Jump to content

Ut i naturen 19.45 17.12


Rufus

Recommended Posts

Flott program og rett medisin for meg som ikke kom meg vestover på hjortejakt i år :D !

 

Vel, jeg kom meg vestover til dagen etter jaktstart, men bare for å finne ut at grunneieren hadde latt andre jakte det første døgnet, og at de fortsatt var i terrenget og jaktet da vi ankom :roll: . Det ble en laaang og forarget kjøretur hjem igjen!

 

Men neste høst blir det nytt terreng og nye muligheter :D !

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk bra program. La ingenting i mellom og gav samtidig jegerane eit godt bilde da dei får god tid til å forklare kvifor dei jakter. Samtidig blei det vist skuddsjanser der jegeren valgte å holde igjen pågrunn av usikkermoment. Einaste som eg tenkte litt på var om dei kunne sløyfa haudeskøtet av kalven so blei skutt i måneskinnet. Kanskje litt hard kost for noken, men samtidig fekk dei fram den fulle sannhet om korleis hjortejakta av og til kan utarte seg.

Link to comment
Share on other sites

Topp program for oss jegere. Lurer på om noen kan finne på å reagere på at det ble felt to på natta der.

 

Ja, hjelpes..måneskinn og snø er jo helt uforsvarlig. :mrgreen: Synes det var et flott program, dette var faktisk MYE bedre enn diverse jaktfilm kreasjoner. I fin internetforum ånd, hvor vi som verdensmestere skal finne noe å kritisere, så var det en god prestasjon og rekke å lage fem hull i den ene hjorten der. Raske ladegrep da. :P

 

Fint å se at lisenspengene går til å lage noe fornuftig og interessant. :)

Link to comment
Share on other sites

Synes det var veldig bra, selvsagt kunne man pyntet på ting men realistisk og flott. Ihverfall for oss som driver med dette var det ærlig og greit.

 

Må bare legge til en liten en, den største bukken jeg så ble skutt, tidlig i programmet: Hvorfor i svarteste skal de flå av bukskinnet før de drar den igjennom en rekke åpne myrer?? Som jeg har sagt før: hedenske skikker fra bronsealder eller før??.

Link to comment
Share on other sites

Blei varm om hjerte i går når dette gikk på tv. Dette var andre boller fra nrk sin side, har før sett elendige "jakt" program med falske skudd scener og andre lite troverdige saker. Men dette var veldig bra saker, fin blanding av gode skudd og de mindre heldige. Sånn som faktisk jakt kan være.

Sjelden kost at man faktisk får se et så helt og ærlig bilde av norsk jakt på vår statskanal.

 

Tror jaggu jeg skal sende en skikkelig skryte mail til nrk ut i naturen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...