. Feltrevolvere av god kvalitet har jeg vel nok av, men moro å tenke litt sært..

Link to comment
Share on other sites

Men de dedikerte 9mm revolerene (som de speed six DA revolverne er) er noe helt annet en .357 med .355 kuler.

Mener også at en underdimensjonert 9 mm (.355") kule i et .356"/.358" ikke er optimalt. (Og med blykuler bortimot katastrofalt?).

Fikk en brukt modell 19 med 6"pipe til 1900kr. ... gjorde den om til 3" og kamret om tønne til 9x23 og Moon clips. Skyter 9mm og 38. Super på clips med den.

Da vil jeg vel tro at du kun må skyte helmantel i 9 mm for å få feltkonkurransebrukbar presisjon? Når det gjelder .38 ACP Super, så var vel den opprinnelig ladet med .357" kuler? Men at det i senere tid har blitt mer vanlig å kamre den i løp for .355" kuler? Eller tar jeg feil her?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...