Jump to content

Feltskyting, .44 Magnum for magnum 2


Stomperud

Recommended Posts

Da har jeg planer om å anskaffe en .44 magnnum. Hovedsakelig for bruk på feltstevner utover trening.

 

Har en S&W 686-6 fra før. Er så fornøyd med denne at jeg regner med at det blir en storebror fra samme leverandør. Tanken er å ha et løp som er lengre enn 6".

 

Har vurdert en Model 629 Performance Center om jeg skal slå på stortromma. Utfordringen her er jo kompensatoren. Noen som har gode erfaringer med å få modifisert den så den blir godkjent for feltløypa?

 

http://www.smith-wesson.com/webapp/wcs/ ... rrorView_Y" target="_blank

 

For meg så virker det ikke som det er flust av .44 magnumer i diverse varianter til salgs her i landet. Bør vel ta i bruk mesteparten av vinteren for å få akkurat den pangen som jeg vil ha :-)

Link to comment
Share on other sites

DXen gikk vel ut for mange år siden? Eneste jeg noen gang har registrert bli sagt ha like bra presisjonen, som en Freedom Arms. Har en og hatt en tidligere. Begge like god, eller bedre presisjonen en noen av mine FAer. Ble laget i blå og rustfri, med Full Lug og 6,5" eller 8 3/8" løp. Benevnelse DX CL.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan da umulig være feil tråd og feil våpen, når TS utgangspunkt er "Feltskyting, .44 Magnum for magnum 2". At du tydligvis ikke liker Ruger, betyr ikke at ikke andre kan like den.

 

Jeg mener selv at 44 magnum er det beste valget for klassen både på grunn av tilgjengelighet og pris, for våpen, ammunisjon og ladekomponenter, så godt valg.

Når det gjelder våpen er der 3 hovedgupper, DA-revolvere, SA-revolvere og Autopistoler, du har gode skytetider så alle er brukbare.

Jeg har selv valgt DA-revolver og det høres ut til at dette er det TS vil gå for. De mest brukte merkene blandt skyttere i norge er S&W, Ruger, Dan Wesson, Rossi og Taurus.

 

Hvis du går for S&W, kan du gå for et standard våpen, et Performanc center våpen eller du kan kjøpe et våpen og få en børsemaker til å bygge ditt drømmevåpen. Siste løsning trenger ikke å bli dyrere enn et våpen fra Performanc center. Så vidt jeg vet er det vanskelig å skaffe nye S&W med pipe lenger enn 6", og enda vanskeligere å skaffe spesielle utgaver fra Performanc center.

 

Bruk god tid, test flest mulig våpen og følg godt med i bruktmarkedet ( det finnes endel våpen i danmark, Hunters House).

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg skutt inn min mag 1 revolver på 25m men det er av praktiske årsaker. Får jeg mulighet vill jeg skyte inn på 100m og sjekke ut kulebanen frem til det og utover det.

 

Jeg sikter heller under ønsket treffpunkt enn over. Er lettere hvis man ser det man skal skyte på enn om det forsvinner under pipa.

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha S&W, så kjøp en standard revolver, så kan du heller bruke ekstra kroner på børsemaker. Performance center Smithene er ikke verd pengene en betaler. Jeg har en, og det har vært den dårligste Smithen jeg har eid, og jeg har i alle fall hatt 11 andre. Det er jo livstids garanti på S&W revolverne, men hva nytter det når ikke importøren er i stand til å reparere. Jeg måtte ta den til en kunnig børsemaker og betale det selv for å få den i orden. Nå er det en kjempe revolver, men det er ikke S&W Performance center eller norsk importør sin skyld.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...