Jump to content

Glock - spørsmål , spesielt for dere som har Glock 21


TigerBlack

Recommended Posts

Jeg var å så på en Glock21 gen 4 idag og jeg må si at jeg er veldig sikker på at dette blir min neste 45.

 

så kommer neste spørsmålene.

 

- har noen ladetips til denne, har hørt at noen må justere COL på patronen for at den skal mate skikkelig .data would be nice.

- hvem er det som selger ekstrautstyr. Sikter, magasiner ogsåvidere jeg så veldig lite i butikken jeg var i tidligere idag.

 

Andre tips ?? (relatert til G-21 that is.. ikke droppsjitenkjøp1911typetips)

Link to comment
Share on other sites

og her er den :D

viewtopic.php?f=15&t=27622

 

Usikker på om jeg husker riktig, men Glock 20 kan vel skyte 45acp hvis man skifter pipen og det er jo fort gjort. Så hvis dette stemmer ville jeg om mulig, gått for en Glock 20 med en ekstra pipe i 45acp :wink:

10mm auto har jeg hatt lyst på lenge men trenger et stevne til for å kunne ha reservevåpen i M1:(

Link to comment
Share on other sites

Etter den noe opprivende opplevelsen med S&W M&P'en som gikk i lufta, ta en titt på hvor dypt materampen er skåret i kammeret på en G21.

 

45acp er jo relativt synonymt med hjemmelading her i landet....

 

For et par år siden var jeg delaktig i å blåse en kompaktglock i .45 acp i lufta, dette skyldtes ANTAGELIG kombinasjonen av sliten og tynnvegget hylse, og materampe som er skåret sinnsykt dypt i kammeret på kompaktglocken. Hvordan ser det ut i en "normal" glock?

 

Nå er vi knepne konkurranseskyttere glade i raske krutt og å bruke hylsene våre til de ikke kan identifiseres på bunnstempelet lenger, så det er kanskje ikke noe tema for en som bruker friske hylser, men jeg kjenner meg på en måte tryggere med pistoler som ikke eksponerer så mye trykksatt tynnvegget messing for friluft..

Link to comment
Share on other sites

Nydlige forslag ,ser det er mye fint her, men det som er litt pokker er at de sender ikke magasiner utafor statene.

 

Det er flere som sender magasiner, jeg har selv to stk på tur over dammen. Eksempler her er http://www.glockstore.com" target="_blank, (men de har høy shipping and handling avgift) så har du http://www.glockmeister.com" target="_blank.

 

Noen av disse har også disse "rull" magasinene på enkel rull 50 skudd eller dobbel rull 100 skudd.

 

Ellers så ser ikke Midway Norge så gæli på pris på magasiner heller.

Link to comment
Share on other sites

Som SKO1338 sier, så funker midway norge helt greit.

Ganske bra utvalg til de fleste glock modeller.

Har kjøpt både sikter og - connector og diverse til glock derifra, ikke såå gale priser heller!

 

Lykke til med G21 kjøp, kunne godt tenkt meg en sjølv! :D

Link to comment
Share on other sites

Nydlige forslag ,ser det er mye fint her, men det som er litt pokker er at de sender ikke magasiner utafor statene.

 

Det er flere som sender magasiner, jeg har selv to stk på tur over dammen. Eksempler her er http://www.glockstore.com" target="_blank" target="_blank, (men de har høy shipping and handling avgift) så har du http://www.glockmeister.com" target="_blank" target="_blank.

 

Noen av disse har også disse "rull" magasinene på enkel rull 50 skudd eller dobbel rull 100 skudd.

 

Ellers så ser ikke Midway Norge så gæli på pris på magasiner heller.

 

Ser at ingen av disse sidene du nevner har hicap magasiner å sende ut av USA. Noe jeg ikke skjønner helt vitsen med, men det er nå meg.

Link to comment
Share on other sites

Rettelse - trekker tilbake mitt utsagn.....

 

GlockStore - jeg fikk tilsynelatende igjennom min bestilling av magasiner, det var jeg som kansellerte ordren når de kom opp med endelig shipping and handling kostnad. Denne var like dyr som alt jeg bestilte. GlockStore har mailutveksling før det sendes siden hjemmesiden ikke beregner for international shipping.

 

Glockmeister - fikk også tilsynelatende igjennom min bestilling. Shipping av de samme tingene var1/3 av GlockStore. Beløp var også belastet konto. Fikk i dag mail fra de at de ikke kunne sende allikevel, grunnet at det var magasiner.

 

Jeg blir nå å kjøpe hos Midway - de er ikke dyrere enn GlockStore hvis det kommer på mva på US sending.

Link to comment
Share on other sites

Etter den noe opprivende opplevelsen med S&W M&P'en som gikk i lufta, ta en titt på hvor dypt materampen er skåret i kammeret på en G21.

 

45acp er jo relativt synonymt med hjemmelading her i landet....

 

For et par år siden var jeg delaktig i å blåse en kompaktglock i .45 acp i lufta, dette skyldtes ANTAGELIG kombinasjonen av sliten og tynnvegget hylse, og materampe som er skåret sinnsykt dypt i kammeret på kompaktglocken. Hvordan ser det ut i en "normal" glock?

 

Slik ser det ut i min G21 gen4:

 

20130914_170530_zps08db3b5e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har kjøpt "massevis" av magasiner og andre ting fra Rockyourglock.com; http://www.rockyourglock.com/parts/Stock.htm" target="_blank .

Jeg kjøpte sist nå i Mai, lenge etter at alle de andre amerikanske nettbutikkene fikk kalde føtter med hensyn til eksport. Flere av de andre kansellerte ordrene mine slik som han ovenfor erfarte.

Glockparts sendte resten av ordren men ikke magasinene. Jeg synes prisene hos Rockyourglock er helt greie også, har bare positive erfaringer med de. Firmanavnet kan jo oppfattes som litt useriøst kanskje......

 

Erling

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...